Problem: Oroväckande tråd om Micro Arc Oxidation (svarta One S)

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av Frojd, 9 apr 2012.

  1. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Köpte ett Par One X när den kom ut, och verkar ha varit en av dom få som inte haft ett problem med mina :)
    Men tog ut en One S idag och ska prova och se om jag kan få den och "blekna", sitter på laddning just nu men ska lägga min one x åt sidan och köra min S ett tag och se hur den fungerar :)
    Men redan när jag tog upp den så märkte jag att jag vart faktiskt lite imponerad på bygget :)
     
  2. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det blir ju så att man vill dela sina bekymmer... Jag kan ju ta upp att min One S efter hela två dagar ännu är helt perfekt i ytskiktet! :)
     
  3. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har talat med Cyberphoto idag om returen och de har börjat höra nu, både från HTC och kunder att detta är ett problem. Om det har gått så långt så borde inte returer vara besvärliga i nuläget. Han, som för övrigt var väldigt kunnig och proffsig, sa även att dessa justeringar inte görs på batch-nivå utan brukar implementeras mitt i pågående produktion. Med andra ord behöver inte serie-numret vara knutet till ett visst problem och man behöver inte vara orolig för att få "fel" serienummer på sin retur. Tummen upp för Cyberphotos servicenivå!
     
    -WR- gillar detta.
  4. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Snart en vecka med min svarta HTC One S -- fortfarande i perfekt skick :)

    Är förövrigt sjukt nöjd med telefonen!
     
  5. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har nu skickat tillbaka telefonen och fick en ny efter 2 dagar! <3 Cyberphoto
     
  6. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja Cyberphoto är oftast bra, iaf på foto. Motiverar att de kostar lite extra :). Så vad exakt var det för problem, har du nån bild? (Min är f ö perfekt efter en dryg vecka.)
     
  7. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Detta var mitt problem efter 3 dagar =/

    [​IMG]
     
  8. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ser ju inte alls bra ut... Även om jag inte hade reklamerat den förrän det börjat ramla av rejält :).
     
  9. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Mjo jag brukar inte vara kinkig heller. Detta var mest en principsak eftersom att HTC sa att det inte skulle behövas ett skal för att den var så tålig :P
     
  10. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du gjorde helt rätt i att reklamera den eftersom den inte höll som utlovat.
     
  11. pl8

    pl8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har det tyvärr drabbat mig.
    Skickade precis tillbaka luren.
    Har inte tappat den någon gång och har inte haft den i närheten av några nycklar eller liknande. Mycket tråkigt. Gillar för övrigt telefonen.
     

    Bifogade filer:

  12. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Asså, ger dig rätt för bild nummer 1 där man tydlig ser att det släppt.
    Men bild nummer 2? Jag har med slitage där pga att metallen från usbporten
    sliter varje gång man kopplar in den. Men jag har svårt att tro att de ger garanti
    för det. Men din bild 1 ger dig rätt till byte.

    Men jag skulle nog säga att det är lite av en designmiss som gör att färgen släpper.
    Metall mot metall brukar aldrig vara bra, utan då släpper färgen alltid. Sedan är det för
    spetsig kant på ovandelen som gör att det blir svårt att få något att fästa ordentligt hur
    starkt det än må vara. Istället skulle ovan vara mjukare som botten, och en plastlist runt
    usbporten (som desire har typ).
    Jag tror att alla kommer att få släpp där och även de nya mobilerna som
    folk får i ersättning kommer få samma fel om man inte använder skal (vilket jag har börjat
    göra nu för att det blir skönare att hålla i den och jag hittade ett skal som är tight som fan
    och inte bygger typ nåt alls på mobilen). Men det hjälper som sagt inte mot usbporten.

    Rätt eller fel? :)
     
    Last edited: 7 maj 2012
  13. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det där skrapet kring usb-porten får man räkna med. Och jag håller med om att överkanten är alldeles för vass - obekvämt, utsatt för slitage och har sönder byxfickor. Javisst var Desire mycket skönare i handen!
     
  14. pl8

    pl8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Vad använder du för skal? Man får kanske införskaffa ett!
    Efter att ha använt en desire i 2 år som tål vad som helst så blev jag lite kinkig när färgen började lossna lite överallt efter typ 3-4 veckor. Tycker inte man ska behöva räkna med att färgen lossnar vid USB-porten heller egentligen. Är riktigt nöjd för övrigt med telefonen, men om det här fortsätter så måste jag nog säga att jag ändå ångrar köpet.
     
  15. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    http://www.ebay.com/itm/170828932127?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Detta köpte jag via ebay. Var lite på vinst och förlust då mitt förra skal till
    desire som jag köpte på ebay var bulligt som fan. Men detta är riktigt slim.
    Står "hard", men det är ett flexiskal i gummi.

    Bra att hålla i med och bra grepp. (Sitter tight med). Håller med att det är
    skit att färgen släpper runt usb-porten, men det är ju mer en designmiss.
    Där skulle suttit plastskydd eller nåt runt om.
     
  16. pl8

    pl8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok. Hur ser det ut på?
    Är det snyggt med det svarta?
     
  17. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Det är rökigt svart så det är eg genomskinligt, men svart :) Svårt att förklara, men
    när man sätter det på den svarta one s så ser skalet genomskinligt ut. Den rundar av
    alla kanter på ett bra rätt och bygger inte speciellt mycket heller. Bra utskuret för
    usb, headset och "knappar" där man har volym och on/off vilket gör att dessa är
    lättare/skönare att trycka på. Kameran och blixen har fått en bra utskärning med.
    Ett ytterligare plus är att den bygger "tillräckligt" på baksidan för att skydda linsen.
    Innan hade jag skav på det röda pga att linsen låg på bordet, men nu ligger mobilen
    helt plant och linsen är ca 1 mm innanför gummit.

    Har bara gott att säga om detta skalet och tror inte någon blir besviken på det.
    Det är faktiskt så tight att det kräva lite tryck för att få på det. :)
    Jo en sak är faktiskt lite dumt, men ändå inte, och det är att skalet omsluter
    så tätt vid skärmen att det fläker ibland upp kanterna på mitt ZAGG-displayskydd.
    Men det är ytterligare en anledning att kasta displayskyddet, en annan är att
    Zagg-displayskydd verkar sabba precisionen. Trycker jag på en bokstav så kan jag
    ibland få bokstaven under istället. Vi får se hur länge zagg får vara kvar.
     
    Last edited: 8 maj 2012
  18. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jahapp, nu har oxidlagret börjat skavas bort i överkant på min också. Inte så konstigt eftersom den är spetsig av nån anledning. Kanske för att den ska se tunnare ut? Oergonomiskt förutom opraktiskt :). Tänker inte reklamera det skrapet, men börjar det flaga bort rejält kanske jag tänker om.
     
  19. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Lite synd att Telenor inte verkar ha den med "vanligt" aluminium...

    Men HTC sade ju för ett gäng veckor sedan att de skulle ändra byggprocessen för att detta inte ska ske längre. Om man köper en nu, så lär det väl vara rätt lugnt?
     
  20. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Får du en som är "rundad" så är det ju fixat :)