Ni som har dyr mobil, har ni skydd/fodral på era mobiler?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Deadbeat, 18 apr 2012.

?

Har du skydd på din mobil?

  1. Skal

    9 röst(er)
    8,2%
  2. Displayskydd

    16 röst(er)
    14,5%
  3. Skal & displayskydd

    18 röst(er)
    16,4%
  4. Nej

    67 röst(er)
    60,9%
  1. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    När man betalat så mycket för en mobil så är det synd att förfula med skal och skärmskydd, det förstör ju bara känslan. Man ska väl njuta av sin nyinköpta mobil och inte låta nästa ägare göra det. :P
     
  2. Zcorc

    Zcorc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej jag stör mig alltid på folk som frågar varför jag inte använder skydd så jag ska lägga fram min logik så får vi se om någon håller med :)

    Du har köpt en extremt snygg mobil, det första du gör är att sätta en plastskal runt hela samt sätta på ett billigt displayskydd som alltid får någon söt luftbubbla/lossnar i kanterna.

    Du går sedan runt med denna mobil i 2 år med plastskalet på mobilen samt ett displayskydd som sitter lite halvdant, detta får din mobil att se ut som nåt billigt skit.

    Du lägger sen ifrån dig mobilen efter 2 år, i perfekt skick och köper en lika fin mobil som du gör exakt samma sak med.

    För mig är detta helt sjukt, om jag köper en fin mobil med en vacker design så vill jag fan kunna ta upp den ur fickan och beundra den varje dag, inte en gång i halvåret när du byter displayskydd och gör rent under caset.

    TL:DR: Hellre en mobil som är snygg varje dag men har några skönhets repor efter 2 år än en fläckfri mobil som har sett ut som fan pga skydd

    PS: Använder mig själv av en läder "pouch", där går gränsen för mig.
     
    Last edited: 20 apr 2012
  3. Whey

    Whey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag sätter aldrig något skydd på telefoner, men å andra sidan byter jag telefon nästan varje år :D

    Frågan är snare ni som sätter skydd på era telefoner, plastar ni också in era bilar eftersom dessa också är dyra :).
     
  4. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Varför alla dessa patetiska jämförelser med bilar? Jeez, kom med en relevant jämförelse istället.

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
  5. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag hade skärmskydd på min första "smartphone" en X10i efter det har jag haft 4st och alla utan skydd, jag menar som fler i denna tråd att varför ska man ha skal och plastskydd när man ändå inte kan njuta av den? Ska man titta på sin fina telefon när man tar av skyddet för att sälja den då eller? finns inget fulare än en 6000kr telefon med ett kladdigt och fult copter skydd på.... Helt meningslöst..

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  6. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har fodral, men inget displayskydd.. Har telefonen med mig över allt, tappar den i traktorn, har den i mekarbyxorna när man skruvar med bilen. Så jag behöver det!
    Kan tillägga att när jag haft söner två st iPhones, efter den första köpte jag fodral. Den andra gick sönder när jag tagit av fodralet för att tvätta det, då mumsade hunden i sig ett hörn på det.. Dagen efter tappar jag fonen från 40 cm höjd, och ljudet från min sida i samtal försvinner, micen är dock hel!
     
  7. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    De flestas soffor är värda minst två stycken high end telefoner, men ändå tar de flesta (phu) av transportplasten. De flesta använder dessutom köksbordet till att både rita och sitta på samt och åker bil utan pålagt Copter-skydd. Sängen nuppas i och den nybyggda altanen festas på. Allt det här är otroligt mer ovarsamt än att ha sin telefon i silikonfodral+skärmskydd.

    Nej, jag använder min Galaxy Nexus as is och är långt ifrån varsam om den. Tappat den ett tiotal gånger (första gången när jag hämtade ut den på posten, ner i en vattenpöl, men fortfarande i kartong) och råkat sparkat den över en grusig trottoar. Den har sina repor, men föredrar dem alla dagar i veckan framför att under år störa mig på att telefonen inte passar i byxfickan eller att skärmen känns som en apelsin.

    Ahoj som använder sin i yrket har jag full förståelse för skyddar sin telefon, det vore ju rätt oklokt att inte göra det :)
     
    Last edited: 20 apr 2012
  8. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    I yrket behöver jag verkligen inte fodral, skruvande och traktorer det är på fritiden, när man måste.. ;)
     
  9. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det är väl inte patetisk jämförelse du drar ju upp detta, "är lite galet i mina ögon att vara så vårdslös med en mobil som kostar 4000-6000 kr" citerat från ditt första inlägg. Om man har skydd på nått som kostar mellan 4000-6000kr borde man inte ha skydd på sin bil för mellan 150k - 200kkr då? Eller hur är din logik i detta?
    Med tanke på att det är "vårdslöst" att inte ha skydd på sin mobil för en spotstyvel av vad bilen kostade, eller soffan som nån så snyggt påpekade.

    Nu tycker jag du faktiskt ska lugna ner dig lite, patetiskt? Det verkar snarare som du är lite irriterad att du inte fick så stort medhåll? Jag ser gärna att du drar upp en i dina ögon relevant jämförelse...

