Täckning [påverkas den av metallskalet? /mod]

Diskussion i 'Legend' startad av Innature, 10 apr 2010.

  1. Innature

    Innature Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst en del om att Legend kan ha sämre täckning pga metall-skalet. Någon som använt den utanför tätorter och gärna uppåt Jämtland som kan svara på hur ni upplevt den.
     
  2. Acid

    Acid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  3. edsbyn

    edsbyn Guest

    phuu, så det är bara bluetooth och wifi som krånglar för att det sitter bakom aluminiumet då?
     
  4. Acid

    Acid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  5. I_Am_Legend

    I_Am_Legend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag läste någonstans att antenner för divese saker sitter högs upp på telefonen, bakom det svarta skiten. Och det ska INTE påverka mottagningen/sändnigen.

    Jag har inte märkt någon skillnad mellan min Legends mottagning och min förra lur som var en Nokia 6310.
     
  6. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    antennen sitter under nedersta skalet. Detta för att man inte ska ha antennen vid huvudet (bättre för sar värdet). Sen så kan jag meddela dig att legenden har då lika bra/dålig täckning som många andra av htc's lurar (som dessutom är av plast!). Så metallen påverkar inte mottagningen nämvärt.
     
  7. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett snäpp ifrån fullt över allt i lägenheten på min Wifi och då har jag ställt undan Wifi enheten under ett bord längst bort i lägenheten, nu bor jag bara i en tvåa så det är inte så märkvärdigt men hos föräldrarna har jag full mottagning på undervåningen där modemet sitter högt upp på väggen gömt i en trä låda så den inte ska synas, min slutsatts är att det är lika bra Wifi som min laptop.

    Och läser mycket att folk tycker BT är dåligt vilket jag inte upplever alls.!?
     
  8. Innature

    Innature Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter bra det att Legend inte skall ha sämre täckning än andra! Var lite orolig inför ev köp. Har ju varit med om att jag haft full täckning på den mobil jag haft medans polarn som var med haft flera pinnar mindre eller ingen täckning alls på sin.
     
  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Min frus legend har ngt bättre mobiltäckning än min hero, mao ganska dålig:)
     
  10. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Legendens täckning är totalkass...

    Har haft min i dryga veckan och redan hunnit byta ut en lur på grund av att den tappade nätet helt och hållet mitt inne i stan. Den nya är dock marginellt bättre och den håller sig oftast kring 2 "pinnar" mitt i stan, WiFin hittade inte nätverket trots att jag satt 3m ifrån routern och tittade på den.

    Var ute och åkte bil häromdagen, svängde av europavägen, passerade ett litet berg där Telias mast står, ca 1 mil längre bort tappade telefonen nätet helt igen, kollade då med min gamla SonyEricsson som jag tagit med för att ha som riktmärke, där var det fulla pinnar som vanligt vid den platsen.

    Skall ringa HTCs importör imorgon, antingen fixar dom problemet, låter mig byta till någon annan lur eller så kommer jag kräva att köpet hävs, skall banne mig kunna ringa från en telefon som är alldeles ny ju... är så besviken på detta då jag i övrigt formligen älskar denna telefon...
     
  11. Innature

    Innature Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha...det var det där jag var rädd för! Återkom gärna när du vet mer om detta! Vad HTC´s importör säger om detta!
     
  12. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måndags ex helt klart.
    Var ute med hunden och gick mot stan tog upp telefonen och kollade klockan såg att jag hade nån info i "raddan där upp" det stog du att det fanns öppna wifi nätverk "hotell Bodensia" jag var 298,37meter ifrån hotellet enligt Google Earth, då är det INTE fri sikt det är en hel galleria i vägen. (om dom inte har wifi routern på taket vilket jag inte tror, den sitter nog i lobbyn.
    Och det är imponerande bra. Jag trodde inte det var sant.
     
  13. Innature

    Innature Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får hoppas att någon jag känner köper den så jag kan testa täckningen. Vill ju inte behöva ta med nån extra telefon för att kunna ringa :)
     
  14. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vart bor du ?
     
  15. Innature

    Innature Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I Jämtland. Men man är kanske bortskämd med äldre gsm-telefoner:) Med såna har jag t.o.m haft full täckning på Telia i de norska fjällen.
     
  16. edsbyn

    edsbyn Guest

    Om du vill ha 3g täckning överhuvud taget måste du välja telia.

    Tre har sämst täckning på landet. Räkna bort dom helt.
     
  17. Innature

    Innature Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja något annat än Telia skulle jag aldrig välja. Men sen är det ju stor skillnad på vilken telefon man har...hoppas bara att Legend inte störs av metallskalet.
     
  18. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan lägga till att jag bor i norrbotten boden har "HSPA" i stan och till vi del i förorterna till städerna, annars är det 3G som gäller.
    Har sett att när jag är inne i hus och gallerior att det blir EDGE uppkoppling.
    Så i det är samma lika som min HTC Touch Diamond.

    Har Halebop som använder sig av Telias nät.
     
  19. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bor oxå i Norrbotten, uppe i Gällivare så Boden har nog mer utbygt nät än vi, sedan är ju de största problemen utanför tätort. Vad gäller din recension angående WiFi så är det fler som upplevt samma problem som mig, dock oklart om det är kopplat endast till Legenden eller om det är något mer allmänt problem med ex. androiden.

    Men nu till det roliga i kråksången, min ÅF har varit i kontakt med Anovos tekniker i veckan och dom "är medvetna om Legendens problem med ffa 3G nätet och då speciellt Telias. En uppdatering arbetas det på som skall komma, oklart när"

    Så vi får se när den kommer och hur bra den är, jag har då iaf fått erbjudandet av min ÅF att byta in den då det bevisligen är problem med Legenderna. Han har själv en Desire som dessvärre uppvisar liknande problem, så frågan är till vad man skal byta i så fall??? X10??
     
  20. Innature

    Innature Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaså har även Desire problem med täckningen? Det var ju intressant det där med att dom är medvetna om problemet...och att en uppdatering är på väg!
    Men å andra sidan så blir väl inte antennen bättre för det?
    Hmm..ja vad ska man köpa för telefon då! Då jag åker mycket utanför tätorter och har stuga långt från närmast större tätort så vill jag vara säker på att telefonen har täckning. Men man får kanske testa och köpa..skulle det inte funka får man väl återlämna/sälja den.