Fråga: någon som INTE får färgskiftningar/vågor från kanten av skärmen ?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av sir_erken, 12 apr 2012.

  1. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Skärmen är helt perfekt!!!
     
  2. marwe

    marwe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inget att anmärka på skärmen.
     
  3. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Man kan väl säga att vid normal användning ska denna fenomen inte får uppstå. Min sista HOX räcker det med att du smeker ena kanten för att framkalla det medan den andra sida får du trycka lite hårdare men inget onormal hård. Samt att flera av mina DOA:de enheter lider av samma fenomennär jag trycker på touchknapparna. Tel är en vardagsprodukt och ska tåla lite. Om man tar i få kan man framkalla det hos alla tel, men Ni som inte har detta fel ska vara glad för att Ni fick ett bättre ex. Själv fick jag ett ex. där tel verkar vara i helt pefek skick förutom att den kraschar så fort den gå in i sleep mode.

    Off topic: bytte till en SXS, fy vilken skillnad i signalstyrka. Hade knapp nån signal med HOX hemma, med SXS har jag full signal. Data uppmättes till 7,5Mb/s medan HOX hamnade på 1,9Mb vid utgående data.
     
  4. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Inga färgskiftningar alls och inga glipor runt skärmen.
    Har bara några mjukvarubuggar.
    Mine is a keeper :-)
     
    Last edited: 13 apr 2012
  5. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Inget kpnstigt alls med min såhär efter några dagar. Grymt nöjd me telefonen...

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  6. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Upptäckte att det uppstår för mig i mitten på höger sida, precis vid kanten, om jag trycker hårt på skärmen. Jag hade inte upptäckt det om jag inte läst om det här då det inte kan vara normalt handhavande av telefonen att trycka så pass hårt.

    Inget jag bryr mig om direkt.
     
  7. sir_erken

    sir_erken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tråden gör mig övertygad om att det är fel på min mobil, behöver inte trycka hårt alls för att få fram färgskiftningar, trycker lätt vid kanten och de kommer även en bit innifrån skärmen på vissa ställen. Nu har det dessutom blivit gula märken där glaset trycker mot skärmen.
    Visst, inte helt normalt användande men har absolut inte tryckt hårt, betydligt mindre än vad den kommer utsättas för i byxfickan ...

    Blir en DOA iallafall...
     
  8. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Inget jag lagt märke till på min telefon ännu vid normal använding. Dragit med fingret lite hårdare än normalt runt kanterna för att se men inga konstigheter.
    Beroende på HUR hårt man tar i kan man säkert framkalla detta även på min. Men det tänker då jag inte göra för så använder jag inte min tel i vilket fall! ;)
     
  9. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inga problem.
     
  10. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har samma fenomen som dig. Det behöver inte alls trycka hårt längs vänstra kanten får att färgskiftningar ska bildas. Det syns mest om jag har en svart bakgrund med 100% ljusstyrka. Vågorna uppstår även om jag trycker på telefonikonen, men då behöver jag trycka liiiite hårdare.

    Jag blir lite nojjig av att det uppstår s.k vågor vid tryck på skärmen. Det ska väl inte vara så lätt att framkalla dessa vågor på en mobiltelefon. Hur blir det efter ett tags användade när det visar sig att det blir ännu lättare att framkalla dessa vågor och att vågorna kanske sprider sig in mot mitten av skärmen. Det kan väl inte vara bra för skärmen i längden??

    Pratade med HTC Support för någon dag sen och killen sa det är normalt "beteende" för en LCD-skärm. Han sa också att många återförsäljare hade kontaktat HTC pga av att många hade DOA:t sina enheter för just detta. Killen berättade sen att HTC Sverige hade varit i kontakt med Taiwaneserna ang detta och fått som svar att det skall vara så. (?)

    Är det fler som får färgskiftningar vid NORMAL TRYCK på skärmen? Har ni då valt att behålla era enheter eller har ni DOA:t? Är det ens något att oroa sig för??
     
  11. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har inte det problemet alls, har tryck ganska hårt, men kan inte framkalla några färgskiftningar alls..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag har INGA problem med min HOX alls (korsar fingrarna) men just nu är den några dagar gammal och jag har för ögonblicket aldrig haft så bra mottagning på någon lur o.s.v. :teeth:
     
  13. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har haft min lur nu i 3-4 veckor tror jag.....såg denna tråden NU....testade på min HOX och ja, om man trycker längst ut....längst upp till vänster och en bit ner, men vem bryr sig? haha.....hade nog aldrig lagt märke till det ens om jag inte hade sett denna tråden och börjat trycka på delar av skärmen där jag aldrig är och "trycker" i vanliga fall.
     
  14. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kunde inte sagt det bättre själv, har oxo lite fuffens uppe i ena hörnet, men vem bryr sig......
     
  15. sydsvensken

    sydsvensken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inte utan att tvinga fram det..
     
  16. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag hade inte det problemet med någon av mina exemplar. Dock så blir det till att DOA då båda har haft gula fläckar/fält längst ner på skärmen :-(