    Värt att notera, vill man ha skydd på sina telefoner så får dom ha det. Jag tycker varken det är fel eller konstigt. Vill folk ha skydd så får dom det, men när du börjar med att skriva i ditt första inlägg att det är lite vårdlöst att inte ha skydd då blir det lätt att man drar jämförelser mot saker som kostar betydligt mer.
     
    Last edited: 20 apr 2012
  10. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Så fort man tittar i produktnyheter är en av de första kommentarerna från folk hurvida
    snygg eller ful den är.

    De flesta mobiler är idag snygga och det är väldigt många som väljer en modell
    inom segmentet de letar just för att den var snyggare än motsvarande från annan leverantör.

    Varför ska man då slänga på en gummikondom och fult skärmskydd och göra telefonen ful som stryk?
    Då kunde man ju lika gärna ha tagit den fula modellen direkt om den kanske
    kostar mindre men är bra på vissa saker..

    Nej usch, jag har mina high-end lurar i ett år. Sen byter jag. Under den tiden får
    den lov att se snygg ut. Ingen av mina lurar har sett slitna ut efter året.
    Inte ens när de har blivit sekundärtelefon efter bytet (från privat => tjänsteabb)
    har de markant blivit sämre. Min gamla Nexus S som är 1,5 år ser ut som ny
    på framsidan men på baksidan är den lite repig pga snurr på bord osv.

    Produkter är till för att användas. Som någon annan skrev - jag har inte skydd på bilen.

    Jag har inga skydd på något. Går de sönder får man köpa nytt. Enkelt.

    // A
     
  11. Lostierna

    Lostierna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skydd, både ja och nej, inte skydd som ni tänker er.

    Men en sån här har jag till min mobil. Skinnfodral med mjuk insida.
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...le=iZound Leather Sleeve Samsung Galaxy S II&

    Skyddar telefonen och låter den ändå vara ren från saker när man använder den. Eftersom jag kör med blåtandsheadset så har jag inga problem med att svara.

    Efter haft min SE T650i med det medföljande fodralet och en telefon i nyskick efter 4år så kändes det där fodralet som helt rätt sak att köpa till min SIIa.
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    no way att jag använder skydd. Däremot är jag rätt duktig på att vara rädd om sakerna
     
  13. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Med tanke på att man inte brukar bilen på samma sätt som man brukar mobilen så anser jag inte att det är en relevant jämförelse, det är alldeles för långsökt. Går ju inte att skydda bilen på samma simpla sätt som med mobil. Men men.

    Nej då, är inte ute efter medhåll. Var bara genuint nyfiken på hur folk resonerar kring detta :) Har fått flera intressanta svar på för och nackdelar med skal/skydd. Hade jag inte varit så förbannat klantig så hade jag nog oxå kört utan skal ;)
     
  14. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag bryr mig inte det minsta om repor, eller att min telefon ser sliten och ful ut. Bryr mig inte heller det minsta om andrahandsvärdet.

    Den enda anledningen till att jag har ett skydd är jag inte vill sitta där en dag med en sprucken skärm, och behöva hosta upp 2-3000 för att få fortsätta använda min lilla älsklinglur. <3

    Håller med dig här. Detta gäller hela internet egentligen. Alltid ska det hålla på och jämföras med bilar, och jämförelserna håller nästan aldrig.
     
    Last edited: 20 apr 2012
    Deadbeat gillar detta.
  15. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Vi dricker kaffe i soffan, låter barnen leka på altan, nuppar i sängen och ritar på matsalsbordet. Vi bär och duschar armbandsuret dagligen och undviker inte rödvinet för att vi bär kostym. Vi åker bil på grusvägar och låter bryggan ligga i över vintern.

    Allt detta är troligtvis dyrare än min high end-telefon. Jag skyddar inte soffan, bryggan, klockan, bilen osv, och jag skyddar inte telefonen. Det ena utesluter inte det andra, visst, men TS frågar "hur man tänker då", och så här tänker jag:

    jag använder hellre produkterna som jag vill än är rädd för vad som kan hända.

    Min telefon är en telefon och ingenting annat. Går den sönder suger det såklart, men jag har hellre telefonen en dag och njuter av det än ett år och stör mig varje gång jag ser den.
     
  16. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

  17. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
  18. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tycker också skydd förstör känslan och displayskydd förstör både bild och känsla. Jag har haft otaliga telefoner. Från en motorola som var två gånger större än en hox och frammåt. Jag har aldrig fått repor fram tills nyss. Enda ställena min 2 dagars nya mobil med gorillaglas befunnit sig är i min framficka och mitt soffbord. Ändå hade jag dag 2en djup repa mitt på skärmen. Man förundras. Sandkorn i fickan? Varför har inte det hänt på alla andra mobiler? Nu överväger jag displayskydd... Tråkigt
     
  19. Necra

    Necra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skydd är dåligt, obekvämt, fult, finns bara för att tjäna pengar, skulle inte ens sätta på ett om jag fick ett gratis! usch! blä! och fyfan :)
     
  20. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Inga Skydd på min SGS. Enda skada som finns är att luckan till usb är lös men det skulle nog inte hjälpt med skal och dyl. Hade invisible shield som säljaren skickade med i ganska exakt 24h, kändes bara fel att Ha det på.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk