Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

  1. tanecem

    tanecem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde en vit sista dagen..den 11:e april. Fick leveranstid på 4-6 veckor på den vita. Hoppas det är pågrund av att HTC ska fixa problemen med telefonen. Kan gott vänta om den är felfri.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  2. Hagel

    Hagel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beställde en grå/svart med nytt nummer/abonnemang den 21/3 kl 9:15.

    Har inte sett något mail ännu så jag vet inte om telefonen gick iväg idag, får se när sms dyker upp helt enkelt.

    Redigerad: Ingen mail eller sms idag, blir att vänta mera.

    Redigerad igen : Inget mail, inget SMS, men en avi hade de skicka ut som posten lagt i grannens brevlåda... blir att vänta tills imorgon efter jobbet innan jag plockar ut den.
     
    Last edited: 17 apr 2012
  3. Andersh

    Andersh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Beställde en lur den 23/3 färg egalt.

    Fick sms idag och hämtade ut den idag.
    Portering den 26/4..... vilka lustigkurrar, noll koll.
    70 samtal före i kön, ingen chat....Vad har jag gett mig in på, aldrig sett maken till usel support, alllldrig..............
     
  4. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Igår var det 105 före i kö när jag ringde. haha. Bara glömma att komma fram :P Tänker då ALDRIG mer köpa telefon via tele2 på nätet igen.
     
  5. hilmer

    hilmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej alla som går i väntans tider. Jag beställde en svart hox 31/4 leveranstiden var då 1-2 veckor. Ringde till brightpoint förra veckan då sa dom att det skulle ta 1-2 veckor till. Ringde idag igen för att kolla hur det gick, får då besked att det ska dröja 1-2 veckor till! Vad trött man blir! Ja ja man får väl vara glad att man fick ett bra pris och förhoppningsvis en grym telefon :-) men det var första och sista gången jag beställde något från tele2s Web shopp.
     
  6. pash

    pash Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Väntar också.

    Beställde 2:a april och fick igår besked av Brightpoint att det kunde ta upp till 6 veckor till.

    Polaren beställde 7:e april och fick sin igår.

    Rent lotteri tydligen.

    Min gissning är att han som kommer in som ny Tele2-kund får förtur, och att jag, som kund sen 15 år tillbaka, kan vänta lite till..
     
  7. Hagel

    Hagel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det betvivlar jag dock eftersom jag var ny kund och det finns ett flertal som beställt en grå HOX efter mig den 21/3 som fått den tidigare.
     
  8. pash

    pash Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, lotteri då alltså.

    Brightpoint kunde inte förklara skillnaden i väntetid.

    Enligt dom så spelade det heller ingen roll vilken färg man hade beställt.
     
  9. hilmer

    hilmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OK, låter inte bra. Dom borde ju gå efter turordning!!:mad:
     
  10. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Jag beställde med den 11/4 i sista sekund! Nu har jag läst en del om Tele2s 3G nät och börjar bli riktigt orolig!! Är nätet verkligen så dålig i storstäderna som dom säger?!!!? Jag bor i Göteborg och hoppas att det är någon som kan dela med sig lite positiva erfarenheter!?
     
  11. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har haft både tele2 och tre och tycker inte det är någon större skillnad. Det som fällde avgörandet för mig är att på de platser jag befinner mig ibland har tele2 färre döda zoner. Och då tar jag gärna att det ibland går lite snabbare med tre.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För mig var det som natt och dag, Tele2 gav mig kass hastighet. Likaså många av mina kompisar som fortfarande har Tele2 har problem som datatrafik som dör, segt 3G nät osv. Det gäller Uppsala.

    Här har även 3 bättre täckning med sitt 3G nät än vad Tele2 har med sigg 3G+GSM nät :)

    -Det ovan är min personliga åsikt. Hur du och andra upplever Tele2 är individuellt-

    Tror även att Tele2 haft stora problem nu senaste tiden, främst i Göteborgs-regionen med ett 3G nät som inte fungerar alls för vissa. Om det beror på att det håller på att bli ännu mer överbelastat eller om det beror på andra saker låter jag vara osagt.


