Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hämtat min fjärde HOX nu. Denna verkar inte ha några gula fläckar än så länge iaf, inget flimmer heller. Denna har dock en glipa som ganska lätt får ner ett papper som vikts fyra gånger. Detta har inte de andra tre enheterna haft. Produktionskvaliteten är sjukt ojämn...
     
  2. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag pratade då med TPH via telefon ang DOA den 10e april och dom sa att det var bara att skicka in så skulle jag få en ny, då jag förklarat att telefonen inte startade. För ett par dagar sedan så mailade jag dem för att kolla hur de gick. Jag fick svar om att dom behövde mitt kolli-ID för att kunna snabba på processen, vilket de fick. Idag fick jag ett mail till där dom ber mig förklara vad som är fel på telefonen. *mutter* Jag har svarat snabbt som tusan och även länkat till videon jag lagt upp på youtube som visar hur felet ter sig.

    Hur lång tid har det tagit för er som DOAt till TPH via post att få en ny?
     
  3. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har två skriftliga svar från HTC där dom skriver att det inte ska vara så och att dom tycker jag ska DOA.

    Sent from my 7 Trophy using Board Express
     
  4. kenta

    kenta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skickade in min för nästan 2 veckor sedan till TPH, senaste information jag fick söka upp själv var att det skulle vara "löst" i slutet på denna vecka. Så räkna med att få vänta tyvärr.
     
    murak gillar detta.
  5. reggy

    reggy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

    ja det är sant men om ni tittar på olika telefoner så är min större skillnad och det ska det inte vara enligt htc
     
  6. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    woot ett papper vikt 4 gånger :ehm:. TPH ?
     
  7. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    DOA min telefon förra veckan, fick dock ingen ny direkt i butiken då de inte hade någon inne. De sa att de skulle meddela mig när de fick in nya. Har väntat en vecka nu och ser på forumet att nya leveransen har kommit. Nu sitter jag med en gammal Nokia N85 som är halvt ur funktion. Hur länge kan man vänta? Kan man begära en lånetelefon?
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan behöva vänta typ 4 veckor i värsta fall, det bör dock inte ta så lång tid. Nej, du kan inte begära en lånetelefon, det är bara en extra service vissa butiker tillhandahåller.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Necko89 gillar detta.
  9. chilledhobbit

    chilledhobbit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte läst tråden så otroligt noga, men är det bara jag som har problem med att skärmen verkar vilja släppa från chassit? Det börja i högra övre hörnet, sen på vänster sida strax under usb-ingången och nu ganska precis innan jag börja skriva märkte jag att nedre högra hörnet också verkar släppa. Riktigt jävla tråkigt.
     
  10. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Tråkigt att höra. Det är nog DOA som gäller. Ring o kolla innan för att se vad de tycker.

    GL
     
  11. chilledhobbit

    chilledhobbit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja ska åka in med den imorgon och höra. Har ju även samma fel som de flesta med att glaset trycker mot skärmen.
     
  12. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Less jag blir. Ska det ta 5 dagar att skicka emballage med posten? :S
     
  13. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Jo, det är klart. Vid fel gäller helt andra regler. Men att vilja utnyttja öppet köp kan man tyvärr inte göra vid bruten förpackning. Såvida man inte köpt den online eller via telefon.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  14. Fredde321

    Fredde321 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har börjat blinka med en röd kant på 2-3mm runt om hela skärmen när man använder den, mest under vissa menyer, mest under inställningar och även i facebook appen, och felet verkar följa hur man rör displayen, scrollar man i en meny blinkar det en hel del och stannar man fingret så slutar det, så något samband verkar det ha.

    Mycket störande och försvann inte efter uppdateringen heller, dock gjorde många av dom andra det.

    Någon med liknande problem?
     
  15. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    ända felet jag kam få på min andra telefon från DOAn är att telefon fan flimrar fortfarande lite..
    Liksom inte att hela skärmen flimrar men tex när det är genomskinlig eller ljusgrå färg som tex när man öppnar play första gången å får fram hela den ljusgråa skärmen, då ser man hur det typ blir som strobes..
    Orkar inte DOA denna nu, ska vänta till sista dagen och fortsätta så tills dem fixar felet eller byta den mot Samsung Galaxy S3 om man doat den 3 gånger med samma fel eller 4 gånger vid olika fel :D
     
  16. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kompensation för ev. förlust pga inte ha tillgång din mobil har du enligt lag rätt att kräva (i detta fall lånemobil), men frågan är om det värt att behöva bråka om det? Butikernas villkor kan aldrig skrivas över lagen.
     
