E-symbol med pilar saknas

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nikkis11, 21 apr 2012.

  1. Nikkis11

    Nikkis11 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Behöver hjälp!!

    Är nybörjare och behöver hjälp med en sak. Det är så att jag har en Samsung Galaxy Wonder och har hela tiden haft en symbol som ett E med en pil upp och en ner. Jag fattar att det har med dataöverföringen att göra. Nu är det så att den försvunnit och jag har ingen internetåtkomst förutom när jag slår på Wi-Fi, men den vill jag inte ha på jämt.

    Hut får jag tillbaka symbolen och internetåtkomsten?

    Har lagt in nya inställningar för internet och mms men det hjälpte inte.

    Mvh Nikkis
     
  2. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Det kan ibland vara simkortet som är paj, testat att starta om gissar jag.
    Du har kollat inställningarna för data kommunikation ( inte APN som du säger du har ställt in) , den inställningen ligger på samma ställe som APN inställningen så du borde inte ha missat den.
     
  3. Largeman

    Largeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Till att börja med låter det som att du kanske har ett gammalt sim-Kort, ett E indikerar edge, alltså 2G. I så blir det med gammalt sim-Kort som inte stöder 3G

    Men, det förklarar ju inte att det helt dött för dig.... Men prova att fixa ett nytt kort om det är gammalt, det kanske löser allt.
     
  4. Mikey

    Mikey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om det inte är APN-inställningarna och om det inte är simkortet (simkortet låter iof mest troligt) så finns det nog bara en inställning kvar. Nu är det rätt länge sen jag hade Gingerbread, så jag kommer inte ihåg exakt var inställningen ligger där men jag tror att det är nåt sånt här: Inställningar > trådlöst och nätverk > dataanvändning > mobildata (som ska vara på).
     
  5. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har stängt av all 3G i min mobil (batteriet håller en vecka).
    Enligt ovan:
    Inställningar > trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Data är aktiverat (ibockad för 3G)
    Inställningar > trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Nätverksinställningar för > GSM/WCDMA (Föredrar WCDMA)
    Inställningar > trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Använd endast 2G-nätverk (inte ibockad om du vill använda data)

    Ytterligare datatrafiks inställningar
    Inställningar > Konton och Synkroniseringar > Bakgrundsdata (ibockad för 3G)
    Inställningar > Konton och Synkroniseringar > Automatisk synkron. (ibockad för 3G)