Fråga: Headset för sport/löpning/outdoor?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Kurtson, 8 apr 2012.

  1. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste skaffa nya lurar till min sg2:a
    Jag kikar på Philips shq3017 (som jag hade till min iphone, mycket trevliga) och Sennheiser omx680i

    Första frågan, är det så att iphone och samsung har samma typ anslutningar så att man kan nyttja samma lurar, för alla de ovan står att de fungerar med iphone, men inte ett ljud om någon annan mobil.
    Har dessutom snott dotterns orginaliphonelurara och då hör jag j-gt dåligt och inte fungerar mic'en, vilket talar emot påståendet ovan.

    har letat men inte hittat någon test av lurar just för android/samsung och liknande.

    det jag hade emot philipslurarna var att det är in-ear, jag kan inte ha sådana lurar, de går inte in i örat ens med minsta 'hatten'.

    Någon här som testat, vad har ni?
    det börjar tina upp ute och kroppen måste ner åtminstonde 8 kg, eller förvandla fettreserven till muskler....
    /Grym fet o fager :-)
     
  2. ewilman

    ewilman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder Koss portapro kan varmt rekomendera dessa lurar...
     
  3. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske inte de mest smidiga lurarna för löpning och sportande...men de är bra, det vet jag, men tyvärr saknar de även mic, vad jag kan se.
     
  4. Prodrive

    Prodrive Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
  5. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hum, hade tänkt mig med kabel.. sitter de kvar när man springer, jag som inte kan ha in-ear blir ju lagom tveksam.
     
  6. _Nik_

    _Nik_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg det inte ut på bilderna som det följde med byglar typ de till omx680 som man kunde sätta på till outdoor technology lurarna?

    Hursomhelst har precis skaffat ett par omx680 och använt runt 10 pass och de utifrån mina krav låter bra och sitter bra när jag springer och promenerar men jag kunde inte heller hitta något om "i" modellen fungerade till min samsung så jag köpte omx680 utan mic och skaffade en "sony ericsson mw600" blåandsgrej till. det skulle enligt butikssäljaren fungera bra att även prata i telefon med.. har inte testat då jag sprungit hittills inte ringt någon jag anser det varit viktigt att svara på.... en kanske komplicerad lösning men fungerar bra för mig som vill använda telefonen till loggning/mp3/telefon men inte ha kabel kopplad till den..

    /Nik
     
  7. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska nog testa sennheisern den här gången... får väl slänga ut den på blocket om det inte fungerar som tänkt
     
  8. Phjodor

    Phjodor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Har precis samma lösning. Funkar perfekt!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick svar från sennheiser nu på morgonen. Omx fungerar inte till android telefoner. Trist, men jag undrar ändå... De borde lira. Jaja.
    Tydligen har sennheiser inga lurar alls som fungerar till Android
     
  10. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ifåne har vänt på mic och högtalare på sin telefon. Därför fungerar inte grejerna till andra telefoner!

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  11. NiLe

    NiLe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    M3 har testat träningslurar i senaste numret :

    http://m3.idg.se/2.1022/1.440428/traningsspecial-del-1-traningslurar/sida/2/sida-2-plats-1-4

    Jag har att par Sennheiser CX 680I Sport till min SGS2 och det fungerar utan problem. Fjärrkontrollen på sladden fungerar delvis. Det fungerar med play/pause och hoppa fram och tillbaka på låtarna.

    Vad det gäller pinout på 3.5mm har SGS2 samma pinout som iPhone/iPod m fl. Från spets mot sladd: Left-Right-GND-Mic
     
  12. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Urbanears "Medis" kanske skulle kunna fungera, de är ju inte rena in-ears utan lite semiaktiga då de sitter fast i örats veck och inte i själva gången. Jag kör deras "Bagis" på gymet och har inget att klaga på så här långt, eller jo, skulle kanske vara att de inte har olika långa sladdar till in-ear-delarna så att man kan ha den ena sladden bakom nacken.
     
  13. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    De har väl en patenterad volymfunktion på sina grejer men i övrigt så ska det väl fungera att köra deras grejer på många androider, typ svara/play, lägga på/stop, byta låt.
     
  14. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var faktiskt och testade cx680i och den fungerade i alla fall med mic och att höras, men fan vad de var dyra.
    tror nog de får bli sådana om jag kan skramla några slantar till!
     
  15. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur fungerar det att svara?

    testlänken var ok, men jag blir lite fundersam att de som vanligt saknar en hel del. sennheiser har ju 4 modeller, jabra har några med, var inte ens med, philips kom med sit action fit nu, inte med. tycker de kunde lagt lite mer krut på att få med fler modeller.
     
  16. ixxe

    ixxe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har ett par jaybird jf3 som jag e nöjd med om du är ute efter bt.
    sitter i örat när man springer och har även mic.
    Beställde från deras hemmsida i usa, finns förmodligen inte i sverige
     
  17. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

  18. Gyns

    Gyns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kör på PMX680 med bygeln bakom nacken. Ingen mic men vem vill snacka när man springer? Det är ett av dom bättre köpen jag gjort i hörlursväg. Bra ljud, sitter mycket bra, tåliga och du har rätt bra kontakt med omvärlden då dom inte är in ear. Du hör bilar och fågelkvitter igenom. Du får inte heller dom där bumsarna "inne" i huvudet när du sätter i foten.
     
  19. Kurtson

    Kurtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev ett par cx på elgiganten igår, fick pruta lite och så har jag fortfarande 30 dagars öppet köp så jag kan testa dem. intressant att vissa saker bara fungerar i vissa appar. volym går inte att justera vad jag märkt än, men det kan jag ta. bra ljud. har inte kommit fram till vilken kombination av pluppar/öroniffyllnad som jag vill ha...

    alla strul borde gå att lösa med en app, kan jag tänka mig, om de bara orkar besvära sig att göra en....
     
  20. ClaesN

    ClaesN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei p20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei p20 pro
    JAYS har en app som man kan använda!