Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

  1. matskuben

    matskuben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har också ringt och mailat ett antal gånger, beställde 20:e Mars för lev. 2:a April. Fick 2 gmail från samma ställe i Torsdags, i ett sa man 1-2 veckor och i det andra 2-3 arbetsdagar. Skällde lite i helgen och fick nytt mail i dag där det stod 6-8 veckor.
    Surnade till och ringde, då sa en tjej att dom mörka ska vi få i dag och du finns högt på listan så din borde skickas under denna vecka. Tror nog inte riktigt på något dom säger längre.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  2. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ahh grabbar kolla detta asså ^^ mmmmmmm
    å in i helvette va sjuka beats by dre lurarna är fyfasen va dem e grymma..
    [​IMG]
     
  3. anderssoncarina

    anderssoncarina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Trots en leveranstid enligt tele2.se på 3-4 veckor för en vit HOX bestämde jag mig just för att beställa en därifrån. Jag kunde (efter mycket funderande) helt enkelt inte motstå erbjudandet med Maxi Unlimited, och eftersom min nuvarande telefon är en seg Hero så krävdes det en uppdatering på hårdvarufronten!
     
  4. peterthegreat

    peterthegreat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kunde inte heller stå emot detta übererbjudande. Det får ta din tid helt enkelt. Jag har ju en S2 sen release så klarar mig. :)
     
  5. mattemaz

    mattemaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Samma här kunde inte hålla mig ifrån android längre. Kört ifåne nästan i ett halvår. Va ju tvungen nu och ta chansen när det va ett så bra erbjudande. Fast jag köpte ifrån cdon med deras erbjudande med hörlurar och skärmskydd. Hoppas jag slipper strul så som endel verkar ha.
     
  6. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter mycket om och men har jag också beställt en One X med Tele2. Det blev en vit som var det jag tänkt från början(tur det då den gråa inte ens går att beställa längre), men nu var leveranstiden uppe i 4-6 veckor, men det gör inte mig så mycket. Kommer ändå att behöva jobba över nästan konstant under dessa veckor så det är lika bra att kunna ha fokus på det istället för en ny leksak. ;)

    Skulle jag hinna få stora skälvan och ångra mig så har man ju 14 dagars ångerrätt om man inte börjat använda abbet.

    Får se hur man vänjer sig med storleken på luren. Petat lite på en kollegas GNexus och den sitter rätt bra i handen. Dock har htc placerat knapparna lite sämre tycker jag och Nexusen har lite greppigare baksida.
    Kändes inte helt simpelt att använda One X med bara en hand. På det viste kanske det hade varit bättre med en One S. Det är säkert en vanesak och första veckorna med Heron tappade jag den flera gånger. Blejden var lättare att hålla med greppigare skal.
     
  7. gizmo

    gizmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde min 4:e april, skickades 10:e april och hämtade ut den 11:e april

    Det var den svarta jag beställde.
     
  8. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    o_O I vilken j-vla ordning skickar de telefonerna egentligen!?

    Det verkar ju vara många som beställt den gråa/svarta kring den 20:e mars (liksom jag) och fortfarande varken sett eller hört ett dyft!
    :mad:
     
  9. Androidfan

    Androidfan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde en HTC One X (vit) från Tele 2 den 20 mars, men har ännu inte fått den.

    Har ringt säkert 7-8 och ggr och tjatat, och har fått olika svar hela tiden. Ringde dock idag igen och svaret jag fick fick mig nästan att börja koka.

    Brightpoint: "Jag är ledsen, vi kan inte ge dig något datum. Men bli inte besviken om det dröjer LÄNGRE än en månad innan du har telefonen i handen".

    Blir så jävla less. Samtidigt påpekade jag att folk som bokade efter mig redan har fått telefonen, men fick då till svar att "nej, det stämmer inte". Det är ju för fan skrattretande.
     
    Last edited: 12 apr 2012
  10. Pit boss

    Pit boss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    En grå One x? låter otroligt med tanke på den sagda väntetiden samt det faktum att inga gråa lurar verkar ha levererats till väntande kunder.
    I övrigt så är det bara gratulera och hoppas på att du slipper reklamera telefonen.

    Mvh

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  11. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Nu är erbjudandet avslutat. Puh, att man hann med tåget.
     
  12. tabula

    tabula Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde också en svart den 4e. Fick du bekräftelse via mail innan den skickades ut till posten eller fick du vänta på avin?
     
  13. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag beställde min också runt 20de mars, fortfarande inte fått den.

    Jag gick dock till butik den andra april och skriv på samma erbjudande igen, så jag fick mobilen direkt. Sen är det bara att makulera den gamla ordern som beställdes via nätet. Kostade inget extra och gick betydligt snabbare.

    När jag ringde för att makulera ordern (tredje april) så sa de att de inte kunde göra detta för att de redan hade skickat mobilen.. lite lustigt att jag fortfarande inte fått någon mobil. Men så fort det kommer så är det bara att skicka tillbaka den på retur, eftersom att jag redan hämtat ut en i butik.
     
  14. gizmo

    gizmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Verkar konstigt att jag/vi kommer före er som har beställt långt efter er.


    Japp, grå.

    Mailade(skickade säkert 4-5st) för att makulera min vara pga väntetiden skulle bli 3-4v. Dagen efter så skickade dom den. Om mail hjälpte vet jag inte.
     
  15. cdrw

    cdrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Anta att killen är ett troll, oddset är minimala att tele2 fått in en grå telefon som skickats ut till en person som beställde 4 april. Tele2 har med största sannolikhet inte fått in några gråa alls, jag med många andra har inte fått våra telefoner och flera av oss har beställt den 20 eller 21 mars.

    Har du fått telen så får jag gratulera, men jag tvivlar
     
    Last edited: 12 apr 2012
  16. Bojen

    Bojen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde en Vit HOX 5/4.
    Idag när jag pratade med supporten så var beräknad leverans till 19/4.
    Hoppas det stämmer. Men ser ut som andra som beställt tidigare fortfarande inte fått sinna mobiler.
     
  17. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Beställde min (svarta) HTC One X från Tele2 2012-03-21 11:52 (Det var då jag fick bekräftelsen via mail) och jag har ej heller fått varken leveransbekräftelse eller telefonen i fråga. Stod då, som många andra nämnt, leverans 2012-04-02. Jag vill ju ha den typ.. Nu eller åtminstone förra veckan! :P


    Beställt dessa lurar vid sidan om? Tycker mig ha läst att man bara skulle få med ye olde standard earbuds, fast det var nog på ett brittiskt forum jag läste det så kanske är annat som gäller där.
     
  18. tabula

    tabula Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du har nog rätt tyvärr. Men man vill ju hoppas i det sista :)
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Man får med vanliga icke in-ear hörlurar, såna gamla. Inte kåpor utan vanliga små.med sladd, det är inte Bestå heller :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  20. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Dem köpte jag vid sidan om :D dock har jag litet problem med dem, jag får radiostörningar på hörlurarna när jags nackar tex telefon, eller lyssna musik det e så jobbigt.. utöver det när det inte ger störningar fyfan vilket ljud :O