ICS rullar ut from nu

Diskussion i 'Xperia neo' startad av chompiz, 13 apr 2012.

  1. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  2. Gaist

    Gaist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdaterat och klart!! Fungerar riktigt bra.
     
  3. IceColdDman

    IceColdDman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Finns det bra flyt i det?
    Undrar så jag vet om jag ska uppdatera min Neo V. :)
    Just nu andvänder jag Launcher Pro oxå.
     
    Last edited: 23 apr 2012
  4. nissenhj

    nissenhj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som lyckats ROOTa den ännu?
     
  5. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jävla Sony.

    Måste faktiskt säga att jag surnar till på Sony nu. Varför i helvette får S, V och Ray uppdateringen innan Neo och Arc? Nu har jag vetat om det här men.

    Vi med arc och neo har ju egentligen väntat längst om man säger så, förövrigt så är ju alla tamefan samma telefoner i princip förutom Arc S. Ray, Arc och neo är då identiska så varför inte skicka ut uppdateringen till SAMTLIGA samtidigt? Helt obegripligt..
     
  6. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Hade du haft en neo V eller arc s och den släppts till neo eller arc först hade du nog gnällt för att dom inte släppte dom till de senaste versionerna först vilket är vad dom gör nu. Finner inget konstigt med att jag får vänta lite längre med min arc än vad de med en arc s får göra.

    Sent from my S(E) Xperia arc using TapaTalk
     
  8. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Inget förvånansvärt eg, hur som det kommer förr eller senare till neo med. Kommer antagligen inte ha min kvar så länge dock trött på denna skiten eg :-)

    Sent from my MT15i using Tapatalk 2
     
  9. HerrHamster

    HerrHamster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ska uppdatera farsans Neo V till ICS med Sony PC companion då det inte går (i dagsläget iaf) att göra det OTA. MEN, när man väl kommer till "håll in bakåt-knappen medan du kopplar in usbsladden" så händer det absolut ingenting.. någon som vet varför det blir så här?
     
  10. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hittade ett ännu bättre sätt:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038

    Jag har iaf fått ICS att fungera på min Neo (inte V).
    Jag flashade .FTF filen som finns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597760 (DEN ÄR EGENTLIGEN FÖR NEO V)

    och det fungerade i princip direkt. Telefonen fick för sig att den var en Neo V och jag kom in i ICS direkt och hade mina gamla appar/data kvar.

    Skulle vilja göra en update/repair i SEUS men det går av någon anledning inte i nuläget. Men det känns rätt stabilt nu också, även fast jag har kvar gamla datafilerna från gingerbread. Har dock inte testat jättemycket så jag kan ha fel angående stabiliteten :P

    Lyckates roota med den här metoden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038

    och har installerat CWM precis, ska försöka få kameran att fungera också och sen är jag väl i princip klar.

    update: Har precis installerat "Xperia_Neo_camera_fix_v4.1.zip" i CWM och kameran fungerar. Nu har jag Sony's ICS fullt fungerande på min vanliga Neo :)
     
    Last edited: 16 apr 2012
  11. torkelab

    torkelab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej, är Neo:n fortfarande stabil med Neo V:s ICS firmware?
    Har du nån länk till Xperia_Neo_camera_fix_v4.1.zip ? Verkar kameran fungera normalt, vill inte ha en halvdassig kamerafunktion.. ;)



     
  12. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Här har du den där camerafixen:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=24840169&postcount=207

    Hittils har det fungerat bra, den är lika stabil som telefonen var med GB.
    Och då har jag inte ens gjort en repair i SEUS utan har kvar alla gamla appar och deras data.

    Jag har bara haft ett problem hittills, och det är att mina notification/ringtone signaler inte fungerar, det gjorde dom dock innan jag själv flyttade några egna ljudfiler till system/media mappen...
    När jag ska välja ringsignal eller notification så ser jag samtliga signaler i listan, men trycker jag på nån av dom så spelas dom inte upp. Jag kan markera en signal och spara, men om det t.ex ringer eller om jag får sms så struntar telefonen i att spela upp signalen, det enda som händer är att mobilen vibrerar.

    Misstänker att det kan vara något med permissions så jag ska prova mig fram där.

