Övrigt: One X - Frågor och svar!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Whey, 4 apr 2012.

  1. neverwhere

    neverwhere Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro
    Practical joke av en programmerare:)? Nej, jag har tyvärr ingen aning. Samma sak för mig fast det är en annan tid "förprogrammerad".
     
  2. lasgur

    lasgur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    anledningen är att min batteritid är dålig, verkar bli bättre om jag stänger av saker... men inatt när jag la mig så stängde jag av allt i aktivitetshanteraren (71% batteri kvar) ca 9timmar senare när jag kollade på mobilen var den död..
    hittade dock en inställning där den inte skall spara några bakgrundsprocesser, får hoppas den hjälper :)
     
  3. mangomannen

    mangomannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Nja, det verkar va ngt fel på din lur, min åsikt är att den drar jävligt lite när den ligger standby - iaf om man har bra signal på mottagningen.
     
  4. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    wtf jag förlorade kanske 5-10 procent över natten
     
  5. Danhill

    Danhill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan man slå av vibrationen när man skriver sms och dylikt, hittar inte den inställningen!
     
  6. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    På tangentbordet menar du?

    Inställningar-->HTC Sense Input-->Bocka bort "Vibrationsfeedback.

    För övrigt har ni märkt de smarta funktionerna med tangentbordet? Att man dra med fingret till vänster över tangetbordet så kommer man till "nästa sida". Mycket snabbare om man vill göra smileys :)
     
    Danhill gillar detta.
  7. lasgur

    lasgur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    lyx :P
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du många widgets på hemskärmarna? Någon app som ligger uppkopplad hela tiden och söker efter uppdateringar, tex Facebook eller Twitter? Om du kollar på inställningar - ström - batterianv, vad har använt mest batteri? Någon app som ligger där och drar mycket?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  9. SoundFrog

    SoundFrog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag gick och köpte en idag! Hade batteri kvar i mobilen men inte så mycket. Jag appade loss som fan och lyckades göra slut på det rätt fort :D Nu har jag väl en 5 % kvar eller något och har satt den på laddning.

    Är det normalt att det enda som händer när den laddar är att en liten lampa lyser rött? Antar det. Smart att de inte har en massa skit på skärmen när den laddar som segar laddningen. Hur lång tid tar det att ladda batteriet fullt?

    Och slutligen: Jag har för mig att jag har läst någonstans att det är bäst att göra delvisa laddningar snarare än fullständiga laddningar för just sådana här batterier i smartphones. Stämmer detta? Är det i så fall bättre att aldrig låta batteriet ladda ur helt? Hur är det med att låta den ladda till 60 % jäntemot 100 %?

    Slutligen! Jag "förlängde" mitt förra abonnemang till ett sånt här Maxi idag och har surfat en del. Är det lugnt eller? Tänker ifall abonnemanget är bytt till Maxi från och med de skrev in det i butiken eller om det tar längre tid, och jag får en saftig räkning på mitt gamla abonnemang?

    Många frågor men det är min första smartphone :)
     
  10. Winstonsthlm

    Winstonsthlm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den inställningen ligger under "Developer settings". Den är rätt hopplös användarmässigt eftersom den dödar launchern så fort du startar en app och när du går tillbaka till launchern tar det några sek för den att starta.

    Vill ni att batteriet inte ska dra ur under natten kan ni bara slå av wifi och mobil datatrafik. Lägg upp dessa två widgets och klicka ur dom när ni går o lägger er. Dom går att hitta under widgets-kategorin Settings (HTC)
     
  11. Winstonsthlm

    Winstonsthlm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som vet hur man byter keyboard till tex Smart keyboard Pro? Funkar inte med gamla sättet att klicka o hålla in i textfält.
     
  12. Medusaworship

    Medusaworship Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Väldigt besviken på en del saker, och det senaste är högtalarljudkvalitén, som vid ringsignaler rent av är skrämmande dålig, och låter instängt och burkigt jämfört med otroligt välljudande Galaxy Note. Väldigt ledsamt.

    Sedan så fungerar inte scrollbara bakgrundsbilder med min ProLauncher, och i HTC sense så är det så idiotiskt att alla bilder måste beskäras istället för stt använda hela bilden, som i mina fall faktiskt är i samma proportion som skärmen. Varför är det så dumt???

    Wallpaper wizardriii är väl ok att använda, även om drt inte alltid blir toppen, men detta borde väl man inte behöva en app till??? Nä, hade hellre valt en Note om det inte varit för den usla displayen på den.
     
    Last edited: 11 apr 2012
  13. happyoccasion

    happyoccasion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fantastiskt nöjd såhär långt. Undrar mest varför vissa ICS-optimerade appar som Google Reader ändå genererar menu-knappen i botten? Helt oförståeligt.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  14. lasgur

    lasgur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    28% på operativsystemet android med 1t20min behåll aktiv 3t39min. skärmen ligger på 27% med 54min (har ställt ner den till lägsta ljusstyrka) röstsamtal 11% på 10min. facebook har även 8% fastän jag inte rört den appen.
    haft igång mobilen i 6½ timma nu och då är det inte många procent kvar

    autosynk är avstängd

    edit: vet inte riktigt vad en widget är med det jag har på hemskärmarna är klocka, väder, kontakter och kalender. sen några genvägar för att starta appar
     
    Last edited: 11 apr 2012
  15. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    En liten fråga, hur aktiverar man dom där 23 gigen på dropbox som följde med om man har ett konto sen innan?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  16. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Loggar in på dropbox-appen, efter en stund ska du ha dina 23GB, kan ibland krävas att du laddar upp något foto eller så.
     
  17. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag har en annan fråga om Dropbox. Integrationen mellan telefonen och dropbox är ju underbar. Men, när jag har tagit ett foto som jag inte är nöjd med, då tar jag bort den från kameran. Men det ligger fortfarande kvar på dropbox. Hur kan man få till att det även tas bort på dropbox?
     
  18. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    När du är inne i t.ex sms och tar fram ditt tangentbord för att skriva så kommer det fram en liten symbol i notificationbar, dra ner notification bar och tryck på den symbolen, heter förmodligen Android keyboard. Då får du möjlighet att välja vilket tangentbord du vill använda.
     
  19. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Man går in på dropbox och raderar det manuellt :ehm:
     
  20. Lilleskutt

    Lilleskutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som tycker anteckningar är helt konstigt att skriva i?
    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2