Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. neverwhere

    neverwhere Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro
    Om de har fått order om att inte sälja fler så tycker man ju även att de borde återkalla hela första batchen?
     
  2. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Chattade med HTC Sverige efter att ha läst detta.

    De undrade först var jag fått informationen ifrån, varpå jag svarade att jag läst det. Sedan dröjde det länge innan svaret att det inte finns någon offentlig information kring detta i dagsläget. Och att om något sådant skulle vara aktuellt skulle det stå på hemsidan eller facebooksidan och personen jag chattade med hade inte någon info kring detta.

    OM nu butiker fått denna info borde det ju vara officiellt redan då varenda kund som skall köpa en HOX kommer få höra det. Det borde ju HTC kunnat svara på i detta läget eller?

    Finns ju INGEN övrig info på twitter, forum, websidor kring detta ännu men det kanske kommer imorgon då iofs!
    Den som lever får se! Blir ju intressant när jag skall hämta min nya HOX imorgon efter min sista DOA :D
     
  3. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Doat min idag...jag ville inte det utan han pa phonehouse tog in den. Jag far en ny imorgon.....jag vissase han mina screenshots pa batteriforbrukningen varav han doade den omgaende.....
    Ska bli spannande o testa den nya imorgon

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  4. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Har du kvar screenshoten?
     
  5. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Nej..men jag har skrivit i tradar har...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  6. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    nej jag köpte online så jag ska få fraktsedel, men jag hoppas att det framgår om den skickas till anovo eller inte, annars kommer jag ringa och påpeka att den inte ska dit för jag gissar på att dom förnekar de flesta felen. kanske skulle gå till en trebutik istället.
     
  7. mattemaz

    mattemaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Vart har du köpt den ifrån?
     
  8. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    DOA:de minn idag med pga. skärmen och flimret som uppstår när man trycker fort på notifikationsbaren. Köpt den hos TRE men de hade inga kvar i butiken när jag var där så han la en beställning till mig och skulle höra av sig direkt när de fått in någon vit HOX. Känns som jag kunde levt med de buggar jag hade, men som någon påpekat tidigare tycker jag man kan ställa högre krav på en så pass dyr produkt, och man vet ju inte om problemen skulle bli värre i framtiden.

    Håller tummarna för att en förhoppningsvis "nyare" lur från htc skall ha mindre problem...
     
  9. lurman

    lurman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har heller inga av dom andra felen som någon annan beskriver. Men har samma som dig. Problem med laddning. Idag tex hade jag med den på jobbet o den låg på laddning i 5h. Jag tittade till den varannan timme o den gick upp typ 1-2%. efter mkt pillande in o ut med sladden o omstart så tog den tillslut laddning. Men nu verkar den inte kunna rotera skärmen längre. Hittade även ett död pixel idag.

    Så jag antar att jag får doa den. Är det 14dagar som gäller? Har nämligen haft min en vecka. Hur gör vi som köpt online via tele2? Kan vi gå till någon butik? Om inte, vem kontaktar jag? Jobbigt o skicka iväg den o vara utan ett par veckor o kanske slutligen få en med alla dom andra problemen.
     
  10. Higgs

    Higgs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Undrar också vilken PH-butik du var i?
     
  11. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag trodde tidigare att det var min volymkontroll som satt löst och lät när jag skakade telefonen.

    Men nu funderar jag på om det är autofokusen som låter ? kan ni skaka telefonen vid era öron för att se om det låter? :D
     
  12. Don Donadoni

    Don Donadoni Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jobbigt att Tele2-butikerna är bättre än TPH som prompt ville ha in min nyinförskaffade lur när jag skulle DOA trots att de inte hade någon på lager. Ingen schysst lösning.
     
  13. Don Donadoni

    Don Donadoni Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försök säga det till någon som jobbar på TPH, vare sig det gäller kundtjänst eller butik.
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jadu, det kan vara svårt..skicka ett mail till HTC och skriv ut svaret där det står. Då har du ju "bevis" på att det är 14-dagar.
     
  15. FaroukX

    FaroukX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har sett och hört en del som låter.. Även min vita HOX / Tillverk-Taiwan hörs när man skakar den och hör.

    Tänker DOA min HOX pga detta och lite annat.
     
  16. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Så, är en av dessa tre anledning till DOA?
    Skrammel vid skakning, taskig batteritid ( 50% på ca 3h, lite surf och musik), flimmer vis nedre högra hörnet och högra sidan vid lätt tryck mot svart bakgrund.
    I så fall har jag 3 anledningar.

    Fråga; när jag kollade batteritiden på min telefon ny så stod det att den hade varit igång i fyra timmar, problemet var att jag hade bara haft på luren i ca 1 timme. Vad k an detta bero på?
     
  17. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Problemet jag hade var att den alltid visade att den laddade. batterimätaren rörde sig som den skulle och det stod AC eller USB laddning beroende på vilken laddare jag testade med men ...%en ökade inte.

    HTC säger 14dagar men TPH säger 7 trots att jag sa att HTC sagt 14. Dock var jag inne med min idag på 7e dagen. Blev uppringd av TPH kl 21:30 på kvällen trots att dom stänger kl 18. Hann inte svara då jag var ute med hunden så han lämnade meddelande med exakt vad jag skulle göra mao doa den dagen efter och återkomma om jag ville ha reseersättning. fick även mail med all info direkt. MKT BRA JOBBAT.

    Känslan och glädjen över att köpt en supertelefon för "dyra pengar" är inte vad den borde vara :(
     
  18. lurman

    lurman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batterimätaren rörde sig på mig också och det stod att det var AC laddning. Du kan se min bild i denna posten: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=974165#post974165
    Där laddningen tar fart och till slutet av bilden är ett spann på 7-9h. Där mobilen var i laddaren konstant.

    Själv köpte jag min via tele2s webbutik. Närmsta tele2 butik är 8 mil härifrån och jag vet inte ens säkert om jag kan DOA den i butik när jag köpt på nätet. Hur som helst blir det jävligt krångligt och jobbigt och jag kommer garanterat få vara utan en mobil i ett par veckor. Är väldigt nöjd med den annars. Hittade dock en död pixel idag med. Men hade bara laddningen varit i sin ordning hade jag kunnat leva med den, för den syns knappt, och slippa alla bekymmer.
     
  19. b-george

    b-george Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kul att min nya lur är värre än den jag doade.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  20. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte min i på phonehouse igår. Märkte direkt när jag tog av skyddsplasten att skärmen inte var så där "ren" som den brukar vara, såg ut som den blivit lite halvslarvigt rengjord. Så där lite halvtorkade ringar från någon vätska av något slag.

    Försökte slå bort tankar på "redan använd" och torkade bort det med tummen och det verkar ju funka, för övrigt såg den hur fin ut som helst. Men jag märkte nu att jag har ett par skumma "märken" på skärmen är kvar och som bara i princip syns när skärmen blir flottig av fingrarna. Rengör jag skärmen med låt säga en microfiber duk så är märkena puts väck och skärmen top notch. Går jag på med fingret så dyker märkena upp igen? wtf

    Ska se om jag kan ta nån bild för att visa vad jag menar.