1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Fråga: Småfrågor!?

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av GRG, 14 apr 2012.

  1. GRG

    GRG Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns helt meningslöst att starta en ny tråd för att fråga en lite grej, men tänkte att det kanske kunde bli någon samlingstråd av något slag?

    Min HTC One S vägrar att rotera på "startskärmen" eller när man är ute i launchern/skrivbordet eller vad man nu ska kalla det. Men när man t.ex. hoppar in på en app så roterar den som den ska.

    Finns det någon låsning som gör att det inte ska gå att rotera när man är på "homescreenen"?
     
  2. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Du kan prova att kalibrera g-sensorn, du hittar den i inställningar --->skärm/gester.

    Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
     
  3. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Min HOS vrider inte på launchern alls... men appar som vet hur man vrider gör det...
     
  4. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är inget fel, utan en "regression" i Sense. Be HTC stoppa tillbaka det!
     
  5. Voynich

    Voynich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    En annan liten fråga då: Jag har känt på den svarta One S några gånger och den är - i nyskick - ett mycket vackert bygge. Men problemen med flagande ytskikt får mig att tveka att köpa.

    Ni som har den grå varianten, hur känns den att hålla i, hur tålig verkar den och hur snygg är den?
     
  6. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag har en svart som är 1v och den har inte börjat flagna. Jag tror säkert att det är ett problem för vissa men jag skulle aldrig avstå ett köp pga detta med flagningen. Man har ju garanti på telefonen om det skulle bli problem och som det verkar är ju HTC också medvetna om problemet.

    Skickat från min HTC One S
     
  7. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min är också pristine fortfarande, efter bara fem dagar iofs. Men jag skulle inte tveka att köpa den igen pga detta, det finns ju garanti som sagt. (Hade jag däremot vetat att skärmen förvandlar vitt till grönt vid liten vinkling ur tangentplanet...)
     
  8. Voynich

    Voynich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är det kanske så att de grå One S inte nått Sverige ännu? Har inte sett någon själv, och ingen här verkar ha en...
     
  9. Jossi90

    Jossi90 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde en grå One S från netonnet igår (söndag). Tog paketbrev 3-5 dagar. Har inte fått något kolli än men vi får se om den kommer i veckan! Vet ingen som beställt någon grå annars, blir lite skraj nu när Voynich säger att de kanske inte nått Sverige! :S Har trånat efter den telefonen länge nu så hoppas den kommer!
     
  10. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag beställde en grå med tre från cdon. Bestämde mig sen för att byta till svart och kontaktade cdon, som svarade att det redan stod att jag beställt en svart. Kul det hade varit om jag verkligen ville ha den gråa..!
     
  11. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Hehe, fick min igår och tankarna på detta med flagning dök upp direkt, men den verkar
    ha klarat första natten :)
    Hur tänker ni andra, skall man stoppa in den i gummiskal och på med displayskydd
    på direkten? :) Har inte vågat ta mobilen utanför huset än, utan kör fortfarande med
    min desire :)
     
  12. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Klart du ska ta ut telefonen. Det här med flagning har gått till överdrift, jag har haft min en vecka och har inga tendenser till flagning. Skulle något hända med din telefon har du 2 års garanti, nä kör och njut av din nya mobil:thumbup:
    Angående din fråga om batteriet så är det inbyggt i telefonen och således inte utbytbart. Skulle telefonen hänga sig är det bara att hålla in powerknappen till displayen slockar.


    Skickat från min Galaxy Nexus
     
    Last edited: 17 apr 2012
  13. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja jösses det ska vara tre gånger hårdare än rostfritt stål enligt HTC så behandla den som rostfritt stål så har du en säkerhetsmarginal på gånger tre - inte illa! Skulle den inte palla så finns garantin som sagt...
     
  14. Arken

    Arken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har den gråa och den känns kanon. Mycket snyggare än den svarta IMHO. De buggarna som Xen dras med har jag inte i min S heller så det är skönt.

    Den ligger mycket skönare i handen än Xen också...
     
    Voynich gillar detta.
  15. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Hehe, jag som tänkte åka iväg och köpa en kondom nu på lunchen :)

    Nej, men seriöst så funderar jag på displayskydd, det hade jag på min desire
    i 1 år och sedan utan, tog väl 4 dagar så hade jag repa. Sedan vore nog största
    skälet till gummiskal att det blir mer grepp, jag är van vid det från min desire,
    och one s är halare. Men det får absolut inte bygga för mycket.
     
  16. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du köpt din i Tyskland?:neutral:
     
  17. Arken

    Arken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jupp. Hannover