Legend - tillbehör?

Diskussion i 'Legend' startad av kitsune, 25 mar 2010.

  1. kitsune

    kitsune Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare, har smugit runt i forumet en del, men nu är jag medlem och detta är mitt första inlägg här.

    Nu är min Legend beställd (varför jag valde den över Desire behöver vi inte gå in på), men jag funderar lite kring tillbehör till den. Den har ju den där lite lustiga "hakan", som ändå är mindre än den på Hero. Någon som vet om t.ex. HTCs egna tyg- eller läderfodral som är gjorda för Hero passar Legend?

    Eller någon har någon koll på vart man kan få tag på bra tillbehör? Vill ju inte repa skärmen eller det vackra aluminiumet innan det kommer fler tillbehör ut till butikerna.

    Tack på förhand!
    //kitsune
     
  2. magnux

    magnux Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle också bra gärna vilja veta detta.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 753
    Mottagna gillanden:
    44 754
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  4. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Skulle vilja ha display skydd, passar heros?
     
  5. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Lika stora skärmar ju så ja, borde passa :)
     
  6. Kalle_

    Kalle_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kommer köpa en legend så fort jag vet att det finns ett skydd som fungerar. Som det skrivs längre upp vill jag inte repa den det första jag gör. Storleksmässigt skiljer det knappt 3 mm på tjockleken. Men knapparna skiljer sig så denna borde ju inte vara helt optimal http://www.netonnet.se/art/telefon/...G-InvisibleShieldHTCHeroFullBody(013544,4538) ? Men det lär väl inte dröja länge innan det kommer ut ett fullvärdigt "skyddsfodral" på marknaden?
     
  7. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    nån som har ett bra tips på ett bra fodral, skal, plastfilm? sån där invisible shield. funkar de bra, hur pass sämre blir skärmen å blir de så att man "fastnar" lättare med fingret? mindre friktion eller va ja ska kalla det.

    Finns ju en del läderpungar har jag sett. bra skit?

    http://themobilestore.se/
     
  8. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en legend och jag har INGA skydd på telefonen och den ligger i fickan med nycklarna ibland då jag har brist på fickor när hunden ska ha godis och bajspåsar ;).

    Alu skalet med sina gummi grepp ytor repar man inte, det skulle nog krävas ganska mycket otur typ tappa telefonen i asfalt.
    Skärmen då? Jag har haft telefonen i ca 3 veckor (?) och har noga kollar på den inte en ända micro mini repa helt otroligt, min touch diamond var repig så fort jag tog bort skärm skyddet.

    Dra vilka slutsatser ni vill, men var inte rädd att köpa telefonen nu och ett passande skydd sen.
     
  9. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    det blir invisible shield utan tvekan efter sett filmen när dom testar den!
    baksidan tror jag klarar sig bra men displayen ska fan va fin!:teeth:
     
  10. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    du kanske ska se filmen när en snubbe verkligen försöker repa nexus one glaset tror inte det behövs nåt displayskydd

    http://www.youtube.com/watch?v=gpGAW6L5x8U
     
  11. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Jag tog mod till och testade repa skärmen med diverse objekt (3.5mm hörlurskontakt och en nyckel).. och ingeting.

    Jag testade samma behandling på min mp3 spelare som jag upplevt ha bra rep-skydd och den tålde inte samma behandling.

    och jag har haft den 2 veckor nu och inte ett märke.. ingenting. Den är som ny. Inte ens i solsken ser jag nått. Dock syns fingeravtrycken.

    En sak jag stör mig på är att skärmen är väääldigt... hal. Mitt finger glider omkring på tangentbordet när jag ska skriva. Antar skärmen är väldigt hård (den flexar inget om man trycker hårt, som den verkar göra på trustedreviews videorecension, dom måste fått nå demoex).
     
  12. I_Am_Legend

    I_Am_Legend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja ha ett tillbehör som är av den mer kosmetiska typen, nämligen utbytbara gummi detaljer. Vore trevligt om man kunde få tag i dom i andra färger.
     
  13. nilserik84

    nilserik84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter bra med reptåligheten.
    Är det någon som har testat bluetooth headset o sånt?
    Jag använder bluetooth headset hela dagen, pratar väldigt mycket i telefonen. Jag har ett SE HBH DS980. Jag gillar inte dom som sitter som en klump bara vid örat. Jag antar ju då att Mini USB o Micro USB inte passar i varandra för man skulle ju vilja hitta nå bra headset som har samma USB kontakt eller passar med Legend, så man slipper ha massa olika laddare med sig. Har ni några bra tips, kollade lite på Jabra BT3030 men då är det ju om Mini o Micro passar i samma...

    Blev mycket, tacksam för minsta svar o tips på andra saker oxå man ska införskaffa till sin nya legend.
     
  14. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    mjo men jag blir lite nojig endå. vill inte ha några repor. Men jag har inte heller fått några repor än. har väl haft luren i 2veckor nu.

    Vad är skärmen gjord av? Hörde att iphone har glas?
     
  15. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    skärmen är gjord i gorillaglas http://www.youtube.com/watch?v=Ope6uViLcEY
     
  16. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har precis beställt en Legend och jag tänkte nog införskaffa mig ett litet fodral. Tänkte passa på att fråga denna eminenta jury om lite smakråd. Verkar finnas en del fodral här: http://www.themobilestore.se/se/grp/htc-legend.php
    Någon som erfarenhet av någon av dessa eller några spontana kommentarer? Är väl mest intresserad av de slimmade.

    Sen undrar jag om någon har sett några tygfodral någonstans (helst i Sverige, i andra hand inom EU). Har mest hittat läderdito. I.o.m. att Legend telefonen är så pass välbyggd så känner jag att jag inte behöver ett jättetjockt läderfodral utan skulle hellre ha ett tunnare, smidigare och mer följsamt tygfodral.
     
  17. kroppkaka

    kroppkaka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Hej!

    Den där full Body verkar vara intressant! Får man bättre grepp är det ju bara bra :)
     
  19. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Försvinner inte en del av känslan med att ha en aluminiumtelefon om man drar på en sån där shield på baksidan? Någon som känt på en IRL?
     
  20. MonsterBob

    MonsterBob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kör med v-shield på min legend som är till hero egentligen (legend skuren hade inte kommit ut) o den är bra som bara den skärmen tappar ingen känsla alls o man uppleva att skärmen är totalt skyddad nu. Stark rekommenderad till alla som är rädd om sina små el prylär