Roota HBOOT 1.11.0011?

Diskussion i 'HTC' startad av swedendroid, 6 mar 2012.

  1. Gew

    Gew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min egen historia!

    Kul att ni pratar om HTC Flyer!

    Även jag köpte modellen med 32 GB och 3G när SIBA körde kampanjen. Så, nu när Honeycomb äntligen är officiellt är jag givetvis glad, men efter att ha läst den här tråden överväger jag den icke officiella metoden. Jag fick redan efter nån vecka notis om en uppdatering. Jag hoppades Honeycomb, men icke. Jag installerade.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ytterligare nån vecka, ännu en uppdatering. Denna mindre, och inget om Honeycomb, så även den installerade jag. Nu har jag fått upp notifikation om Android 3.2, och det är på riktigt. Vad gör jag? Om jag ska tyda allt som skrivits i den här tråden rätt så kan jag ju flagga S-OFF och installera Leedroid utan några större besvär, eller missförstår jag?

    [​IMG]
    [​IMG]

    So far so good, eller?
    Nå, nu har alltså den stora notifikationen kommit.

    [​IMG]

    Om jag går vidare med denna installation är jag rökt i fråga om warranty på min apparat, korrekt? Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun och istället sparka boll på alternativ väg, korrekt? Well, det ska jag (förhoppningsvis) klara av. Låt mig nu vara så loj så att jag ställer några typiska I-lands-frågor. Kommer jag att tappa mitt svenska tangentbord? Jag har en Samsung-lur med vilken jag använder Swype konstant och konsekvent (älskar det), och har provat den "motsvarande" modellen som följde med HTC Flyer, men måste säga att jag inte gillar den. Automatiskt blanksteg mellan ord fungerar 50% av gångerna, bl.a.

    Anyways, tappar jag även detta? Eller bara det svenska stödet? Eller får jag behålla det allt som allt? Tacksam för svar. Jättekul att ni diskuterar.
     
  2. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Varför skulle din garanti inte vara giltig när du installerar en originaluppgradering av din ROM? Klart den är det.

    Svenska kommer du ha kvar, inga problem. Bara kör på, plattan blir mycket bättre med ICS. :)
     
  3. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Det positiva är att pennan fungerar överallt och det negativa är att hårdvaruknapparna försvinner ..

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 15 apr 2012
  4. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Synd att man uppgraderade till HoneyComb, annars hade jag nog lagt i en custom rom på den ....
     
  5. shaq

    shaq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur gör man detta? Kan man alltså testa uppdateringen, sedan, om man inte är nöjd, nedgradera igen till Gingerbread och sedan installera leedroid, enligt bluebloods länk?

    Finns det något man missar om man väljer leedroid jämfört med HTCs Honeycomb?
     
  6. jonbac

    jonbac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det ser ju faktiskt ut som att TungDroid har nedgraderat till GB. Är det någon som vet hur man gör det?
     
  7. LapisLapis

    LapisLapis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har uppdaterat min Flyer till HC.
    Jag följde HTCdev guiden för att låsa upp bootloadern, vet dock inte om jag lyckades.
    Antar det eftersom flyer var helt fabriksåterställd när jag starta den.

    Hur gör jag nu för att skaffa leedroid?