Fråga: Nytta av Root utan flash?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av huskul, 13 apr 2012.

  1. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    har man nytta av att Roota om man inte ska flasha in nåt annat ROM?
     
  2. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Du låser ju upp mobilen och ger dig själv full administratörsrättighet så jag antar att du fortfarande har nytta av det. Du kan bland annat ta bort en massa bloatware som du vanligtvis inte kan ta bort.

    Jag tror även att du kan överklocka/underklocka din mobil med root för att öka prestandan/batterilivslängden.

    Det finns även apps som kräver att du har root, till exempel titanium backup som gör att du kan frysa, backa upp, avinstallera samt återställa alla applikationer i din mobil.

    Du kan gå "djupare" in i telefonen och konfigurera massa skit, typ som att ta bort larm-ljudet som uppstår när batteriet är fulladdat, eller ta bort kameraljudet. Är inte så hajj på det här med endast root, men nog allt har du nytta av det!
     
  3. Gallain

    Gallain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För att kunna ta bort all reklam i gratis appar till exempel... Fått bättre batteritid sedan jag gjorde det. Även för att kunna få den amerikanska market om det är någon app som man verkligen vill ha men inte finns på den svenska market.
    Två väldigt bra anledningar tycker jag.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  4. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    ok så man kan Roota fram o tillbaka utan att förlora data?
    orkar verkligen inte inst. om allt
    men OM man inte gör en återställning efter root/unroot kommer säkert luren bete sig konstigt efter ett tag
    eller?

    och hur ser man om telefonen är rootad?
     
    Last edited: 14 apr 2012
  5. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Du kan roota hur du vill utan att förlora någon data. Nejdå, du behöver inte göra en återställning. När du rootar mobilen låser du bara upp den. Har du väl rootat så kommer inte luren bete sig konstigt såvida du inte går in i mobilen och tar bort en massa viktiga filer.

    Du kan se om telefonen är rootad genom att leta efter en app som heter 'superuser' i app-drawern. Har du den så är du rootad. :)