Problem: FB-kontakter i Dialern (får ej bort dom)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av SKIBBE, 21 apr 2012.

  1. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har ett extremt störande problem!

    Mina kontakter(telefonboken) är mina google kontakter, syncade fint till FB
    men i Dialern så synns ALLA FB-vänner som har sitt telefon-nummer på sin sida. dvs massa folk jag inte vill råka ringa till, och för den delen ta massa plats och göra det svårare att hitta dom jag verkligen vill ringa.

    Hur blir jag av med dessa, så fort jag syncar i fb så dyker dom upp. även fast jag väljer synca med befintliga kontakter. Jag kan ju inte vara den enda med detta problemet.

    I kontakter har du allternativet vad du vill visa, där kan jag Bocka för Facebook och alla synns, bockar av och dom försvinner, men i Dialern så synns alla hela tiden :cry:
     
  2. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Vilken dialer kör du med, original? Har för mig att det finns dialers som har ett liknande val under inställningar till dialern men då som sagt är det att ladda ner en annan som gäller!
     
  3. liindak

    liindak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    jag va tvungen att gå in på facebooks inställningar å bocka av att jag ville synka där med, för att de skulle försvinna helt.
     
    Last edited: 21 apr 2012
  4. thomasd79

    thomasd79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inne på kontakter, tryck på telefonbok uppe till vänster och bocka ur facebook
     
  5. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    @damagee: Original dialern

    @liindak: klickar jag av sync försvinner ju alla profilbilder, samt annat trevlig interaktion med fb/telefonboken

    @thomasd79: ja det vet jag, men det gäller bara kontakter(telefonboken) ändrat inget i Dialern(där du slår själva nummret) där har du en lista med samtal favoriter sen "kontakter" Kontakter i detta fallet är dock inte endast dina kontakter(telefonboken) utan även alla dina vänner från facebook som har ett telefonnummer inlagt (det är just detta jag inte vill ha, då det är nummer jag inte har något intresse i av att ha) men jag vill ju gärna att fb-interationen finns kvar.
     
  6. liindak

    liindak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    ja, jag märkte det med, men det va för mig enda sättet att få bort dom. Jag fick sen gå in på facebook å den jag ville ha bild på å manuellt lägga in bilderna som kontaktbilder i telefonboken. Extra arbete men värt det för min del iaf när jag slapp ha alla facebook kontakterna i dialern :)
     
  7. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är ju en "nödlösning" måste ju vara nån som klantat sig när dom knåpat ihop den där dialern, och inte tagit med nåt option att välja bort. bara grejen att det inte är samma kontakter i telefonboken och dialerns-telefonbok är ju konstig? Men aja får bita i det sura äpplet eller göra det manuellt(lär ju inte hända, orkar fan inte)
     
  8. Eremiten

    Eremiten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har haft (och har...) en jävla massa bekymmer med kontakterna. Men menar du att FB kontakter utan nummer syns i dialern? Bocka i rutan att bara visa kontakter med telefonnummer?
     
  9. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej bara dom med nummer synns i dialern (men det är inte folk från mitt google konto aka telefonboken aka kontakter-knappen på HTC. med andra ord det finns fler personer i dialer-delen (där du har nummerknapparna)

    den inställnigen med att välja vad som skall synas FB sms google whatsapp osv osv gäller bara Kontakter(telefonboken/google) inte det som synns i Dialer-delen

    i dialer är det telefon-boken PLUS alla på facebook som har sitt nr på sin info

    -Hjälper inte att inaktivera Facebook for HTC
     
  10. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade samma problem. gick inte att få bort fast jag bockat av allt som hade med face att göra.
    Var tvungen att gå in i konton&synkronisering och radera facebög och sen logga in på nytt och bocka av synka inte alls.
    Att bara bocka av utan att radera gick inte.
    Radera, logga in och bocka av så ska det vara borta.
     
  11. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Men var syncen kvar för din telefonbok med facebook då? (tänkte att du raderar kontot och inte syncar det?)
     
  12. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Edit:
    Plocka bort kontot i konton & synk.. Sen när du loggar in som vanligt i fb-appen så trycker du på fb-inställningar.. Alltså den såkallade menyknappen (tre punkter) sen inställningar och lägst ner bockar du i synka inte och klar. så gjorde jag och konakterna i dialern försvann.
     
  13. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja fast så fort du tar bort till Facebook konto i "konton och synk" så försvinner alla profilbilder från kontakterna och alla länkar, och du kan inte lägga till dom manuellt en och en, utan hela den funktionen försvinner när du väljer att inte synca i facebook-appen.

    kontakterna i dialern försvinner precis som du säger, men även alla facebook funktioner i telefonboken. (som jag vill ha kvar)

    HTC verkar ju sämst på detta, fungerat klockrent på mina tidigare Xperia lurar.