Diskussion: Vi som är nöjda med vår One X :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Madeli, 6 apr 2012.

  1. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det fungerar finemang nu, tack tack! Blir mycket enklare nu, och så slipper man skala ner filmerna till mindre än 4 Gb. Men det är ganska krångligt att nå filerna om man inte är i sitt nätverk va?
     
  2. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Ska se om jag kan/har tid till detta nån dag.... Kanske i morgon bitti när jag vaknar då den är fulladdad :)... om jag kommer ihåg :P
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ansluter mig nu till denna tråd! Efter att ha DOAt en vit idag och fått en Grå så är jag grymt nöjd! Allt är perfekt med den!
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Första riktiga "användningsdagen".... luren funkar kanon...:teeth:

    "The beast" har sedan hållit sig i skinnet och inte sörplat i sin
    för mycket "juice"...;)

    ^^
     
  5. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Sjukt nöjd med min one x.!

    Köpt från 3 och är vit. Underbart snygg och inge fel. Tack htc!

    Edit: Inte nöjd längre. Trycker på sidorna av skärmen och nuddar då skärmen. va i helvete.. DOA snart då.
     
    Last edited: 14 apr 2012
  6. WeeMaan

    WeeMaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Även jag är väldigt nöjd, hämtade ut en felfri vit från el-giganten idag.
    Skärmen är ju helt underbar, allt flyter på bra förutom buggen att hemskärmen tar 5-10sek på sig att ladda ibland.
    Batteritid har jag inte hunnit utvärdera ännu.
     
  7. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    uploadfromtaptalk1334177237027.jpg

    Tycker batteritiden helt ok. Inte i närheten av vad S2an presterar, men för en såpass törstig skärm så!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  8. dOtlich

    dOtlich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Måste bara säga att face recognition unlock fungerar så jäkla smidigt för mig. Grymt nöjd över den. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  9. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är enormt nöjd! Bra drag i telefonen, snygg somfan, bra skärm. ENORM ljudskillnad när jag kör spotify till lurarna på gymmet jämfört med min gamla Desire HD :)

    O batteriet verkar hålla mycket bättre även det? :)

    Surfat o lekt lite under hela dagen, provat dedär skumma Tegra3 spelet med glödande bollen (DE drog mycket ström! o telefonen blev varm somfan), o sen 1 timme spotify på gymmet, av spotify minskade de 1% på en timme, med full volym :)

    [​IMG]
     
  10. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag är hyfsat nöjd. Signalen verkar vara mycket bra. Jag gillar ljudet, skärmen, sense och ICS.

    Största orosmolnet är batteritiden. Men troligtvis är det att jag suttit så länge med tänd skärm som suger musten ur det, plus att jag synkar allt som går och hade sex hemskärmar fulla med widgets. Går inte att säga något vettigt om det än.
     
  11. promenad

    promenad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är mycket nöjd med telefonen! Enda nackdelen är att jag måste installera om Spotify efter varje förändring i spellistorna, men det lägger jag inte på HTC.
     
  12. Pachan

    Pachan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beställd från Tre. Kanonnöjd trots branding osv osv. Riktigt imponerad över batteritiden för att vara en så stor skärm. Håller lätt en hel dag från sängs till sängs.

    Enda jag funderar på är hur man kan ändra uppdateringsintervallet för friend stream. Det enda jag kan hitta är för facebookappen där har jag satt till 30 minuter men det verkar inte återspeglas i friendstream widgeten. Någon som har något tips?
     
  13. Aniquibobo

    Aniquibobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    947
    Mottagna gillanden:
    91
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Det är ok...

    [​IMG]

    wifi = on
    facebook = on
    twitter = on
    mail = on
     
  14. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Aniquibobo, vad var din skärmtid? Det tycker jag är lite intressant att veta i sammanhanget! :)
     
  15. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Inställer mig också till skocken människor som är riktigt nöjd med One X. Har en vit från Tele2 och egentligen är det inte så mycket som stör mig: några småbuggar, smålagg men inget som inte går att fixa med mjukvaruuppdateringar. Jag har ingen glipa som vissa andra har fått, den blir inte supervarm (har inte testat Glowball, bara ShadowGun och Riptide), inga gula fläckar på skärmen. Känns som att jag fick ett bra exemplar.

    Telefonen är inte helt perfekt men HTC är verkligen på rätt väg och när barnsjukdomarna manglats ur blir den bara bättre.
     
  16. happyoccasion

    happyoccasion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hade en Desire från första batchen. Sensation två månader efter lanseringen och nu one x i första batchen. Aldrig behövt DOA, denna är nog den jag varit mest nöjd med hittills dessutom!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  17. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag är egentligen väldigt nöjd med telefonen. Har dock en liten glipa mellan skärm å chassie men inget jag hade tänkt på om jag inte läst om det. Visst, lite smuts kommer in där men det verkar gå att blåsa bort enkelt. Har inget smuts under själva skärmen iaf.
    Skärmen är kanonbra, reagerar bra osv. Ligger jäkligt bra i handen. Snygg :)

    Min största oro är nog ljudvolymen, alla andra telefoner vi har låter högre (Desire, Touch Diamond, iPhone 4).

    Så min fråga till alla er som är helt nöjda eller iaf inte problem med volymen.
    Hur uppfattar ni ljudet i samtalen respektive sms å ringsignalerna? Går det att beskriva ens?
    Fick göra egna ringsignaler och öka volymen i ljudfilerna men tyvärr blir kvaliten lidande.
     
  18. idiotech

    idiotech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har laddat ner tre spel som använder sig av Tegra-tekniken. Riktigt snygga är dom. Skönt att spela på en större skärm också. Sållar mig in i leden bland HOX-älskarna.
     
  19. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Packade upp min HOX för nån timma sen efter att ha våndats i två dagar. Var tveksam till om jag skulle behålla mobilen efter att ha hängt här på forumet och läst om DOA-hetsen som pågår för fullt. Blev glatt överraskad av bygget och framförallt skärmen...shit vilken skärpa!

    Visst, första minuterna kollade jag alla grejor folk påtalat som "fel"...mätte tom med ett papper i den berömda glipan...bara för att konstatera...shit villken normal människa gör något sånt?! Visst pappret gick in en bit..so what!? Mjukvaran är inte hundra...får redraws på launchern...men det kommer ju fixas så det är inget att lipa för. Och fixas det inte av HTC så finns det grymma killar på XDA och MoDaCo som gör det. :P

    Ska bli en spännande resa och se hur den här mobilen utvecklas med tiden för den verkar ha en enorm potential. Fick med Jays One+ hörlurar, grym kombo!
     
  20. marwe

    marwe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är grymt nöjd! Med allt! Sense 4 med ICS är kanon!
    Haft telefonen i 1v nu. Inget flimmer, glipa, lagg, buggar eller annat som rapporterats.
    Det enda är att batteritiden kunde vara något bättre. Tappade nyss 10% på 18min med lite surf på wifi och friendstream. Sög tidigare idag ut batteriet helt på ca 3,5h intensivt surfande och främst youtube tittande. Men om jag använder telefonen som jag brukar göra "normalt" så håller den strax över 1dygn vilket ändå är helt okej, framförallt med en så fruktansvärt grym skärm som denna.

    Jämfört med alla lurar jag haft; Magic, Hero, Desire, Legend, Desire HD, X10, Iphone 4, Ideos X5, så är den här tveklöst överlägsen!