Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Det var i princip det jag gjorde och enl säljaren på TPH var det inget problem att få ett presentkort.
     
  2. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det var intressant. Jag ska ta upp frågan när jag ska DOA min nuvarande HOX i Tele2-butiken. Det här kommer bli min tredje DOA och jag börjar tröttna. Jag gillar verkligen HOX men jag har drabbats av lite för många barnsjukdomar (hårdvarufel) och väntar gärna lite på att en ny batch lurar kommer som förhoppningsvis håller lite bättre kvalité.
     
  3. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Jag vet inte om vi läser samma trådar gällande DOA :), men jag tycker att inläggen beskriver problemen tydligt. Nu till alla som känner att de vill göra en DOA, gör det. "Acceptera" inte problemet och tro att det går över. Vi har inte fått betalt av HTC att beta-testa deras lurar. Jag skulle inte göra det gratis iaf. Jag tror att ni alla bara vill ha en fungerande telefon.
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det verkar ju vara ett märkligt skäl för att DOA.....
     
    Last edited: 14 apr 2012
  5. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Första DOAn inlämnad, glaset sviktade på vänster sida och glappade, och damm hade börjat samlas i glipan , svarta vågor visades efter kanten och flimmer i kamera och notifikationbar visade sig ibland , inga konstigheter , de bytte direkt på TPH. men det är fortfarande en helt jävla sjukt underbar telefon :D
     
  6. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Den e bäst och sämst. Vilket hatkärlek eller hur?
     
    mikaelgo gillar detta.
  7. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Fick ut en ny enhet efter att min "led" lampa dog totalt efter en vecka på min andra, bara hoppas denna kommer fungera lika bra som den andra. :)
    Enda skillnaden jag märker på den nya är att den blir "varmare" lätt, och lite små kraschar på några appar vid installation samt spotify som hela tiden sa att disken var full så man inte kunde lägga till offline på musik. :) men efter omstart nu så tror jag att jag fick ett Ok exemplar.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  8. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag frågade en säljare om jag kunde få tillgodokvitto på min doa lur men svaret blev nej.
    Men jag ger inte upp. Bara att fråga en annan säljare eller gå till en annan butik.
    Jag köpte min i skärholmen och ville doa den i farstabutiken och då sa en surF***a i butiken att det inte gick. Man får vända sig till den butiken som luren är köpt i var hennes svar.
    Så jag drog till stan och bytte utan problem.
    Gälle helt enkelt att suga tag i en säljare som är serviceminded.

    Hoppas du lyckas få ett tillgodokvitto.
    Tala gärna om hur det gick.
    Ska själv testa i olika butiker. Jag ger mej inte i första taget. Så trött på luren och brist på info från htc när ny firmware släpps.
     
    Last edited: 14 apr 2012
  9. venuspassagen

    venuspassagen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a
    DOA:de min 4:e Hox idag och fick min 5:e (en vit den här gången) tog mig 3 minuter sen var det flimmer som vanligt i kamera mm. Mjukvarubugg eller Hårdvaruproblem, det är frågan?
     
  10. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ja vi får se hur det går, ska DOA den imorgon eller på måndag. Jag hoppas det går för jag gillar verkligen telefonen och vill väldigt gärna ha ett bra exemplar utan hårdvarufel.
     
  11. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Det är en mjukvarubugg.
     
  12. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jepp, tog tillbaka en av SXS mot en 6:e (total 8st HOX på två abonemang) HOX idag...Vågade inte öppna kartongen. Efter en psykisk örfil från frugan tog jag ut tel. Inspekterade HOX, so far so good. Ingen glipa, ingen knarrande, inga repor nånstans. Sätte i laddare och efter ett par timmar och några psykiska örfilar till från frugan startades jag upp HOX inga problem. Sista testet...svepade med finger på höger kant, inga problem...glaset sviktades ej. Jippie, äntligen får jag ge igen. Svepa med finger på vänster kanten, så kom ljuseffekterna. OBS!!! Svepade, ej trycka! Jepp, vad ska man säga? frugan hade rätt. Varför utsätter jag min hjärta för onödiga påfräsningar? Jepp, ska man DOA eller ska man kräva tillgodokvittot? får slå upp i lagtexten och ett samtal till KO.
     
    henriq och Janne303 gillar detta.
  13. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du ser inte mina skäl och att jag inte ville DOA egentligen. Men när inte ens HTC som har tillverkat luren kan ge mig några svar på om detta problem kommer att lösa sig framöver.

    Vem f*n vill gå runt med en halvt fungerande telefon? Visst jag kan ringa och smsa ibland när det inte hoppar för mycket. Men var jag ute efter att bara ringa så skulle jag inte skaffa en smartphone.

    Byter till en annan telefon. Känns som jag vore dum i huvudet om jag inte gjorde detta då både HTC samt TRE rekommenderar mig att DOA. Så vill dom att jag gör det så visst varför inte!

    Jag själv har egentligen inte tagit beslutet att DOA samt att detta är min första HOX inte 2, 3 elr 4 lur som vissa är uppe i.

    EDIT: Nu tappar HOX simkortet igen. Riktigt störande, sitter hemma med min sambos 4s som har 3G samt fullt pott på täckning och båda har TRE. Detta om något kan väl inte vara en mjukvarubugg!
     
    Last edited: 14 apr 2012
  14. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Får man fråga varför man tvunget ska ha en hox när de första sex var kassa? Är det inte lättare att bara välja en annan modell?
     
  15. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo allt du skriver tolkar jag som mjukvaruproblem..... har du startat om luren ???

    Sen har då TRE/Tele2 stora trubbel för närvarande inom vissa områden angående bandbredd....
     
  16. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Bytte till 2st SXS med efter två dagar med en SXS kändes det inte rätt. Tog tillbaka den andra oöppnad SXS för en HOX, som jag trivdes bättre med. Nu kräver jag alltingen ett presentskort så att jag kan köpa en HOX den dag HTC har rett ut alla problem, eller häva köpet.
     
  17. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Hur kan man trivas bättre med en lur som inte fungerar?
     
  18. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    sitter bättre i handen, tycker mer om sense, tar kort medan man filmar samt att den e snyggare och ha den råkraft som jag vill ha.
     
  19. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså jag vet inte om du trollar elr bara inte har läst överhuvudtaget vad jag har skrivit tidigare. Jag har startat om telefonen flera ggr, hållt ner i 10 sek, fabrikåterställning 3 ggr.

    Sedan ang TRE´s trubbel. Borde väl rimligtvis påverka även min sambo som har exakt samma abonnemang fast en iphone 4s. Hon har inte upplevt detta problem samt en arbetskamrat till mig som också tecknade via TRE och fungerar klockrent för honom fast han har en Note.

    Sen har jag bra mätvärden på mottagningen.
     
  20. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag gav upp kör Windows phone nu i stället :)