    Kameran fungerar, båda kamerorna. Jag vet inte om det är någon skillnad i bildkvalitén eller så (har inte kommit så långt), men jag har tagit några snabba randombilder och det fungerar lika bra som vanligt. Tycker dock att den nya kamera-appen är sämre än den förra, den känns lite rörigare på något sätt, men det är väl en vanesak.

    En sak jag kom på:
    Ni vet den där grejen man kunde installera som gjorde så att man fick 420mb data-utrymme istället för 380mb? Det som hände när man installerade var ju att den flyttade om lite filer/mappar så att allting var "sorterat" som på Neo V och typ ARC S osv om jag minns rätt... den "modden" hade jag i GB, jag funderar på om den kanske har hjälpt till med att hålla telefonen stabil i ICS.
     
  13. nissenhj

    nissenhj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Den där grejen man kan installera så man får 420mb data-utrymme istället för 380mb?
    Den vill jag ha en länk till!
     
  14. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det fanns en tråd här på forumet men den kan jag inte hitta, här är dock en tråd på XDA med all info som behövs: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1449917


    Innan jag installerade det där så gjorde jag en backup på allting i CWM. Den där grejen gör så att allt i din /data försvinner (dvs alla appar(dock ej system apparna) och deras inställningar). Så gör en backup på allting i CWM, installera sen det där, gå sen in i CWM igen och välj att återställa endast /data, så får du tillbaka allting precis som det var innan, dock med 420mb utrymme istället för 380mb.

    Jag är inte säker, men eftersom den gör så att Neon får Neo V's "sortering" osv i själva internminnet så kanske det har något att göra med att min Neo fungerar bra med Neo V's ICS.

    Edit: Det där är alltså till för vanliga Neon, så installera det innan du installerar Neo V's ICS på din vanliga Neo.

    Edit2: Kan meddela att det enda problemet jag hade (ringsignalerna som jag skrev om lite högre upp i tråden) nu är åtgärdat, det verkar bara har varit permissions som behövde fixas.

    Edit3:
    Har hittat ett litet problem.
    När jag väljer videoinspelning så blir telefonen seg. Bilden "laggar" liksom på skärmen när man är i video-mode. Trycker jag på menyknappen så tar det ca en sekund innan inställningsrutan kommer fram. När jag ska börja spela in tar det även då ca en sekund innan videon börjar spelas in.

    Edit4: Testade appen "ICS Camera+" eller vad den heter, där var det mycket mindre lagg när jag var i video-mode.
     
    Last edited: 16 apr 2012
  15. torkelab

    torkelab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vilken CWM fick du in och hur, länk?



     
  16. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  17. torkelab

    torkelab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Drog in ICS med Flashtool men har nu hamnat i en bootloop :-(

    Hur gör jag detta då telefonen inte är rootad?
    5.If you have a boot loop use Nightelf's RC2 kernel
     
  18. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ingen aning faktiskt, tror man måste ha upplåst bootloader för att kunna byta kernel, men är inte säker.
    Kolla den här lilla "listan", det var så jag hade planerat att göra, men för mig funkade det konstigt nog direkt utan bootloops osv
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=24827781&postcount=156

    edit:
    Testa att uppdatera/reparera med SEUS, har du tur så tror den att det är en Neo V och installerar nog en fungerande ICS åt dig då.
     
    Last edited: 16 apr 2012
    torkelab gillar detta.
  19. torkelab

    torkelab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tog lite tid men detta gjorde susen, tack för hjälpen !!
    Nu funkar allt, även kameran!



     
  20. torkelab

    torkelab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    "Jag har bara haft ett problem hittills, och det är att mina notification/ringtone signaler inte fungerar, det gjorde dom dock innan jag själv flyttade några egna ljudfiler till system/media mappen...
    När jag ska välja ringsignal eller notification så ser jag samtliga signaler i listan, men trycker jag på nån av dom så spelas dom inte upp. Jag kan markera en signal och spara, men om det t.ex ringer eller om jag får sms så struntar telefonen i att spela upp signalen, det enda som händer är att mobilen vibrerar.

    Misstänker att det kan vara något med permissions så jag ska prova mig fram där."


    Har också märkt att det är nåt strul med ljudsignaler, förut använde jag appen "Increasing Ring" men den verkar inte fungera nu, dock kan jag byta ringsignaler.
    Vad gjorde du med Permissions?