Fråga: någon som INTE får färgskiftningar/vågor från kanten av skärmen ?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av sir_erken, 12 apr 2012.

  1. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    exakt detta svar fick jag från HTC:

    Vi har förstått att ni upfattar att ni har flimmer på eran skärm- one x-

    Det ni kan göra är att lämna tillbaka den till eran återförsäljare som har en DOA period på 14 dagar vilket bokstavligen betyder att telefonen är Dead On Arrival-DOA.

    I fall telefonen är under Doa perioden och telefonen var trasig när man fick den kan man få en ny telefon.
     
  2. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig, räcker med att smeka kanterna för att framkalla en våg av vita ljuseffekt.
     
  3. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Man gör självklart som man vill ;) Jag tror inte jag har så allvarligt problem med detta då ni säger att ni inte behöver trycka så hårt... jag måste ta i en del för att det ska uppstå.
     
  4. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Har inte sådant problem alls.. Kan trycka till lite hårdare än normalt, och jag får inte något sånt här alls.
     
  5. firefox86

    firefox86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Då har inte ni problemet heller. jag har exakt lika på min, smeker den svarta kanten med tummen.
     
  6. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Om man trycker tillräckligt hårt beter sig alla One X så här i och med att skärm och glas ligger mycket nära varandra, enligt säljaren på TPH. Jag har inte lyckats framkalla det på min, men säljaren visade att det går. Känns logiskt i och med att gorillaglas väl är lätt böjligt.

    Om fenomenet inte uppkommer vid normal användning vet jag inte varför jag ska bry mig. Det skulle vara lite som att DOA för att glaset spricker när man tappar den.

    Men om fenomenet uppkommer vid ett mycket lätt tryck kan man nog börja tala om att luren är defekt.
     
    Last edited: 12 apr 2012
    Beatin gillar detta.
  7. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Inget sådant här
     
  8. martin7901

    martin7901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har inga sådana problem, kan trycka ganska hårt, men jag har alla andra problem.

    Ska man byta till en sxs eller ska man prova doa x antal ggr?
     
  9. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skitsnack. Det finns väl inget test som säger att alla trycker precis lika hårt och det komemr aldrig att tillverkas någon produkt som inte har avvikelser mellan olika individer. Med det sagt så är det skillnader mellan olika komponenter som chassi, bromsskivor motorer etc i F1-bilar. Förväntar du dig att en massproducerad relativt billig konsumentprodukt ska vara exakt lika varenda en? Väger du dina mjölkpaket du har handlat på ica också så de inte innehåller för lite?
    Om det uppstår vid normal användning så är det ett problem och bör åtgärdas. Om man sitter och pressar långt mycket hårdare än vad man gör vid normal användning bar för att försöka hitta fel som man aldrig kommer att påverkas av vid normal användning så är det inte produkten som är problemet utan användaren.

    Trycker jag rejält hårt på sidorna av min blejd så kan jag liknande saker i på den skärmen. Behöver inte ens mer än peta på atorskärmen, men den har inte gått sönder på 4 år för det och den kostade mer än en OneX och det betyder ju inte att den är trasig.

    Skakar man min Hero så skallrar vibratorn(som ju är en liten elmotor med obalanserad vikt för det mest) en smula. Åh nej, undrar om den kommer explodera i min ficka. o_O
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nope ingenting. Kanonlur ! :teeth:


    ----------------------------------------------------

    Sen kan jag inte förstå varför det ska vara en massa trådar om samma sak inkl DOA-nojja

    Inkl att "troll" får härja fritt mellan trådarna...

    :P
     
  11. Beatin

    Beatin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte skriva exakt samma sak. Trycker jag stenhårt så uppstår det här fenomenet, men det är ingenting jag tänker DOA. Använder jag den "som man ska" så har jag absolut inga som helst problem.
     
  12. mape82

    mape82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    jar en se Ray, och jag kan framkalla samma vågor om jag trycker hårt i sidan på telefonen... Hade inte märkt det förrän jag läste denna tråd, och det är inget jag skulle göra en DOA på. skulle vara om den på ngt sätt är "extra känslig"
     
  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nämen nu sitter det väl en massa "n--bar" och istället trycker sönder sin lur...:P

    Suck...:cry:
     
  14. flurrijacob

    flurrijacob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inget på min när jag trycker hårdare än normalt. Dock har jag skruvstädet i källaren, återkommer med resultat snart.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    Sneaky gillar detta.
  15. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Precis, det har blivit nån evla "hitta-fel-på-min-one-x" hysteri... Börjar gå till överdrift nu.... Men vill folk hålla på att DOA så får dom väl det. Hade jag fått 2 DOA så hade jag bytt märke och satsat på en annan mobil istället.

    Skickat från min HTC One X
     
  16. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Hahaha.... Gjorde min kväll. Humor! :D

    Skickat från min HTC One X
     
  17. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nu är det ju ändå tillverkaren själv som säger att det INTE ska vara så här, dom om några borde väl veta vad dom snackar om? Och JO, det här felet påverkar min telefon vid normal användning och det hade även du tyckt om du hade testat min telefon.
     
  18. FaroukX

    FaroukX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Erfaren av detta nu.

    MIn första kunde jag trycka hur hårt som helst för det är gorilla glas ! fick DOA den första pga massa fel spc dålig signal.
    Min andra hade detta problem o doa den enligt tele2 butiken.
    Denna jag fick idag gör mej så besviken för den är värst av alla.. så ledsen när jag vill ha min HOX fungerande.. MItt tips DOA ! om ni känner för det ni har rätt enligt htc. Tele2 o anovo sa mej DOA direkt , för så skall det inte vara med en sådan mobil när den har så bra glas över skärmen. ;)
     
  19. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det ska inte uppstå vid normal användning nej, har inte påstått annat utan skrivit precis det. Vilket du ser om du läser mitt inlägg igen. Det jag skrev är att det är fullt normalt att det skiljer sig mellan olka enheter. Ska man se till att det inte gör det får du lägga på en nolla på priset.

    Men nu verkar det sitta folk både till höger och vänster och klämma hårdare och hårdare från alla håll och kanter och se om de kan se minsta färgförändringar. Det är hysteri som fjortisbrudar på en Darinkonsert (eller vad som nu råkar vara månadens Idol för närvarande).

    Kan f.ö säga att det krävs riktigt hårt tryck för att skärmen ska ta skada av det.
    Har nämligen testat att klämma sönder en lcd-skärm som satt i en k850. Touchen var helt utflippad så den registrerade itne knapptryck när man tryckte på rätt ställe(annat än om man tryckte riktigt hårt och värre blev det) utan registrerade fel när man tryckte på lite olika knappar istället.
    Ursinnigt less på detta och efter att ha klämt tillräckligt hårt för att knäcka en valnöt(dubbelhandsfattning) så sprack till slut själva glaset i lcd-skärmen som sitter under yttersta plastskärmen. Innan själva lcd-skärmen sprack märktes inga skador. Telefonen fortsatte fungera trots detta vara bara det att den vänstra fjärdedelen av skrämen var ett virrvarr av färger.
    Samma mobil överlevde en åktur på ett biltak då den till sist ramlade av i en skarp högersväng i runt 30 knyck.
     
  20. lurman

    lurman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte det problemet. Försökte trycka lite hårdare än vanligt. Men inte onormalt. Vit HOX från tele2 web.