Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. vaffann

    vaffann Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förutom all problem jag haft med laggande efter 1-2 dagars användning, vilket jag inte vet hur jag ska fixa, (har testat återställa till fabriksinställningar, hjälpte inte) så har jag märkt att när jag ska spela in nåt så är den lägsta zoomen, inzoomat. Vet inte om det bara är min eller om det är standard? Med andra ord så är den inställt på max-minus (-) men ser ändå inzoomat ut -.-
     
  2. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    jag börjar undra om inte den här Plun är lobbyist för svenskt näringsliv och tycker att konsumenträtt är det värsta som finns.
     
  3. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tre är väldigt bra på många ställen, men tyvärr helt värdelösa på vissa ställen runt om i landet. I min stuga som ligger i Dalarna och hos en del polare (även de i Dalarna) har Tre absolut noll täckning medan både Telia och Tele2 har full. Så även om jag håller med att Tre har ett mycket bra 3G-nät och överlag lite snabbare hastigheter än andra operatörer kan i alla fall inte jag välja dom så länge dom har så stora brister i områden jag vistas en hel del i.
     
  4. Dynamic

    Dynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    OnePlus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    OnePlus Nord 2
    Telefon 2:
    Iphone SE 2'nd edition
    Platta:
    Lenovo Tab4
    Tre funkar dåligt i Dalarna, inte bara "ute i skogen" utan även på mer befolkade ställen. Är en på jobbet som har tre och hon är den enda av oss som inte har mottagning inne på jobbet (industrilokal mitt i Borlänge). Tele2/telia har ca 3 staplar på 3g-nätet och fullt på 2g.
     
  5. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har inga problem med Tele2 eller Telia i Göteborg. 5Mbit i min lägenhet. På jobbet är det i stort sett dött lopp mellan Tre, Telia och Tele2 i datahastighet, runt 3 Mbit senast jag mätte och då vill jag minnas att Tre låg sämst till, om än med bara med någon tiondel. Hade man mätt senare hade de kanske legat före med någon tiondel, men någon milsvid skillnad har jag inte märkt av mellan dessa operatörer de gånger jag mätt.

    Däremot finns det både kontor och industrilokaler jag varit i i Göteborg där man har helt obefintlig täcknign med Tre och itne kan göra annat än nödsamtal. Det har jag inte upplevt med någon av de tre andra operatörerna. Detta är då inte för en massa år sen utan så sent som förra året och därför kommer jag inte att välja Tre för egen del.
     
  6. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Till er som har 3, och har problem så kan ni alltid bara skriva till dom på Facebook, det gjorde jag. Jag hade inte täckning i min nya studentlägenhet, skrev till dom och en månad senare så hade jag full täckning där så de arbetar absolut med att få nöjdare kunder. :)
     
  7. SCORPION2000

    SCORPION2000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 3:
    Sony Xperia X Performance(NIU)
    Platta:
    Sony Tablet Z(Död)
    Ehumm ni är lite väl off topic nu! :ehm:
    Min HTC One X kommer nu i veckan hoppas jag får en som inte är defekt.
     
    Last edited: 16 apr 2012
  8. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    hoppas min klarar sig oxå, verkar som alla har nått fel. är det inte skärmen som slår i glaset vid lätt trycks så är det glipor eller något mjukarvufel som gör telefonen nästan oanvändbar :/
    nästan så man funderar på att byta till sgs2 eller liknande :/
     
  9. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Trots att jag haft mycket problem med HOX tycker jag den är mycket bättre än sgs2! Det är inga problem att DOA om man har otur att få ett dåligt exemplar.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  10. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    det låter skönt, det är extremt jobbigt när det blir krongel vid garati ärenden!
     
  11. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Va inne idag för d när man trycker på skärmens vänstra/hõgra sida så uppstår vit grej, tjejen som jobbade där tyckte d va helt normalt o visa sin sxs o de uppstod vågor när hon track på sidan
     
  12. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Om det är något du stör dig på så gör du så att du kontaktar HTC via chat eller mail och sedan skriver ut svaret du får från dom. Dom kommer med stor sannolikhet tycka att det är DOA. Personligen tycker jag bara att du ska DOA om det är något som händer vid normalt användande och inte något du tvingas provocera fram.
     
  13. mode

    mode Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Är det nån som doat till brightpoint? Hur lång tid tog det innan ni fick en ny mobil?
     
  14. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad är normal användandet då?
     
  15. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det kan bara du själv avgöra, dyker det upp när du använder din mobil på det sätt du brukar göra? Eller tvingas du "försöka få felet" genom att avsiktligt trycka på kanten? Det här är alltid en bedömningsfråga, väldigt många HOX har det här problemet dock skillnad i hur hårt man måste trycka för att framkalla det. Men om du känner att det hör stör dig och påverkar det sätt du vill använda din mobil på så kontaktar du HTC beskriver felet, skriver ut deras svar och sedan i butik hänvisar du till HTC. Då ska DOA inte vara något som helst problem.
     
  16. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som DOAt (och fått DOA godkänd) pga att fläckar uppstår vid tryck på skärmen: hur mycket tryck applicerar ni - är det vid normal användning eller inte?
     
  17. Lazarux

    Lazarux Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Fick precis hem en oöppnad Grå HTC One X från tradera.

    Packar upp och märker direkt att det finns damm under glaset samt under kameraglaset. Sen påslagen så var det värre gula fläckar på skärmen än vad Xperia S har drabbats av.

    Var precis ner på The Phone House och den ska skickas på service...

    Hade räknat med att få skicka in den direkt men 3 fel är lite jobbigt att upptäcka direkt :P

    Hoppas servicen går fort!
     
  18. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ouch! Tråkigt! Tror det kan vara bättre med service i vissa fall dock. Då vet man att (förhoppningsvis) de fel man faktiskt har åtgärdas istället för att få bytt vara helt till kanske en med fler fel än den första!

    Hoppas det går smidigt för dig!
     
  19. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Detta skulle vara intressant att veta!! :ehm:
     
  20. Lazarux

    Lazarux Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jo man får ju hoppas att alla fel blir åtgärdade så dom inte missar att fixa något. Återstår ju bara att vänta 1-4 veckor vilket kommer kännas lite segt :)