Fråga: Är det lönt att Doa?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Papazian, 12 apr 2012.

  1. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    ´Min HOX har samma problem som många andras, dvs skärm som flimrar emellanåt och en väldigt instabil laddningscykel (ibland laddas den 0-1% på 2 timmar, ibland 20%). Frågan är om det är lönt att doa, det är ju fortfarande samma batch telefoner och de lär rimligtvis dras med samma mjukvaruproblem. Eller tror ni att problemet med telefonladdning är hårdvarurelaterat?
     
  2. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta skulle jag också vilja veta. Då min telefon är perfekt förutom att bilden hoppar ibland. Rätt störigt när man ska sms elr se på youtube t.ex. Men är det värt det elr är det något mjukvarufel som kanske blir åtgärdat senare i någon uppdatering?!

    En del att fundera på. Ångrar lite att jag inte valde Galaxy Note faktiskt... Fast jag gillar denna men inte när den är som den är ibland.
     
  3. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    jag tycker att man skall doa bara för att htc skall få det jobbigt. Dom skall inte få komma undan med det
     
  4. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag håller inte med föregående talare om att man ska DOA bara för att "jävlas" med HTC. Jag tycker att hårdvarufel ska DOAs utan minsta tvekan. Mjukvarufel tycker jag inte ska DOAs eftersom de med största sannolikhet kommer fixas med kommande uppdateringar. Är man osäker tycker jag man ska kontakta HTCs support och höra vad dom tycker. Varje gång jag har pratat med dom har dom varit trevliga och tillmötesgående.
     
  5. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    HTC var jättetrevliga när jag kontaktade dem och de sa direkt att jag skulle doa när jag tog upp mina problem. Men att hålla på att doa telefon efter telefon med samma problem känns ju lagom kul också. Kanske ska byta till One S om TPH någonsin kommer få in den...
     
  6. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 162
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Jag tycker att hela One X-cirkusen är tragikomiskt. Att det skall vara så svårt att leverera grundläggande funktionalitet. :(
     
  7. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Jamen, tycker det är en jävla hets här på forumet om att DOA hit och dit för minsta lilla, kolla det här och det här. Har själv gått på det...vilken frisk människa mäter den berömda glipan med ett papper...och ändå står jag och gör det...bara för att konstatera vilken idiotgrej.
     
    antonholmstedt gillar detta.
  8. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är ju tillverkaren själv som tycker man ska DOA för vissa fel. När det gäller springan var nog jag en av de första som skrev om det. På min första telefon kunde jag få ner ett papper som jag hade vikt fyra gånger, dvs betydligt större springa än att bara få ner ett hörn.

    Det har snarare blivit en hets på att gnälla på oss som har problem med våra telefoner. Detta trots att det är HTC själva som rekommenderar DOA för vissa grejer. Borde inte rimligtvis tillverkaren själv ha bättre koll på sina produkter än oss här på forumet?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  9. bran

    bran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Z5C

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z5C
    Platta:
    Z4 Tablet
    Jag har DOAt en X, detta pga skärmflimmer vid visning av ljusa bilder (hela skärmen flimrade).

    Jag har även (både på den DOAde och den nya) flimmer till-och från i webbläsaren, alltså runt adressfältet osv. Detta ser jag dock som en mjukvarubugg, och kommer inte doa. Flimret är helt annorlunda än det jag DOAde den första luren för.
     
  10. daniel1983

    daniel1983 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag ingen HOX( än iaf ;) ). Men jag håller med om att man ska DOA dom här större felen som finns.
    Sen borde man inte skapa en sticky med dom fel som HTC säger att man ska DOA?
    Då slipper man alla frågor om bör jag DOA eller inte. Blir smidigare för alla parter.
     
  11. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Laddnings problemet försvann för mig efter en fabriksåterställning i recoveryn.
    Dessutom så gången innan laddnings problemet dök upp så testade jag min hox i min billiga billaddare :-\
     
  12. Cha1

    Cha1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du fick den utbytt eller?
     
  13. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ska in senare idag, har fortfarande inte helt bestämt mig för om jag ska göra det eller inte. Är egentligen mest batteriladdningen jag är oroad för. Och att jag inte kunde starta telefonen när jag fick den utan fick flasha in någon ny firmware lr vad det var som står i 1a posten på DOA-tråden.
     
  14. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Ursäkta att jag lånar tråden en sekund, vad är DOA? Hittar ingenting när jag söker, kändes lite onödigt att skapa en ny tråd för det.
     
  15. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    DOA = Dead on arrival/ Defect on arrival.

    Alltså det är fel på telefonen vid leverans, fabrikationsfel etc. Då har man rätt att byta ut den mot en ny direkt.
     
    LeBron gillar detta.