Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

  1. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Rena lotteriet detta. Beställde också den 4/4, men har inte fått något sms. :ehm:
     
  2. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde 23:24 den 11/4. Fick min vita i förrgår, den 16/4, trots att leverenstiden stod som 4-6 veckor när jag skickade beställningen.

    Har inte kunnat hitta några hårdvaruproblem med den. Inga glipor som går att se med blotta ögat, men kanske man skulle ta fram ett förstoringsglas. ;)
    Det går att få fram vågor i skärmkanten, men man måste trycka med rätt vinkel och 10 ggr så hårt som normal användning. Alltså är det inte ett problem. Knapparna känns ganska distinkta och inget som sitter löst.
    Inga gula fläckar heller eller segheter öht vad jag har märkt av det jag testat hittils.

    Har lyckats få fram nån form av mjukvaruglitch genom nån kombination av developerinställnignar och senseinställningar, men det försvann när jag ändrade tilbaka vissa inställningar. Jag mistänker att sense är det mest buggiga av mjukvarorna i telefonen och att om man stöter på buggar så kan man rapportera och köra vidare med annan launcher tills vidare.

    Har inte testat batteriprestande och några andra saker ännu (spel och sånt), men än så länge är det inga fel på denna.



    Det mest störande än så länge är att det är så få appar som anpassats till ICS. Att man får den klumpiga menyknappen t.o.m. i vissa filmspelare är riktigt dumt.
    Blir till att tjata på appmakarna att åtgärda detta och sedan kanske man får se över rootning så man kan mappa om recent apps till meny.
     
  3. Spritfisk

    Spritfisk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kan tyvärr inte dela med mig av några positiva erfarenheter.
     
    DiiM gillar detta.
  4. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är komiskt när man först är i kontakt med kundservice & dem uppger att min telefon skickades igår, när jag sedan 5 minuter senare återvänder till chatten för att be om ett kolli-ID, då har telefonen plötsligt inte blivit skickad. Blir inte klok på detta. :(
     
  5. MikeDropIt

    MikeDropIt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jadu, jag har haft bland det sämsta nätstyrka - eller vad det heter - som man kan få, och jag bor i Haninge i Stockholm! :(
     
    DiiM gillar detta.
  6. laaben

    laaben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu fick jag ett sms om att jag har fått den. Äntligen :D!

    Beställde den runt 26 eller 27 och det var en grå. Hoppas på att de inte kommer några doa problem då blir jag överlycklig :)
     
  7. sap_joakim

    sap_joakim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde en HOX vit 1/4 ännu inte fått nån telefon. Ringde igår först Tele2 (satt i kö i 45min)
    De gav mig svaret att du kommer få din telefon tidigast om 2v.
    Surfade runt på nätet och insåg att de är väldigt många som redan fått sin mobil från tele2 som gjort beställning efter mig. Uselt tänkte jag. Efter att läst mycke i denna tråd såg jag att brightpoint.com/Sweden har hand om ordrarna så idag bestämde jag mig för att prova ringa dem.
    Svar jag fick av dem var. Din telefon har packats denna vecka och du kommer få den senast i början av nästa vecka.
    Mitt råd till er som vill veta vart er telefon är att ringa brightpoint och fråga. Inga köer inga väntetider och trevliga. Ha ditt order nr till hands bara.
    Jag ringde 031-719 92 00 men vart omkopplad för jag hade kommit till fel avdelning.

    Väntar nu med iver på min älskling.

    Glad HTC ägare sedan Desire.
     
  8. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag bor i Kallhäll, Järfälla, utanför Stockholm och jag har betydligt bättre nät med min One X på Tele2 än Telia som min Sensation jag böt ut hade.

    Men har inte varit inne i själva Stockholm sen jag fick telefonen så kan tyvärr inte säga något om hur det är mitt i smeten... :)

    Edit: Bör kanske säga att vad jag skriver är hur jag upplever det. Jag har inte mätt någon signal eller dylikt. Dessutom mest genom surfande på fikarasterna på jobbet, inomhus.
     
    Last edited: 19 apr 2012
    DiiM gillar detta.
  9. laaben

    laaben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp där fick man mobilen med flimmer. Frågan är om man ska DOA eller behålla den?

    den andra frågan är hur man går tillväga för att doa via tele2 web butiken ?
     
  10. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ring brightpoint och säg ditt problem etc så får du ett returnummer som du ska skriva upp direkt. så ha papper o penna. Sen skickar de hem fraktsedel som du ska klistra på kartongen. Och nummret du skrev upp ska du skriva på kartongen tydligt.

    Brightpoint / tele2 returservicecenter bla bla tele: 0317343200
     
  11. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag har inte problem med dåligt nät med Tele2. Provade Bredbandskollen idag och fick 3.1 och 2.7 ner och 1.2 och 1.3 ner.
    Polaren har en SGS2 och Tele2 och han körde Bredbandskollen också 2 gånger, fick 1.3 som högst ner.
     
  12. Andersh

    Andersh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hejsan alla Tele2kompisar :)

    En liten sak jag noterat på Tele2:s sida nyss att de sänkt Datavolym som ingår 5 GB
    från 10 GB som gällde då jag tecknade min lur.
    http://www.tele2.se/mobilabonnemang/maxi.aspx

    Beakta detta fenomen.

    MVH//Andersh
     
  13. Gnadock

    Gnadock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Men det är ju bara Maxi.. i Maxi Unlimited så var det 10gb :)
     
  14. Andersh

    Andersh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Gnadock: Tack, så var det.

    Unlimited verkar vara borta.
     
  15. reggy

    reggy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    ringde in till och doade telefonen den 13 men har inte fått någe adresslapp ännu ska ringa dom på måndag har någon fått någon adresslapp hemskickad eller hur har ni gjort.
     
  16. Varsa

    Varsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde en vit HOX den 9/4 har dock inte fått den även fast en kompis som beställt efteråt fick sin för en 5-7 dagar sedan. Har ringt Brightpoint som inte har något svar att ge, de väntar tydligen på leverans av fler telefoner. De uppskattade att jag fick vänta "några veckor till".

    Finns det någon möjlighet att gå till Elgiganten och få mobilen därifrån men behålla samma abonnemang som jag beställt? Min förhoppning är JA, men jag antar NEJ.
    FAN att man inte visste om att samma erbjudande gällde i butik då hade man makulerat webbordern och dragit till Elgiganten för 2 veckor sedan!
     
  17. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Om telefonen finns i lager i din elgiganten butik kan du teckna abbonemang där iallafall. Men tror inte Maxi Unlimited finns kvar längre. Men då måste du nog avboka från tele2.se först tänker jag.
     
  18. Varsa

    Varsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Just det som är problemet, Maxi Unlimited finns inte kvar längre...Vilket jag ju vill ha.
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan ju höra efter, det kanske går att lösa på något sätt :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  20. Varsa

    Varsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    "Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med detta" Vilket jäkla bullshit!
    Fyfan vad irriterande, nästa gång kommer jag definitivt inte välja Tele2 även fast jag vart kund sedan första ägda mobiltelefonen.

    "Enda möjligheten för dig att få maxi unlimited erbjudandet är att vänta kvar och få din telefon."


    Inte för att jag väntat mig ett annat svar men man hade ju alltid kunnat hoppas.
    De hjälper mig = nöjd kund. Nu = missnöjd kund.
     
    Last edited: 23 apr 2012