Diskussion: Tråden för batteritid

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Exile82, 10 mar 2012.

  1. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft väldiga problem med batteritiden. Har slutat med att jag för kanske 3 dagar sedan avinstallerade alla tredjepartsappar förutom Spotify (har musik i offlineläge), Facebook och Swiftkey (betald version).
    Ha även dragit ner skärmen till ca 30-40% ljusstyrka, minskat mailsyncen till manuell på en del konton samt varje timme på några andra.
    Efter dessa justeringar så höll batteriet ca 20 timmar med moderat användning. Inte så kul att använda telefonen när det inte finns något i den.

    Uppdaterade till .73 igår förmiddag, laddade upp telefonen max och har kört nu utan laddning. Telefonen har varit igång i snart 1 dag och 5 timmar utan laddning! Körde musikspelaren i ca 1,5 timmar igår på promenad, i övrigt inte mycket använd. Tycker ändå att det var en stor ökning från dagarna innan .73 när jag hade .67. I övrig har jag haft samma appar (typ inga) och sama sync (typ ingen) när jag testat .73.
     
    miwi gillar detta.
  2. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Efter en hel del testande:

    Döda Sony's egna "Batterispar" App - efter det så räcker batteriet markant bättre i min .67 Xperia S. Alltså jag använder inte batterisparappen, men den går aktiv i alla fall, och när den ligger där i bakgrunden, så verkar det som om den påverkar "skärmen". För utan denna app så har jag vad jag skulle kalla normal skärmutnyttjande, men med den - och den verkar hoppa igång helt av sig själv efter omstart - så är det en katastrof. En natt på 6h (jag sover dessvärre inte mera, never mind) så försvinner runt 30% av batteriets kapacitet från fulladdat, och då har "skärmen" dragit runt 45-50% enligt den inbyggda (i 2.3) batteriappen under inställningar. Men utan "batterispar" appen, dvs dödad manuellt under inställningar/appar/aktiva, så ligger skärmen på 10-15% på motsvarande tid (och det speglar min användning så det är korrekt att viss skärmanvändning finns).

    Således, testa att döda Sony's inbyggda Batterispar app !!!
     
  3. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den går ju också att avinstallera, om man vill slippa döda den manuellt efter varje omstart. Sen tycker jag det är helt ologiskt att du ser skärmutnyttjande när skärmen har varit släckt iofs...
     
  4. Horrokotoj

    Horrokotoj Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad gör denna appen i vanliga fall då?
    Missar man något viktigt när man tar bort den?

    Jag använder task-killer i hopp om att den ska precis som på iphone förbättre batteri tiden.
    Gör den någon skillnad eller är den onödig?
     
  5. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  6. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Nja man kan avinstallera uppdateringarna - men inte grundappen som drar effekt.

    Jag vet såklart inte varför den klassas som skärm i batteristatusen, men jag antar att den håller CPUn vaken i onödan.

    Nu kan det ju säkert vara något annat som spökar också, t.ex. 3G vs GSM täckning, men med 3 fulla tester, där tiden batteriet räcker runt 50 timmar utan Batterispar appen igång, och kanske 20 timmar med batterisparappen igång så tycker jag mig ha rätt bra på fötterna.
     
  7. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Task-killer försämrar batteritiden som attans! Ta bort direkt tycker jag, du behöver egentligen inte använda någon speciell app.
     
  8. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Du har fel, se nedan:

    [​IMG]
     
  9. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Avinstallerade också min strömsparare, använder Juice Defender som fungerar bättre tycker jag.
     
  10. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Får mycket bättre batteri utan Juicedefender eller strömsparare.

    Ett tips från mig är att sluta använda batterisparande appar, gett mycket bättre resultat för mig.
    Den enda batterisparande appen som verkligen fungerat för mig var den man fick med i Motorola RAZR, den hade standard. Men alla andra är verkligen skräp.
     
  11. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fick min lur från tele2 i veckan, koppla in till pc companion uppdaterade senaste uppdat. .73, andra laddningen så klara den drygt 17h nu efter tredje är jag inne på 18h med 28% kvar :) skitnöjd är jag :D
     
  12. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Nej jag har INTE fel, jag måste be dig förbättra din läsförståelse. Ja självklart har jag redan "avinstallerat" på det sättet du INTE gjort, bevisligen, för HADE du gjort just det så HADE du sett det JAG VET.

    Sorry, men du vet helt enkelt inte vad du talar/skriver om.
     
  13. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Varför så upprörd? Alla har fel ibland, inte hela världen. Att du inte backar upp ditt svar med några bevis talar sitt tydliga språk.

    Vi pratar om appen som heter "Strömsparar", och den GÅR att avinstallera. Den appen är efter detta inte längre aktiv. Därför har du fel när du säger att man bara kan avinstallera UPPDATERINGARNA till "Strömspar". Så är det med vissa inbyggda appar (då står det "Avinstallera uppdateringar" i motsvarande fönster som jag visade). Du trodde kanske att det var så i detta fall. Om du inte trodde detta så skrev du bara fel, snarare än att du trodde fel, och det är ju bättre:-)
     
    Last edited: 15 apr 2012
  14. Asssor

    Asssor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Galet nöjd med min batteritid, facebookat lite, surfat lite osv under helgen. Ringt 3-4 samtal samt SMSat 3-4 ggr.

    på 1d, 3h och 26min så har jag 60% kvar, sjukt jävla nöjd!
     
  15. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skärmtid?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  16. Horrokotoj

    Horrokotoj Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppfattat ;)

    En konstig sak som jag har märkt är att när jag kollar på youtube filmer (via wifi) samtidigt som jag laddar så sjunker batteri nivån. :S
    Ska det vara så?
     
  17. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Asså drar batteriet mer än vad mobilen laddas så dras det ju självklart, men det ska inte dras fortare. Min mobil kanske drar 1% per 2-4 minuter youtubetittande (beroende på ljusstyrka), så låter väldigt märkligt att du inte kan göra det, speciellt när du är på WiFi.
     
  18. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    En fråga bara.

    Laddade mobilen fullt för 2h 25min sen.

    Nu har jag 58% kvar av batteriet.

    Skärmen har varit igång 1h 38min och den har förbrukat 80%. Det mest krävande jag gjort är att köra Tempel Run som har förbrukat 3% säger appen och har lirats i 13 minuter (Vilket inte stämmer tycker jag, har nog lirat längre, men ändå så visar "Batteri-appen" så).

    Är detta normalt eller? Har laddat den 3 gånger sen jag köpte den, dvs i lördags.

    Jag kör med .73. Är detta normalt?

    Ska väl tillägga att skärmen är satt på ca. 20%.
     
  19. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Med skärmen igång så länge är det fullt normalt att du är nere på 58%.
     
  20. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Okej. Tack för svar. Känns ju tråkigt, den drar som fan jämnfört med min Arc. Men men, vad gör man? ^^