Diskussion: 4.04 rullas ut

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Snö, 28 mar 2012.

  1. kim_1138

    kim_1138 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Går det att mounta usbstickor direkt utan root eller är det som tidigare att man måste roota?

    /Kim
     
  2. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag frågade på Samsung Sveriges facebooksida om de vet när 4.0.4 uppdateringen kommer rulla ut för oss med Yakjuxw, det här är vad jag fick för svar.
    Tämligen olustigt att de inte själva är medvetna om att det är Samsung som står för att uppdatera de svenska enheterna...
     
  3. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hmm verkar som att Samsungs svenska mobiltelefondel tävlar med Googles svenska om vilka som gör sämst jobb :/
     
  4. kim_1138

    kim_1138 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har frågat samma på twitter men utan svar, hade jag haft Ansiktsboken skulle jag tjafsat lite med dom ang deras okunskap.
     
  5. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Måste fortfarande använda någon tredjepartsapp och förmodligen också vara rootad.
     
    kim_1138 gillar detta.
  6. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Vänta här nu och rätta mig om jag har fel, men Samsung står för hårdvara till telefonen... Det är ju inte så att du ringer till sandvik om du har problem med din volvo?

    Anledningen till att man köper en Google nexus är ju att man ska ha en Clean android utan en massa skitskins från andra tillverkare...
     
  7. kim_1138

    kim_1138 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu förstår jag inte vad du menar/syftar på...

    Rätta mig om jag har fel men i yakjuxw så ansvarar Samsung för att släppa ut 4.0.4 (alla versioner ifs) OTA, alltså är det dom som jag vill tjafsa.
     
  8. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Och åter igen:
    Den första anpassningen gjordes av Samsung efter avtal med Google eftersom bedömningen gjordes att en lansering i Norden annars skulle ha dröjt.

    Framtida uppdateringar kommer att göras av Google - Samsung testar så att det inte finns några problem under svenska förhållanden - Google levererar mjukvaran via Google over-the-air.

    Se även denna sida som är direkt från Google:
    http://www.google.se/nexus/
    Gingerbread förinstallerat!!!!!!!!!!!!!

    Så välj vem du ska klaga på mer noga, har vi svensk ord lista i Nexusen? Bryr sig google om ett litet skitet land i norr...
     
  9. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Google bryr sig om alla ;)
     
  10. kim_1138

    kim_1138 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu är det ju den gamla Nexusen på den sidan så det kan vi ju skita i.

    Och alltså ligger ett avgörande om släpp hos Samsung, inte hos Google. Än en gång, jag vill tjafsa med Samsung om att få tummen ur.

    Svensk ordlista har ingen betydelse för mig, vill bara ha bl.a. bättre batteritid som 4.0.4 ger.
     
  11. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vart står det att Samsung ansvarar för alla uppdateringar som Google släpper? har inte hittat någonting om detta utöver att de gjorde den 1:a anpassningen när GN släpptes för den nordiska versionen.
     
  12. Largeman

    Largeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag är generellt emot hetsen mot Samsung, speciellt eftersom vi inte har någon egentlig insyn i processen. Jag tycker ofta också att Google i många fall kan göra ett bättre jobb.

    Men du resonerar väldigt märkligt i det här ämnet.
    Det enda som skiljer sig mellan Yakju och yakjuxw är att Samsung skall kontrollera den sistnämnda. Vad är det då som gör att släppet av yakjuxw-versionen dröjer betydligt längre än Yakju som kontrolleras av Google själva?
    Den enda logiska förklaringen är att det är Samsung som är flaskhalsen. En test för att se om det funkat i Svenska föhållanden borde ta, en-två dagar en vecka på sin absoluta höjd, hur länge fick vi vänta sista? En månad?
     
  13. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag resonera som så här att det finns en part till i det hela som också kan vara en flaskhals.

    Tänk dig 4.0.4 från Google > Google Sverige > Samsung Sverige > Google Sverige > Google > OTA

    Om inte ens Google Sverige har kommit på att GN finns utan är kvar på att Gingerbread är det senaste vilka är i så fall sega av sig?
     
  14. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Inte för att jag klagar speciellt mycket, men finns det fakta för att det är Samsung som "kvalitétssäkrar" för Norden? utöver spekulationer?

    Nu ska jag klaga o_O
    Tycker det är under all kritik hur Googles enheter uppdateras oavsett om det nu är 3:e parts aktörer involverade eller inte. Hur svårt ska det vara. Varför inte se till att alla kan uppdatera samtidigt? Det är ju betydligt bättre än att vissa ska få uppdateringar före alla andra... det skapar bara en massa tjafs helt i onödan och tar bort eventuell goodwill som Google har/hade hos både vanligt folk och nördar som flashar sönder allt de hittar.
     
  15. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Nja det är väl vad Samsung Sverige har sagt i alla fall, om nån lyckas maila Google för att få nått annat svar vore jag nyfiken också.

    Att Google gör som dom gör med uppdateringarna är nog bara att spekulera i.
    Men kom i håg att det är du som är beta testare för Googles Android 4.0.

    Mina gissningar är att dom rullar ut uppdateringar som dom gör för att hitta buggar och hinna rätta till dom innan alla råkar ut för dom. Man kan ju även göra som ett annat stort företag ge alla den exakt samtidigt men risken då är har du missat en liten bugg så har alla i hela värden den.
    Men som google gör så kanske bara 1000 personer råkar ut för den dom hinner stoppa uppdateringen för resten fixa buggen lägga upp en ny uppdatering och resterande 1 000 000 000 användare slipper just den buggen.

    Valet av vilken du tycker om är ditt funkar inte den ena metoden byt till den andra :)
     
  16. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    "Eftersom det är Google som ansvarar för att uppdatera Galaxy Nexus har vi ingen information om när ICS ska rulla ut. Samsung ansvarar endast för kvalitetskontrollen men själva releasen står Google för."

    Haha. "När ICS ska rulla ut".

    HEJJA SAMSUNG SVERIGE!

    Skämmes tamejfaan!

    Noll koll. Dom förstår inte ens vad jag frågar verkar det som.

    :mad:
     
  17. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    OOps.

    Ser att fler frågat "Samsung-noll-koll-sverige" här.
    Aja..

    :-*
     
  18. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Utan att vara taskig men tror inte du förstå svaret du fick.
    Samsung Sverige har inget med GN uppdateringar att göra bara kvalitetskontrollen .

    Du frågar inte Intel när AMD nästa processor kommer heller, gör om och gör rätt fråga Google när dom ska släppa uppdateringen.
     
  19. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    men Intel sköter "kvalitetskontrollen" bara då eller ?

    Skitsnack rakt igenom, samsung måste skicka ut den, detta är bara ett case av att skylla ifrån sig.
     
  20. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Eftersom du uppenbarligen inte läst min fråga, så förlåter jag dig.

    Samsung svarar godag-yxskaft-svar, när dom uppenbarligen har noll koll på att dom har nåt att göra med svenska 4.04 uppdateringen.

    Hur är det nu, du har försvarat Samsung en del. Jobbar du där? :innocent: