Problem: Oroväckande tråd om Micro Arc Oxidation (svarta One S)

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av Frojd, 9 apr 2012.

  1. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1589364
    Flera användare har fått skador som verkar vara att det keramiska skalet lossnar från aluminiumen. Är det något ni som har en svart One S har uppmärksammat? Tydligen har skadorna börjat uppträda redan efter 4 dagar.
     
  2. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har precis fått en liiiten skråma som tyvärr pajjar intrycket lite :(

    Så ja, jag har samma problem och jag förväntar mig att HTC återkallar dessa telefoner efter att ha läst tråden på XDA...

    Edit: Har felanmält det på HTC:s hemsida nu och jag rekommenderar alla som har detta problem att göra detsamma! Återkommer med mer info från HTC sen.
     
    Last edited: 10 apr 2012
  3. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Hmm, verkar som att "styrkan från solen" inte har levt upp till sitt namn alltså, tråkigt när det verkar vara ett sånt gediget bygge i övrigt.

    Är själv väldigt försiktig med prylarna men något som framhävs som tåligt ska ju såklart även vara tåligt. Är detta något som även förekommer för den gråa varianten?

    Kanske skulle köpa en svart för att prova telefonen lite - ännu inte bestämt mig för ett köp - för att sedan reklamera luren för ev. skönhetsfel ifall jag ångrar mig :).
     
    Last edited: 10 apr 2012
  4. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick detta som svar. Vad tror ni? Har en känsla av att butiken kommer hänvisa till HTC igen. Har för övrigt köpt från cyberphoto.se och har ingen koll på om deras kundservice är bra eller inte. Blir så less när man skyfflar skiten ifrån sig...
     
  5. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Har tyvärr ingen koll på Cyberphotos kundservice.
    Se till att hänvisa till tråden på XDA och svaret från HTC när du tar upp ärendet med dem. Tror att många återförsäljare kommer hänvisa till ”yttre påverkan” tills dess att problemet blir allmänt känt.

    Har nu blivit lite tveksam, har ännu inte pillat på den gråa varianten och vet inte om man riktigt vågar lägga en beställning. One S skulle ju vara hållbar HTC!?
     
  6. d95andek

    d95andek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har mycket bra erfarenheter av deras kundservice. Tror att dom utnyttjar sina förutsättningar så mycket som möjligt så att du ska bli nöjd.
     
  7. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så att köpa en grå One S är att be om repor, att köpa en svart One S är att köpa en biljett till Anovo? Och One X har visst glipor mellan skärm och skal. Så vilken modell ska man ha numera för att få ta del av den fantastiska byggkvaliteten HTC har? Min två år gamla Desire är typ repfri fortfarande, btw.
     
  8. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har iaf kontaktat dem nu och lagt fram mitt "case". Återkommer med info om hur Cyberphoto hanterade det.
     
    couchbob gillar detta.
  9. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag beställde en grå lite på chans. Just det här problemet lär den iaf inte lida av.
     
  10. Hansi

    Hansi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Redan efter ett par dagar så hade jag en liten skråma på den övre kanten i mitten precis som ena bilden i tråden på xda visar. Jag var dock för snabb och duttade till med en svart tuschpenna innan jag hann läsa denna tråd. Man får väl se om det dyker upp någon mer defekt. I övrigt är jag supernöjd med luren.
     
  11. SeriesOne

    SeriesOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kul och höra att du är riktigt nöjd med din HOS!:) får nämligen min svarta nästa vecka. Hoppas att inte alla lurar har problem med färg lossning...
     
  12. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma med min desire. Inte en repa på skärmen. Grym kvalle. Nya lurarna håller inte samma standard.
     
  13. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag vill minnas när folk skrek och vara oroliga över Desires optiska styrkula som
    på flera modeller är placerad snett och folk rapporterade knak i baksidan. :)
    Men visst har min Desire varit mig trogen. Men så fort Telenor (vet inte vad fan
    de pysslar med eg, men några htc one s har de inte fått in än!) skickat min så
    tror jag på nöjdhet :)
     
  14. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Såhär har det gått med Cyberphoto hittills. Nu väntar jag bara på retur-avin så får vi se hur det går. Väntar fortfarande på ett utlåtande från HTC dock. Finns även en tråd på Facebook: https://www.facebook.com/HTC/posts/283492608397486
     
  15. AndreasA88

    AndreasA88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tur

    Och jag som funderade på att köpa den svarta för att den genomgått den där speciella behandlingen. Tur att jag bestämde mig för den gråa till slut (snyggare imo).
     
  16. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Tycker själv att den svarta är snyggast - får se vad man ska hitta på nu då...
     
  17. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Blir vansinnig, nu hanterar jag den som om den vore ytbehandlad med kaksmet bara för att jag läst om hur otroligt ömtålig den superhårda ytan är. Inte därför jag valde just den... =/
     
  18. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  19. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    fan va problem htc har med kvalite på sina telefoner nu.. vad är det som har hänt :(
     
  20. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har inga glipor mellan mitt skal och min skärm. En del har, antagligen bara första gråa batchen, där jag skulle gissa på att Corning levererat en batch med glas som var lite för små.

    Min är vit, och har inte ett problem.
    Tänk på att (nästan) bara negativa saker tas upp i trådarna här.