Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Fick Doa min vita idag för "led" lampan dog totalt.
    Det roliga med det hela var att jag verkar vara en av de få som fått en fungerande från start, men nu när jag fick ut min "nya" så kunde jag ju så klart inte låta bli att kolla lite extra...

    Och den nya hade både regnbågsfärgerna på skärmen och knackade som bara fasen i hela plasten.
    Så antar jag hade mer tur när jag köpte som tidigt, för nu verkar jag följa er andra med problemen...:)

    Men tror nog jag lämnar in den och ber att få vänta ett tag på en ny så kanske dom har skickat ut lite fungerande lurar, eftersom nu när man har oturen så verkar ju många få något fel på dom som finns ute just nu.
    Små fel som trycka runt kanter skulle jag inte bry mig om, men knak i hela plasten köper jag inte dock. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  2. venuspassagen

    venuspassagen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a
    Hej!

    Lyckades DOA min gråa HOX idag i Farsta, tack för det. Kommer hem med den nya och startar upp, batteriet har bara 2% och när jag kollar strömförbrukning så har telefonen varit standby i 4dagar och 20 min samt wifi lika länge. Har för mig att jag läst nånting om det tidigare - någon annan som varit med om liknande?
     
  3. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skulle tippa på att du har fått en telefon som varit uppackad och testad och det tycker jag inte du ska acceptera. Köper man en ny telefon ska den just vara det, helt ny (oöppnad).
     
  4. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    intressant då tjejen jag pratade idag med på tre sa raka motsatsen, att jag kunde gå till en butik trots att jag köpt online. va är det för folk dom anställer?
     
  5. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Tycker det är helheten som räknas....och kies är ett viktigt program när man ska uppdatera luren. Ja, alla dina Samsung må vara felfria men Samsung är inte bättre än andra företag. SGS med buggig GPS som de aldrig bemödat sig att fixa, jo Samsung är bra att ta hand om deras kunder.
     
  6. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag instämmer i princip i vad du skriver, att alla företag har brister/problem. Det gäller bara att hitta det företag vars brister man stör sig minst på. :)
     
  7. Mwidén

    Mwidén Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in min HOX idag på tele2 pga att skärmen vid åtskiljatkiga tillfällen flimrat i skärmen vid byte av sidor i webbläsaren samt då man velat gå tillbaka till homescreen.

    Märkte dock på vägen in att det gått två små bitar ur baksidan på skalet, jag uppgav inte detta när jag lämnade in den (fråga mig inte varför), har inte tappat telefonen eller något. Så det är skumt. Snabb fråga eftersom telefonen är D.O.A så undrar jag om det finns en möjlighet att jag inte kommer få den fixad pga att jag inte nämnde dessa två "skador"? Vad tror ni?

    Började bli lite fundersam på vägen hem från tele2 butik om jag nu kommer få betala för reparationen då det tydligt framgår att yttre skador samt vattenskada inte täcks av garantin, vilket jag är fult medveten om. Men jag har ju inte D.O.A:t den för att det har gått bitar ur baksidan..

    Som sagt vad tror ni, och har ni som lämnat in era HOX:er för flimrig skärm fått en ny?

    Edit: med flimrig skärm menar jag grafikbuggen.. Men jag kanske kan visa dem den andra grejen med skärmen om jag får tillbaka samma?
     
    Last edited: 13 apr 2012
  8. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    "DOA" du din fick du väl ut en ny, och då kommer det nog inte komma några frågetecken senare...

    Sent from my HTC One S using Tapatalk
     
  9. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade gått direkt tillbaka till butiken och klagat eller rent av gett dom en utskällning,
    Du kankse fått min lur som jag doat där häromdagen
    Dom kan ha blandat ihop en doa lur med dom nya lurarna.
    Många som doar har ju knappt hunnit dra av plasten och sånt.
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag har anmält det här inlägget för extremtrollning....

    Det verkar vara ett gäng "Samsung-plastnissar" som spelar oss ett spratt..:P:P
     
  11. Goxx

    Goxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ok, då kanske det kan lyckas med ett byte i butik ändå... gör ett försök i helgen. Om de nu har några vita i någon butik i Gbg. Någon som har koll på detta?
     
  12. martin7901

    martin7901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Doat min första lur idag, fick en ny, doa den direkt i butik (ph) fick inte testa fler lurar, tjejen in butiken sa att jag skulle återkomma på måndag å prata med chefen.....
    problem på min andra lur var sviktande frontglas.

    kom på att jag även upplevt högtalaren (den vid örat)som metallisk, nån annan som upplevt det?
     
