Fråga: Laddare

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av surfted, 22 apr 2012.

  1. surfted

    surfted Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag köpte mig en laddare för bil på teknikmagasinet för 99kr. Den ger 1A 5v precis som standardladdaren. Men vågar man använda den när HTC på baksidan mobilen skriver att man endast ska använda laddare listade i måndagen? Sköter telefonen laddstyrningen eller sitter det i laddaren?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. SKIBBE

    SKIBBE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte ens kollat på mina gamla Xperia laddare, använde dom direkt till min HOX. ska väl ändå följa nån standard, att dom säger man ska bara använda deras laddare är väl mer för att avsäga sig ansvar om någoht händer.
     
  3. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag kan inte tänka mig att det skulle vara ngt problem. Själv har jag använt en Clas Ohlsson-laddare för bil till både HTC och SE-telefoner med lyckat resultat och jag tänker köra med den även till hoxen. Att köpa originalladdare nuförtiden är ju pengarna i sjön. Micro usb forever!
     
  4. surfted

    surfted Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nä det är väl säkert så att de vill sälja sina dyra laddare. Tyckte jag läste att laddarna skulle vara if certifierade. Vet inte vad det innebär dock.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är bara för att tjäna mer pengar, själv kör jag med en Nokia Micro-USB laddare i bilen som jag fick med en telefon på den gamla goda tiden (precis innan jag gått över till Android) :)