    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  13. laaben

    laaben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gud vad sjukt. För mig har det hänt tvärtom faktiskt. Att jag sällan har nät med 3. brukar ligga mellan 1 - 3 bars (iphone 3gs) ibland brukar det inte ha något nät alls.

    För tillfället använder jag mig av Comviq kontant kort och de delar väl samma när som tele2? och med tele2 brukar jag för det mesta ha 3 eller full bars. Är i Uppsala och ungefär 5 minuter bil eller buss (15 - 20 min ifall man räknar med fots) ifrån centrum typ.
     
  14. Lilleskutt

    Lilleskutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Frågan är varför ni inte beställt från CDON, det gjorde jag och jag hade luren drygt 4 arbetsdagar efter.
     
  15. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja det gör dom, jag bor i nya industristaden, mellan Willys kungsgatan och stationen, där har Tele2 knappt någon 3G täckning inomhus. Jag ficl vara glad om jag hade GSM täckning. I Tunabackar där jag också bor har Tele2 3G täckning - men med en hastighet som är lägre än 1mbit/s för mig. Betalade för ett 10mbit abb.

    På Ångströmslabratoriet har Tele2 främst bara GSM täckning, inte full täckning ens. 3 ger mig full 3G täckning och min hastighet där ligger runt 12-13mbit/s. Även på Rosendalsgymnasiet har Tele2 ingen 3G täckning utan främst GSM. 3 lyckas däremot ge mig helt ok 3G täckning med bra hastighet!

    Det beror nog väldigt mycket på vart man befinner sig och vilka krav man har. Vad jag vet så har Comviq inget speciellt surfpaket med särskilt hög hastighet, så där skulle jag också acceptera det. Men när man betalar för 10 och har en mobil som klarar 16 (i teorin 21) så vill jag ha ut åtminstone 4mbit, inte maxa på 2 och ha ett snitt på 0,9. Med 3 ligger jag konstant på 7-15mbit beroende på tid på dygnet. Har en One X som klarar 16 (i teorin 21) :)

    -Sorry för lite OT :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  16. Ultradox

    Ultradox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ÄNTLIGEN!!
    Nu har jag fått mitt älskade X. (beställde 21/3)
    Fick inget mail om att den var på väg, inget sms att det kommit fram utan en vanlig brev-avi. Det var länge sen. :)
    Hittills riktigt nöjd.
    Ingen av dom buggarna eller hårdvarufelen som jag läst om ännu, man ska väl inte ropa hej... antar jag, men det verkar lovande.
    Snabb, stabil, gillar Sense 4 och framför allt fan vad snygg!

    Kommer dock aldrig att beställa från tele2.se ngt mera.
     
  17. Hj3lm

    Hj3lm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra
    Fick även jag min gråa idag som jag beställde den 21/3. Dock blir det en DOA, då det knäpper i den och skärmen har regnbågseffekt vid kanterna :(
     
    Last edited: 17 apr 2012
  18. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    inte så konstigt när dom säkert har fått 100'000+ nya kunder på bara några dagar och alla vill ringa kundtjänst samtidigt...

    min beställde jag 1a april (grå), väntan börjar kännas lång nu. har ju ruttnat på min gamla lur
     
  19. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag bor i Gbg och har inte märkt några problem här. Däremot har Tre problem då jag på ett kontor och en annan byggnad här i stan inte har någon mottagning alls. Omöjligt att ens ringa. Även ett biljardställe i stan var det noll och ingen täckning.

    Vad gäller täckning och hastighet har jag testat med Comviq(Tele2) i ett par veckor nu. Testade med Telia, Tele2 och Tre förra veckan och vid det tillfället var Tre långsammast på vårat kontor.
    Igår testade jag hemma med Comviq (alltså ett kontantkort med begräsnad hastighet) och fick drygt 5 Mbit ner och nästan 1,5 mbit upp.

    Att Tele2 skulle ha större problem med hastigheten än Tre känns väldigt överdrivet.
    Vad jag däremot personligen konstaterat är att Tre fortfarande har problem med att man ska kunna ringa röstsamtal inomhus i alla delar av våra större städer.
     
  20. tabula

    tabula Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick sms idag om min svarta :) beställde 4/4