  13. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jaha. Då var det dags för mig med. Blir tvungen att DOA min första HOX.
    Volymknappen är helt slapp och saknar klicket vid volym upp. Detta gör att volymen höjs bara av att jag lägger fingret där... Blev lite brydd i början när volymregelnkom upp på skärmen helt utan anledning. Visade sig dock senare som sagt att jag nuddat volymknappen när jag höll i telefonen.
    Sen har jag även sett tryckvågorna på skärmen när jag smeker den längs sidorna, men det är av underordnad betydelse..
    Nu är frågan som hos så många andra: ska man köra vidare med HOX eller ska man byta? Känns ju osannolikt att man ska få en schysst efter denna tråden...
     
  14. FaroukX

    FaroukX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hahahaha.

    Fick ännu en ny idag.. kom hem ladda mobilen.. starta den o blev sååå glad att jag har en ny,,, Skulle trycka på nästa o välja språk vanligt tryck så märker jag att det blir märke oavnför mitt finger SÅ SUR O BESVIKEN PÅ DERAS BILLIGA MONTERING/BYGGE ! Ännu en HOX med glaset som trycker mot skärmen, fast denna jag har nu tar priset kan knappt smsa känne de som.. DOA imon igen börjar bli en vana :P
     
  15. venuspassagen

    venuspassagen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a
    Kanske var det din jag fick, testade telefonen nu när den höll på att laddas och döm av min förvåning att den oxå har grafikproblem i kamera, webbläsare och notisfältet. Nu börjar jag tröttna på den här cirkusen och skälla lönar sig inte - då blir man ju hotad att få knäskålarna krossade. Blir att DOA den här oxå - den 4:e HOX:en i ordning, suck! :ehm:
     
  16. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    jag fick min retursedel från tre idag. adressen är:

    3
    c/o brightpoint
    vevgatan 18
    50409 Borås

    Är det nån som vet om det alltid är dit man skickar, även om det ska till anovo? Jag är orolig att dom klantar sig och skickar den till anovo för granskning istället för att bara skicka mig en ny.

    Jag vill inte ha någon annan lur, jag vill ha tegra 3, så hoppas dom har slut på lagret så att jag får vänta några veckor och får en från andra sändningen. Ju mer man läser i den här tråden eller i dom på xda desto mer patetisk blir det. Hur kan man ha misslyckats så fatalt med produktionen? Det borde va straffbart.
     
  17. Mwidén

    Mwidén Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej enligt säljaren på tele2 så kunde han inte byta ut den direkt då jag inte kunde bevisa för honom att det var grafik/pixelfel på den. Han så däremot att jag kunde få den kollad/reparerad av ANOVO och att HTC troligen har en "goodwill" på den och betalar..

    Jag vill ju inte betala reparation för en 5 dagar gammal telefon.
     
  18. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det där är väl buggar i Sense som alla HOX har? Jag har flimrande ränder i kameran och grafikproblem i webläsaren (fladdrande adresslist och tangentbort), men Nova Launcher fixar kameran och Chrome beta fixar webläsarproblemet.
     
    Last edited: 13 apr 2012
  19. Gnadock

    Gnadock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    När jag pratade med dem så ville de först inte ta den som DOA. "Dina sju dagar har gått"! Jag beställde över nätet och i pappret jag fick så står det 14 dagar. Eller mer ordagrant: "Varan måste vara oss tillhanda enligt uppackningsgaratin som gäller för respektive produkt (se nedan)."

    De skulle skicka lite papper och sånt och kommer det inte på måndag så är jag körd. Tisdag är min 14:e dag :\ I vanlig ordning så kommer de säkert dryga och sen hävda att de minsann inte hade min telefon inom 14 dagar..

    Jag blir så trött..
     
  20. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Herregud, jag fick en ny telefon i torsdags. Den verkade "perfekt", men skenet bedrar... Jag har åter fått problemet med strömknappen, telefonen sätts på igen 25 av 100 avstängningsförsök. Likt problemet med Sensation. Någon mer som har detta problem? Tänkte att jag kunde leva med det, men f-n, det är ju en telefon för över 6000... Vad skulle ni gjort? Har inga problem med skärmen etc längre...ett problem försvinner, ett kommer... Suckar!