Diskussion: Htc igen???

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av iptilldroid, 13 apr 2012.

  1. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hehe.. Desire kan jag inte utala mig om.. Men vad jag hört och upplevt det lilla jag pillat på desire så verkar den iaf helt ok!

    Men sensation... Phjuuuu vilken shiiithög för dom pengarna den kostade när den var ny, glappande/knarrande skal, dålig passform på dom två andra bitarna på skalet, dålig gps mottagning innan jag kom på och böja och bända till den övre plastbiten + skalet, dam under skärmen, ev glapp i powerknappen (kan ju oxå vara bugg i mjukvaran) (tar screenshots väldigt ofta), monterar väldigt ofta av sig bort sd-kort. Detta är vad jag kommer på just nu som är hårdvaru fel. Sen så är det sjukt mycket ching-chong med mjukvaran med..

    Nee... Inte alls nöjd med denna lur som skall vara en high end lur, känns som jag köpt nån billig kinakopia om jag skall vara ärlig. :P
     
  2. jokke.holmkvist

    jokke.holmkvist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+
    för min del blir det en HTC igen, har en SensationXE nu och hade en Desire innan. Väntar nu bara på att HTC ska släppa en 4g telefon i Sverige, då blir det med riktigt stor sannolikhet en sådan...

    är helnöjd med Sense och kvalité på telefonen.
     
  3. Hejmer

    Hejmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För min del tror jag inte de blir htc igen på ett tag, var sjukt nöjd me min legend och köpte sen sensation i hopp om att den skulle vara lika bra men icke. Mycket rackel iaf på mitt exemplar, både mjukvara och hårdvara. Nästa lur blir nog en samsung igen
     
  4. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Supernöjd med min, har faktiskt aldrig haft några problem, överhuvudtaget. Det blir lätt en Android-telefon efter denna, men om det blir HTC beror ju på hur marknaden ser ut då.. :)
     
  5. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Konstigt att du har så mycket problem med din mobil. Har haft min snart i 1 år och jag är hur nöjd som helst med support och uppdateringar. HTC var ju först ut med ICS t.ex. När volymknappen på min mobil lossna så lämnade jag in den på service. Fick ett helt nytt skal. Har aldrig upptäckt något damm under skärmen. Mjukvaran har inte heller varit något problem. Bara ett par små buggar men inget kan ju bli perfekt, det finns alltid saker som kan förbättras.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  6. Matiros

    Matiros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Utan tvekan. Hade Desire innan och nu Sensation. Gillade inte uppdateringen till ICS men hade sönder luren o köpte ny utan uppdatering.

    Nu är allt frid och fröjd :-)

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
     
  7. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Haft HTC Hero, Nexus One och nu sist Sensation. Brickat två telefoner (två Nexus One) och fått båda fixade av HTC efter 10 dagar och jag stod før endast frakten dit. Stort plus ær att dom var først med ICS-uppdateringen utanfør sin egen Nexus-serie.

    Før mig betyder mjukvaran mer æn hårdvaran (se på t.ex. LG O2X, SGS2). Hær ligger HTC verkligen i framkant. Byter ofta mellan sense och vanilla, men hade blivit galen om jag skulle bytt mellan touchwiz och vanilla. Blir nog en One X nær SGS3 har testats.
     
  8. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag skaffar gärna HTC igen
    - Dels för att de gör snyggast telefoner
    - Dels för att jag aldrig haft något problem med dem (jag har inte behövt erfara supporten)
    - Dels för att de är snabbast av alla tillverkare med uppdateringar
    - Dels för att jag gillar hur de prioriterar kvalité (och särskilt byggkvalité)
    - Men kanske framförallt för att de "vunnit mitt hjärta". De lyssnar på kunderna på ett sätt som jag inte sett någon annan tillverkare i världen göra.
     
  9. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    mycket möjligt att även nästa mobil blir en HTC gillar verkligen sense och deras byggkvalité!
     
  10. Lando

    Lando Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag börjar bli tveksam, men vad skulle vara alternativet Iphone tror inte det.

    Haft HTC Touch pro kul mobil när det begav sig.

    HTC Sensation tyckte den var riktigt bra trots glappande skal, men ICS i nuvarande form blää, och så såg jag nyligen att jag fått damm under glaset fyy f*n rent ut sagt.

    Köpte en HTC Flyer på siba rean so far klock rent köp för dom pengarna.
     
  11. Xaviez

    Xaviez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Om jag ska köpa en till Android så blir det helt klart en HTC. Hade en Desire som jag älskade, bytte till en Samsung galaxy S2 som jag blev fruktansvärd besviken över, vilken skit-telefon! Har en Sensation XL nu som jag gillar väl, frågan är dock ifall det blir en iPhone nästa gång (när den nya kommer). HTC är dom enda som kommer nära att vara lika snyggt, smidigt och funktionellt som iOS imo (med friheten i Android som bonus! ).

    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 2
     
  12. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min sensation knakar i skalet om man trycker på skärmen :) powerknappen kan glappa lite ibland men man vänjer sig :) annars underbar telefon. Haft HTC Hero innan och detta blev ett stort lyft!
     
  13. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Inte en chans. Konstruktionsfel på samtliga modeller, dumsnåla så det är utan motstycke, sabbar fungerande telefoner med oklar ics för att sedan skita i de som drabbats. Färre inställningar men fler jävla bloatappar.. Somsagt, inte en chans.
     
  14. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jävla piss tangentbord gå ju fan inte att skriva på längre som sagt.
     
  15. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Men byt då.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
    x10_minipro gillar detta.
  16. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Och vilket gratis tangentbord har kalibrering och är kompatibelt med ics? Och identiskt med HTC gb tangentbord?
     
  17. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så som det ser ut nu så kommer jag att köpa en iphone 5 när den kommer.
    fler av mina kompisar har skickat sina Samsung htc SE i väggen efter allt strul sista tiden och uppgraderat till iphone 4s och är nöjda.
    Något i iphone gör att dom som köper dem blir nöjda.
    Känner mig lite kluven vill ha friheten men inte på bekostnad av användbarhet

    Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
     
  18. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gillar GO tangentbord

    Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
     
  19. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Och jag gillar HTC gingerbread/sense3.0 tangentbord med kalibrering....
     
  20. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har väldigt goda erfarenheter av HTC. Dels för att jag aldrig behövt support och dels för att Sensation var den första telefonen av alla telefoner i hela världen, utom en del av Nexusarna, som fick ICS. Så sena med uppdateringarna kan man nog inte påstå att de är.

    HTC har ett bra tempo i uppdaterandet av telefonerna och avverkar modellerna i en takt som är hög jämfört med de andra tillverkarna. Motorolas senaste topmodell (Razr) får ju inte ICS förrän till jul.

    Och så har mina problem med buggar och annat med min Sensationverkligen minskat sen ICS-uppdateringen. Några små problem har jag haft, men de har varit mindre än de jag hade tidigare.