Problem: Sony Xperia S - Barnsjukdomar

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av XperiaS, 10 apr 2012.

  1. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Håller med om att bakluckan sitter lite löst uppe vid kameran och kan släppa in damm och smuts.
    Hade vårt mycke bättre om man la in sim kortet i sidan på telefonen

    Skickat från min HTC Sensation ICS via Tapatalk 2
     
  2. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det här med att bakluckan sitter löst, har ni verkligen tryckt till bakdelen ordentligt? Jag har inget som helst problem med bakluckan på min telefon och jag har även granskat två stycken andra xperia s som inte heller har problem med någon baklucka. De sitter kanonbra.. Dock är det ju inte helt lätt att få dit den när man väl plockat bort den, men varje gång jag plockat bort min lucka (typ tre-fyra gånger..) så ser jag till att trycka lite lätt längs kanterna på luckan och då brukar det falla helt på plats. Det ska alltså inte bukta ut nåt nånstans..

    Det kanske finns något kvalitetsproblem med att luckan glappar, men dom mobiler jag har kollat noga på har inte haft några som helst problem efter att man tryckt till bakluckan längs kanterna, som sagt...
     
  3. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    ja den sitter som den ska, det är uppe vid kameran som min glappar om man trycker försiktigt på den och det är där det kommer in damm & smuts på min,
    alltså mellan kameran och telefonen högst upp i mitten
     
  4. Pixo

    Pixo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lur funkar inte att uppdatera med PC Companion via usb. Läste mig till att Sony inte lyckats ge fullt stöd för detta och man rekommenderas att installera nån flash grunka så sagt och gjort drog jag in den flashtool-0.6.9.1-windows.exe som verkade vara den senaste vilket hjälpte precis inget alls. Så nu sitter man här och undrar vad som är fel.

    EDIT: Nevermind nu fick jag till det.. I bökigaste laget dock så kan inte ses som något annat än en barnsjukdom med allt trassel som ingick.
     
    Last edited: 18 apr 2012
  5. anarchyone

    anarchyone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fler irriterande problem

    Bakluckan knakar (höger om kameran samt vid HDMI ingången) väldigt billigt plastmaterial.

    Hemknappen knakar även med lätt tryck.

    7 dagar efter köpet testade mobilen med StabilityTest och fick gula fläcken på hela uppe delen av skärmen (ca 1 cm i höjd)(41-42 grader varmt).
     
  6. Neelix

    Neelix Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inga problem alls med min lur....just nu.
    Dock så är jag väl införstådd med gula fläcken problemet bla.
     
  7. gladekasper

    gladekasper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sony Xperia S hänger sig...

    Jag har haft min Xperia S sen i fredags. (20 april)
    Hittills har telefonen hängt sig två ggr. Första gången hängde den sig i youtubeappen i 10 minuter innan jag fick meddelandet att appen inte svarar.

    Andra gången hängde sig telefonen när jag vid ett tillfälle när jag tryckte på tillbakaknappen i spelet Temple Run. Det som hände då var att den hängde och låste sig fullständigt. Den låg och vibrerade i 31 minuter innan batteriet tog slut och den stängde av sig. Det gick inte att stänga av telefonen trots upprepade försök.

    Har ni upplevt detta fenomen och och är detta tillräckligt för att göra en DOA-reklamering?

    Tacksam för alla svar!
     
  8. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Prova att göra en fabriksåterställning. Löser det problemet, så är det betydligt enklare än att DOA-luren. Själv har jag dock inte upplevt det du skriver.

    Skickat från min Xperia S med Tapatalk 2
     
    gladekasper gillar detta.
  9. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Så då efter knappt tre veckor så har min nederdel också börjat glappa lite och knaka.

    Blir nog ingen mer Sony (Ericsson) någon mer gång. För bränd både på X10, Arc och nu Xperia S. Fast alla andra märken har ju också sina mer eller allvarliga brister verkar det som...
     
  10. robin92

    robin92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Är det bara jag men jag tycker det är dåligt ljud under samtal inte lågt men typ burkigt.
    Kan det lösas med framtidens uppdatering eller program?
     
  11. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Tja, det är ju bara kolla på DOA tråden för HTC One X. Är nog mer en fråga om vilka fel du kan leva med än vilken telefon som är felfri. ;)
     
  12. Andreas2

    Andreas2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Är ganska missnöjd måste jag säga, skärmen är lös nere vid touch knapparna och det knarrar när man trycker på dom, har fått den berömda gula fläcken, min startar om med jämna mellanrum. Sjukt frustrerande!! Jävla måndags ex man har fått..
     
  13. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Jag har inte upplevt något sådant som du nämner i ditt inlägg.
    Jag kan däremot nästan tycka att ljudvolymen kunde vatt högre när den är på max.
     
  14. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Har nu märk att även jag har glappet under homeknappen, det klickar när man trycker lite lätt.
    Fan va trött man blir....

    Skickat från min Acer Iconia Tab via Tapatalk 2
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Skall jag vara ärlig tror jag att det skall vara så, för att få en mer knappkänsla. Annars kolla med Sony om det skall vara så, för har jag fel så är det ju garantirep som gäller. Men nog tycker jag att det känns som att klicka på en knapp, så för mig är det helt ok.
     
  16. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    ja, du kanske har rätt.. men tycker att det har kommit mer å mer nu de sista.
    men får kolla med sony om det ska vara så, har ju fortfarande inte lämnat in den för gula fläckar så får väl ta allt på en gång
     
  17. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tror inte dom har gjort så med flit, på min är det inte så iaf och alla dom jag har testat i olika butiker innan jag köpte min va det inte så på.
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok. Kolla upp det iallafall, för min knäpper till som om det vore en knapp. Har inte ens sett det som ett fel. Men om det inte skall vara så har jag ett skäl att fixa min döda pixel också. Hihi

    Skickat via tapatalk från min fina Xperia S