Problem: Galaxy Nexus allmänt seg?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av soulistic, 19 apr 2012.

  1. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har en Samsung Galaxy S2 och tycker att telefonen varit guld så när tjejen skulle köpa en ny mobil tipsade jag om Galaxy Nexus med den stora skärmen och konstanta uppdateringarna (tills jag fick reda på att Samsung kontrollerar uppdateringarna i Norden).

    Sagt och gjort så skaffade hon en GN men den är ju riktigt laggig. Tänkte först att det kanske berodde på 4.02 så jag bytte ut yakjuwx mot yakju och visst den blev lite bättre än förut men fortfarande kan man känna av små microfrysningar (som det var på min gamla Hero). Att spela spel är ju en plåga. Ett hyfsat vanligt spel som Temple Run går hackigt och gör det knappt spelbart.

    Har ni andra samma problem med era GN? Några tips på hur man minskar lagget utan att klippa garantin?

    Tack!
     
  2. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Har du testat att bocka i "Force GPU rendering" under Developer Settings?
     
  3. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Hur länge körde ni innan ni bytte till kaju? Det är inte så att ni testade samtidigt som den installerade alla appar ni haft haft tidigare? För då laggade min ganska bra.
     
  4. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja jag provade det men det har inte hjälpt direkt. Ska man starta om telefonen efter det?
     
  5. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nej hon hade inga appar att installera. Hyfsat ny på Android. Satte in yakju och 4.04 efter ca 6 timmars provande av 4.02. Kan det vara något fel på telefonen eller hjälper det om man typ rensar någon cache eller så?
     
  6. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Nej det ska man inte behöva!

    Jag kan ju säga att Temple Run funkar ganska illa för mig också, den kanske är dåligt optimerad för 4.0. Men i övrigt har jag riktigt bra glid med AOKP. Vet tyvärr inte hur det är med stock 4.0.4 då jag aldrig testat den :(

    Var och när är det ni känner av lagg? Hela tiden eller just i speciella menyer/lägen?
     
  7. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tycker att det är lite allmänt i i swipingen. Har provat använda Apex launcher nu och det är bättre flyt än Android stock vilket är ett stort jävla skämt med tanke på att Google borde ha optimerat sin launcher för sin telefon. Är Apex eller Nova bäst?
     
  8. Zender

    Zender Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör Nova just för jag upplever en mjukare scrolling än med Apex. Kör du live wallpaper så är det nästan ett måste att stänga av bakrundsscrollning. I övrigt upplever jag telefonen som riktigt rapp med bra flyt. Har en HTC legend samt en Galaxy S och har alltid stört mig på alla smålagg som sker här och var, men detta är faktiskt inget som märks av på min Nexus. Tjejen har en IPhone 4 och jag upplever de i princip lika laggfria vilket även min tjej verkar tycka. När det sen kommer till att ladda webbsidor så åker Iphone på storstryk när det kommer till hastighet. Jag kör förövrigt 4.04 stock.
    Vad gäller spel tror jag tyvärr aldrig att Nexusen kommer kunna mäta sig med Galaxy S2. Dels sitter det ett klenare grafikkort samt att det är betydligt fler pixlar att skyffla runt tack vare den högra upplösningen.


    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    Last edited: 19 apr 2012
  9. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Satte in Nova åt henne och det vart bättre flyt. Tack
     
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Minns att jag köpte Nova nästan direkt efter den kom ut på Market/Play (efter lång användning av betan på min gamla lur) Har inte ångrat det köpet då det är den klart bästa ICS-launchern.
     
  11. Zender

    Zender Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kul att det blev bättre. Sen som jag skrev så är galaxyn extremt känslig för levande bakrundsbilder i alla fall om man har scrollning aktiverat.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  12. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Temple Run flyter på hur bra som helt i min GN. Stock 4.04 Nova Launcher.
     
  13. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Klockat GPU:n eller något? För som det ser ut på hennes så är det lite småryckigt då och då (speciellt när man ska plocka mynt)
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    min flyter perfekt och är 4.0.2 stock med nova launcher bara..
     
  15. Dagon^

    Dagon^ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Temple Run flyter som smör i solsken på min GNex med AOKP#31 (4.0.4) och franco.Kernel Milestone 2.

    Jag hade heller inget problem med lagg den lilla stunden jag befann mig i stock heller.
     
  16. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med Soulistic. Köpte en Galaxy Nexus för ca en vecka sen och det är lite frysningar och microlagg även på min, Temple Run avinstallerade jag för att den laggade så mycket. Lite synd när telefonen i övrigt är en dröm!

    Kör stock 4.02 med Nova.
     
  17. northwest

    northwest Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Installerade Nova på min idag och den upplevs som mycket rappare i t ex scrollningen nu. :)
     
  18. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Personligen upplevde jag att Nova laggade ner telefonen efter några veckors användande så det blev till att avinstallera. Nu flyter allt som smör igen, förutom galleri appen. Känns som 25fps där. Otroligt dåligt om man jämför med andra android 4.0 telefoner.
     
  19. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    testade nyss temple run, laggar ingenting för mig.
     
  20. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Verkar som att alla har olika upplevelser av samma telefon. Ska kolla benchmarks och jämföra