Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

  1. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Klart man kan..
    jag har skrivit ca 20 abbs på de sättet, speciellt iphones, då de va riktigt seg leverans, så skrev vi abonnemangen och när telefonen kom hem så registrerade vi IMEI numren efteråt.
     
  2. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    FYFAN, har suttit i kö i en timma, kommer äntligen fram, jag svarar direkt när supporten säger "hej...." tydligen hörs jag inte direkt och hon klickar mej DIREKT. Nu hamnar jag såklart sist i kön igen. Hoppas innerligt att det e gratis att ringa supporten!
     
  3. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    ohh fyfan va jag hatar sånt, tror dem inte orkar med det bara..
    det e gratis om du ringer från tele2 kort.

    Men dra ner till Elgiganten om du har det nära, se va dem säger. Erbjudandet skall gälla till 00:00 inatt
     
  4. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Yes har det som sista utväg!
     
  5. mobilephreak

    mobilephreak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bara en liten fundering kring de ständigt uppskjutna leveranstiderna hos Tele2:

    Att det står t.ex lev. tid 4-6 veckor när man nu går in och kolla på Tele2's hemsida beror väl ändå troligtvis på att de leveranser som kommer härnäst redan är uppbokade/sålda, och 4-6 veckor gäller endast om du lägger ordern NU och således får vänta på en senare "batch"?
    Jag som t.ex beställde den 23:e Mars bör ju troligen få min tidigare än så.

    Förstår ni hur jag menar?

    Det är också troligt att det är just det besked man får när man ringer Tele2 och frågar (istället för att fråga Brightpoint direkt, som faktiskt levererar telefonen och förhoppningsvis har bättre koll på hur många de köper in och levererar) eftersom de Tele2-anställda endast kollar vad sidan visar som leveranstid.

    Vad jag vill säga är alltså att det är meningslöst att kolla efter leveranstiden på din redan beställda telefon genom att kolla på Tele2's hemsida. Vilket många verkar göra.

    Jag har i alla fall hopp om att få den bra mycket tidigare :P
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Den leveranstid som gäller är ju den som stöd vid sin beställning. Dock verkar dom ha varit lite dåliga på att uppdatera den infon om man ser till alla kommentarer :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  8. Hagel

    Hagel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Pratade med Brightpoint -nu- och fick beskedet om att de väntar på leverans från HTC, något datum har de inte, men de beräknar att det tar 1-2 veckor innan de får in telefonen igen för att börja skicka ut till kund.

    Vid nybeställning är det dock 3-4 veckor på vit och 6-8 veckor på grå.

    Beställde grå hox klockan 09:15 den 21/3.
     
    ohm och Dee_Jay gillar detta.
  9. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja den uppskattade leveranstiden verkar inte stämma så bra. När jag lade beställningen (den 23:e mars) stod det 2:a april, och jag har fortfarande inte sett eller hört något mer.



    Tackar för infon, då är det bara att fortsätta vänta då! :P
     
    Last edited: 11 apr 2012
  10. Dakar

    Dakar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hade beställt en grå den 26.e mars

    Jag ringde också in i går och kollade med Brightpoint och fick samma svar 1-2 veckor(det var förövrigt samma svar som jag fick när jag ringde dit för 1 vecka sen), tidigare på dagen hade jag kollat med PhoneHouse och de kunde garantera att jag fick en telefon innan fredag så jag avbokade på BP och beställde av PH i stället.
     
  11. Hj3lm

    Hj3lm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra
    Ringde Brightpoint precis. Beställde en grå den 21 mars, och till mig sa hon jag pratade med att man fick räkna med 6 veckors leveranstid från dagen man beställt. Alltså först i MAJ för min del...
     
  12. Destroyer

    Destroyer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ringde Tele2:s kundtjänst idag och fick veta att eftersom jag beställde min förra veckan så får jag vänta mellan 6 - 8 veckor, men kan det verkligen stämma? när jag beställde den var leveranstiden 1 - 2, kul om ja får min precis när S3:an släpps haha.
     
  13. mobilephreak

    mobilephreak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde precis en One X med Maxi-abonnemanget. Man får vänta mellan 6-8 veckor, vilket passar mig bra (har ett annat abonnemang som går ut då). Sen får man se om Samsung Galaxy S3 hinner släppas under tiden, för då kan man ju eventuellt ta den istället... För tänk nu om den är bättre (dagens i-landsproblem) ;)
     
  14. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag beställde när det stod 2 april som leveransdatum. Alltså precis när möjligheten kom att man ens kunde välja HTC one x. Vart fan är telefonen!?!!!?!
     
    Janne303 gillar detta.
  15. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ring dom och skäll lite, det skulle jag iaf gjort. Vissa som beställt efter dig har redan fått sin telefon också, något måste blivit fel tror jag!
     
  16. xdaswe

    xdaswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skönt att höra att de ger samma besked till alla.. *ironisk*
    Jag tror jag också beställde den 26:e och då en grå men har inte hört något. Jag har iofs inte försökt ta kontakt med Brightpoint men stort tack till er som försökt få klarhet! Tack!

    Tele2 har gett ordet förbeställning en ny innebörd för mig! :)
     
  17. Ultradox

    Ultradox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    haha ja verkligen, jag tror att det är väldigt många här som aldrig mera kommer att förboka via tele2 igen. :)
     
  18. GoheiTakeda

    GoheiTakeda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Pratade med dem idag och det verkar som att de väntade till att tre avslutade sitt erbjudande innan de gick ut med sanningen kring sin leveranstid.

    Igår var det 1-2v, idag är det 6-8v.
     
  19. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    22 mars var det vi la beställningen. Och då stod det som sagt 2a april som leverans på telefonen. Tror inte HTC one x vart tillgänglig att beställa mer än 1-2 dar då. För jag la beställning på min Xperia S några dar tidigare. Då fanns inte One X.

    ""Leveransinformation

    Just nu ligger din order och väntar på att skickas. När ordern lämnar vårt lager fått du ett nytt mail med mer information.""

    Man tycker ju att om den VÄNTAS på att skickas. SKICKA DÅ FÖR FAAAN! Eller skriv Din telefonjävel finns inte hos oss. Så du får skylla dig själv...

    Ska ringa imorrn o klaga helvete. För onlinechatten funkar ju aldrig. Funderar på att häva köpet.
     
  20. reggy

    reggy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    Ringde dom idag den bestäldes 23 mars och dom hade inge datum men kanske inom ett par dagar om jag inte fått den inom en vecka så skulle jag ringa igen mera vimsiga människor får man leta efter.