Problem: Konstig horisontell scrollning i bl.a IMDB app

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bombhills, 12 apr 2012.

  1. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej! Upptäckte just att den horisontella scrolling (dvs slidern med most viewed titles)
    I imdb appen känns riktigt trög. Den hoppar liksom tillbaka om man sveper snabbt med fingret. Känns som om man måste ta i för att den ska röra på sig. Någon annan som upplever detta? Eller någon som kan kolla om det är likadant för er? (kanske är meningen att det ska vara så.)

    Tack så mycket!
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Det är nog antagligen appens fel! ;) Jag hittar tyvärr inte menyerna du menar på, men jag tror nästan att du har en ouppdaterad version eller? ^^ Tror att IMDB just kom ut med en ny version!
     
    bombhills gillar detta.
  3. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag gissar på att du har ics? Det skiten kom med den uppdateringen.

    I nyheter och väder-appen är det samma sak, i tv.nu appen så känns det numera som man scrollar på en iphone, dvs går inte dra till så skiten scrollar som satan utan man får dra lite i taget.
    Samma sak i kontaktlistan där man kan svepa vänster för sms och höger för att ringa, där lyckades jag att som vanligt dra till lite snabbt till höger som man alltid gjort för att ringa bara det att det blev sms istället.

    En annan skillnad som blivit med ics är att då man tar tag i skärmen och drar lite försiktigt händer inte ett skit på ibland upp till 0.5cm innan det börjar hända något. Som om det är mycket okänsligare nuförtiden.

    Detta fenomen har varit precis likadant även efter factory reset både innan och efter och rensad cache osv osv. Fixade tillbaka 2.3.5. och då fungerade det som det skulle.
    Har för mig då jag kände lite på polarens galaxy nexus att detta inte var lika tydligt, så är väl som vanligt samsung som gjort bort sig.
     
    bombhills gillar detta.
  4. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha, ok! Tack, det låter rimligt! Antar att man får leva med det :)
     
  5. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Ja Samsungs scrollmotor är uppbyggd på ett helt annat sätt än AOSP motorn som är i nexusen. Jag körde aosp på en Desire förut och upplevde att den var väldigt mer lättkontrollerad än den i min stock sgs2.

    :) //Felix