Bara en liten fundering kring de ständigt uppskjutna leveranstiderna hos Tele2:
Att det står t.ex lev. tid 4-6 veckor när man nu går in och kolla på Tele2's hemsida beror väl ändå troligtvis på att de leveranser som kommer härnäst redan är uppbokade/sålda, och 4-6 veckor gäller endast om du lägger ordern NU och således får vänta på en senare "batch"?
Jag som t.ex beställde den 23:e Mars bör ju troligen få min tidigare än så.
Förstår ni hur jag menar?
Det är också troligt att det är just det besked man får när man ringer Tele2 och frågar (istället för att fråga Brightpoint direkt, som faktiskt levererar telefonen och förhoppningsvis har bättre koll på hur många de köper in och levererar) eftersom de Tele2-anställda endast kollar vad sidan visar som leveranstid.
Vad jag vill säga är alltså att det är meningslöst att kolla efter leveranstiden på din redan beställda telefon genom att kolla på Tele2's hemsida. Vilket många verkar göra.
Jag har i alla fall hopp om att få den bra mycket tidigare
Click to expand...