    Last edited: 20 apr 2012
  17. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej, du kan inte i detta fall utnyttja öppetköp men häva fel kan du. I såna fall är det alltid bättre att häva att en produkt är fel och hänvisa till lagen isf.
     
  18. AndiOne

    AndiOne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag köpte min telefon i fredags förra veckan på TPH, märkte först inga vågor.
    Dock var compassen sjukt okallibrerad vid leverans, något ja märkte först efter att ha
    promenerat fram o tillbaka från affären medans mina spår snarare såg ut som ja hade vinglat hem från en alldeles för blöt kväll på krogen!
    Men efter kallibrering så funka den kanoners.

    I söndags flög ja ner till Tyskland för att jobba några dagar på Frankfurt mässan.
    O då börja ja upptäcka att nere i vänstra hörnet blev det kraftiga vågor når ja
    tryckte lite för hårt som de lätt blir när man greppar o manöverar med en hand.
    Fick dessutom gulnader i skärmen som dock gick att massera bort.
    Men sen blev de ännu värre. Så när ja kom hem i onsdags åkte jag o DOA luren.
    Fick ut butikens sista ex, som dock va helt död när ja öppna den i butiken.
    Åkte med en kompis det varvet så kunde itne koppla in den i billaddaren.

    När ja kom hem tog de 5min innan batteriet ens började ladda, när ja sedan starta telefonen så upplevde ja kraftiga vågor vid tryck på skärmen mkt värre än mitt första ex.
    De va bara bita i det sura äpplet och bege sig ner till den andra TPH butiken här i stan.

    O de börja direkt att de inte är meningen att man ska trycka så hårt!
    Efter att ja stod på mig så öppna de iaf en ny telefon o starta och hade typ 20% batteri.
    Den gav likadana vågor på skärmen vid tryck. Då bad ja dem öppna ytterligare en. Den starta inte ens batteriet helt dött o reagera inte heller på laddning. Så vi öppna en 3e kartong oxå den död. Men den hoppa igång efter ha fått lite laddning iaf.
    Samma vågor på den.

    Jahopp bara att tacka för mig så tog ja min lur och åkte tillbaka till första butiken.
    Tänkte fan tar hellre tillbaka min första lur..

    THB Hageby här i Norrköping och han killen som driver den är jävligt trevlig o lugn i sättet
    vilket känns riktigt bra. Fick starta min gamla telefon och upptäckte att den trots allt hade samma sorts vågor vart i utkanten av skärmen ja än tryckte. Även om ja såklart fick trycka väldigt hårt. Men just där nere till vänster på mitt första ex var de 50ggr värre då de såg ut som man tryckte lite på en gammal Game&Watch skärm.

    Så vi bestämde att ja skulle behålla min nya (2a av 5 testade) och att ja såklart fick en ny vecka på mig att testa för att kunna lämna tillbaka som DOA.

    Nu efter 2 dagar så är ja iaf väldigt nöjd. För ja tycker telefonen i sig är riktigt grym om vi bortser från just att skärmen strula för mig på första exemplaret.
     
  19. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Haha skönt, nu har huvudkontoret sagt åt dem att de inte klarar av alla DOA's troligen. Jag ska DOA idag och få min fjärde telefon men vet inte hur länge till jag klarar av att behöva DOA. Är rent ut sagt pinsamt.
     
  20. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag DOAde två stycken på 3 dagar och bestämde mig för att vänta istället. Jag har fått tillåtelse att vänta någon månad om jag vill och detta med anledning av Samsungs event den tredje. Får se vad de presenterar, är det inte mer speciellt än One X plockar jag ut en då och förhoppningsvis utan problem eftersom det gått ett tag och skulle Samsung precentera något extraordinärt så väntar jag på den (varit nöjd med Samsung i två år nu). Har ju trots allt rätt till en telefon för 5990:-.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2