Diskussion: ICS till Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 17 mar 2012.

  1. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Så du väljer en telefon enbart efter versionen?

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  2. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER


    Killen verkar ju inte ha alla hästar hemma tyvärr.
     
  3. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Jag väljer inte enbart efter versionsnummer, men ICS är betydligt bättre än tidigare versioner av android, steget mellan versioner har aldrig heller varit så stort som mellan GB och ICS. När man sedan väljer mellan dessa två mobiler så vinner HTC prestandamässigt och mjukvarumässigt, anledningen till att jag valde en Sony är att den ligger rätt storleksmässigt, One X är för stor.

    Sen har mina tidigare S(E) telefoner haft ypperlig batteritid till skillnad från mina HTC, det var ett svårt val och jag tog till slut Sonyn eftersom jag trodde ICS var runt hörnet och att batteritiden skulle vara bra, batteriproblemet fixades iom .73. Problemet är att GB är så brutalt segt och fragmenterat. Så innan du gör ett utlåtande utifrån tre kanske fyra kommentarer på ett forum kanske du bör tänka efter och inse att det inte alltid finns tid, lust eller ork att skriva långa utlägg...
     
  4. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Hur kan en version vara fragmenterad?..

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  5. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om ICS ger betydligt bättre prestanda kan jag förstå Sphex resonemang men det är mer eller mindre bara spekulationer ännu hur det blir med SXS. Rent feature-mässigt finns inte mycket, om ens något, som ICS ger som jag saknar eller som Sony inte redan lagt in i luren redan med sina tweaks i UX.

    Att SXS skulle vara världens sämsta telefon alla kategorier just nu håller jag däremot inte med om. Jag har en iPhone via jobbet och jag haaaaaaaatar den verkligen. Uselt är bara förnamnet. Där har du en sämre telefon än SXS, ALLA kategorier just nu. Men men... different strokes...
     
  6. Arabaldo

    Arabaldo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, chromecast (gen1)
    Körde ICS (CM9) på P990 innan den drunknade i badkaret :)...helt ok faktiskt. Men SXS med ginger är ju en riktig pärla, känner bara att ICS kommer när den är färdig...jag är tillfreds med Sonys gingerbread tillsvidare...kanonjobb Sony :)
     
  7. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Har man inte lust, tid eller ork att utveckla kanske ska tänka efter och inse att det är lika bra att låta bli att posta?
    Sen underlättar de ju om man quotar den man riktar svaret till...
     
  8. Asssor

    Asssor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hoppas verkligen att UX får sig en förbättring. Bland annat en ICS-appdrawer skulle vara väldigt trevligt, samt att kunna låsa upp den med kameran. Men även HWacceleration skulle inte skada det heller ;D
     
  9. Arabaldo

    Arabaldo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, chromecast (gen1)
    Tror att allt som är standard i ICS kommer med i våran programvara också...
     
  10. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Kernal ändringen gör nog att utveckligen tagit en del längre tid till XPS. Tror på mkt bättre optimering mot dualcore. Av de versioner jag sett (officiella) till ICS från exempelvis samsung till galaxy nexus och till sgII så väntar jag gärna två månader till för att slippa vissa buggar som dessa uppdateringar dragits med. Men det är kanske bara jag :).
     
    Last edited: 9 apr 2012
  11. Arabaldo

    Arabaldo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, chromecast (gen1)
    Håller med dig där...versionerna man sett till GN och SG2 har inte varit så roliga :( Tror starkt på denna lur och den lär inte bli sämre med ICS med kernel 3...
     
  12. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag gillar den här texten: "blablabla... will start seeing ICS "from the end of May / early June." You know, pretty much right when Android 5.0 will be unveiled."

    :D
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Var snabb som faaan med att uppdatera min SGS2 till ICS så fort den släpptes. Ser inga större fördelar med ICS på den faktiskt,vissa ny läckra animeringar. Tex när man vrider telefonen till horisontelt läge så vrider sig skärmen ala Iphone,visst är det snyggt men i övrigt tycker jag ICS känns tyngre att använda för telefonen. Den känns inte lika rapp som tidigare,scrollningen är inte lika bra som förut.

    Kommer inom kort byta till en Xperia S och på den kommer jag inte vara lika snabb att uppdatera om jag är nöjd med nuvarande version.

    Jag var mer nöjd med 2.3.5 på SGS2:an än ICS allafall.
     
  14. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Håller med helt..
    Uppdaterade direkt till ICS när det kom till min Htc Sensation, men jag har inte märkt nån skillnad alls förutom att vissa knappar bytt plats.
    Att allt ska bli snabbare å bättre osv har jag inte märkt skillnad på alls.

    Skickat från min Sony Xperia S
     
  15. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Är det någon tillverkare som har fått till en lyckad ICS-uppdatering? Folk med HTC-lurar och SGSII verkar ruskigt missnöjda, och i många fall har de fått försämrad prestanda. Det är lite oroväckande tycker jag.

    Om vi ska spekulera, vad finns det som tyder på att Sony kommer att lyckas bättre, och släpper en grym ICS-uppdatering som lyfter telefonen och gör den rättvisa?
     
  16. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag var en av dom som blev missnöjd med ICS till Sensation. Kan vara att jag förväntade mig mer, visst vart mobilen snabbare, men resten var ett antiklimax.

    Jag hoppas verkligen att Sony lyckas bättre med ICS, men jag ska avvakta ett tag och se hur allt fungerar, innan jag själv uppdaterar min lur.

    Skickat från min Xperia S med Tapatalk 2
     
  17. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Att dom tagit tid på sig och inte fallit för trycket från (vissa) kosumenter att uppdatera till ICS i förtid. Men visst kan Sony misslyckas kapitalt trots det så det ska bli intressant att följa.
     
  18. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Ja, vi får väl se. Ibland tycker jag hypen kring varje ny Android-version når nästan samma överdrivna höjder som varje ny version av iOS.
    Det är faktiskt inte mycket man saknar med 2.3.7 som jag har i min SXS just nu.
    Men det sägs ju att ICS ger bättre dual-core stöd och tabbad webbrowser och mera hårdvaruacceleration i GUI:t.
    Jag hoppas också på att Sony uppdaterar kameraappen så man får möjlighet att välja mindre komprimering på bilderna, eller kanske RAW till och med.
    Resten kan man ju photoshoppa sönder själv om man vill. Tror nämligen att komprimeringen på bilderna tar bort lite av detaljrikedomen på bilderna man tar.
     
  19. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Jo, jag minns med fasa när vi som hade Samsung Galaxy S väntade på uppdateringar. "Snart kommer FroYo, DÅ kommer allt bli så jäävla bra" etc, etc. Sen väntade vi.. och väntade.. och sen kom det en halvhjärtad version som segade ner telefonen.

    Själv är jag också enormt nöjd med Gingerbread i SXS, förutom hårdvaruaccelerationen - inte minst i browsern. Det är Androids största akilleshäl, så här långt. Supersnabba telefoner med den senaste hårdvaran som krossar i benchmarks, men som ändå laggar och inte bjuder på mjuk surfning.. det funkar inte.

    Så, bring it, ICS!
     
  20. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Märkligt att så många tillverkare har problem med ICS. HTC One X verkar ju fungera lite sisådär och lida av rätt mycket buggar (man får den uppfattningen efter att ha läst här på forumet).

    ICS släpptes ju liksom i höstas, man tycker att nån tillverkare borde ha släppt en lur där ICS fungerar fint..

    Om ICS innebär såhär mkt problem så stannar jag nog gärna kvar på GB.. Trots att jag saknar en del funktioner som finns i ICS.