Problem: Plötsligt sämre batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av DeniseN, 19 apr 2012.

  1. DeniseN

    DeniseN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag HAR verkligen försökt googlat och förstå, men jag hittar ingenting som liknar mitt problem.

    Sen några dagar tillbaka så har batteriet blivit mycket sämre, nästan över en natt alltså. Jag har alltid kunnat använda min telefon en dag, ibland två, utan att ladda den, men nu stängs den av innan jag vaknar på morgonen om jag drar ut laddaren vid 10 på kvällen...

    Kommer inte ihåg att jag har gjort någon uppdatering och den enda appen jag kan komma på att jag har installerat är instagram (som jag redan avinstallerat, men det hjälpte inte).

    Såhär ser det ut, direkt efter att jag låtit mobilen ladda avstängd, och satt på den i några minuter:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Men det förstår jag inte så mycket av, jag har bara sett att andra har fått klistra in dom :)

    Hjälp snälla rara?
     
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Ladda ner Easy Battery Saver och sätt den på Inteligent Mode, ditt OS drar mycket batteri + din Wifi är säkert på hela tiden.
     
  3. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Har Wifi och blåtand på hela dagen, får ut runt 18 timmar med ström kvar, runt 20-30% beroende på användning. Ca 2-2½ tim skärmtid då, med stora batteriet iof. Bör inte dra ur batteriet på en natt.... pga Wifi alltså.

    Kör Original ICS med Speedmod Kernel
     
  4. DeniseN

    DeniseN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej jag har inte wifi på, inte heller 3g. Har haft på dom korta stunder under dom här dagarna, sammanlagt kanske 1h (om ens det). Är alltid noggrann med att stänga av, och jag har använt min telefon de senaste dagarna på samma sätt som jag alltid gjort, men ändå har något ändrats helt plötsligt...

    Bmsone har lite liknande batteritid som jag är van vid, vanligtvis, tills för fyra fem dagar sen då!
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Ta ur batteriet några minuter, gärna typ 10... Rensa Cache Partition och Battery Cache etc om du kan! ;)
     
  6. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    bilderna ser helt normala ut. och att android os dragit så stor andel är också fullt normalt med tanke på hur lite skärmen varit igång.
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    "Jag har alltid kunnat använda min telefon en dag, ibland två, utan att ladda den, men nu stängs den av innan jag vaknar på morgonen om jag drar ut laddaren vid 10 på kvällen..." - Det låter inte sådär jättenormal däremot... Bilderna ser ju dock normala ut.
     
  8. Grovst

    Grovst Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hade samma problem med min S II:a.
    Köpte det större batteriet och det blev bra ett par veckor. Strulade även när jag startade om.
    Tog ur SD-kortet och se på fan den blev bra förutom en incident för en vecka sedan då den drog ur på ca 10tim.
    Har även skaffat nytt SIM-kort och kört på det med SD-kortet i tre dagar nu och "ta i trä" det funkar bra än så länge.
     
    Last edited: 22 apr 2012
  9. DeniseN

    DeniseN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag körde på tipset att ta ut batteriet i 10 min, och det fungerade strålande! Nu är allt som det ska igen! Tack för hjälpen :)
     
  10. peswe

    peswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    När exakt gjorde du 10-minuters-pausen? Direkt efter att batteriet var nyladdat?

    /Peter
     
  11. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Madamens S2a balla ur fullständigt. På ett eller annat vis hitta hon fram till batteriförbrukning. Google+ hade stått för 76% utan att användas. Efter avinstallation är livslängden normal.

    Med RAY via tapatalk
     
  12. Tanjababe

    Tanjababe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min mobil fick frispel när jag loggade in i Latitude, så fort jag loggade av blev batteritiden bra igen.
     
  13. DeniseN

    DeniseN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hrm, jag gjorde det direkt när jag läste tipset här, och då var det kanske en eller två timmar sen jag laddat klart har jag för mig. Plockade ur batteriet, lät det ligga i 30 min kanske, och sen fungerade den precis som innan.

    Antar att det egentligen var omstarten som gjorde det? Vilket iof också är konstigt eftersom jag ofrivilligt startade om den flera gånger när batteriet dog helt.
     
  14. Sw_V

    Sw_V Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon håller inte i mer än 8 timmar med måttlig användning (skärm på i 30 minuter ca).
    Har varken Wifi, BT eller GPS igång och har minimalt med appar installerade utöver standard.
    Har provat med att plocka ut batteriet i 10 minuter, har provat att formatera SD-kort samt inbyggda minneskortet. Har även fabriksåterställt telefon vid 3 tillfällen.
    Finns det något mer att göra?

    Måste påpeka att den knappt går ner i deep sleep enligt batteristatsen.
     
  15. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Nedan gäller bara användare som använder Exchange!

    Tänkte bara nämna att här på jobbet har vi idag 8st SGS2. Jag har uppgraderat 7st av dessa till ICS. De flesta har råkat ut för en skum bugg som drar batteri som en tok.

    Nämligen appen "E-post" (Visas som Android OS) ligger och suger cpu som en tok. För att se om man är drabbad gör man följande:

    1. Stäng ner alla appar som är igång.
    2. Öppna E-post och vänta i någon minut.
    3. Stäng inte ner E-post och tryck in hemknappen i 3 sekunder och klicka på Uppgiftshanteraren.
    4. Titta nu på under fliken Aktiva program och titta speciellt på E-post och se på CPU. Den ska om allt är normalt och om e-post programmet är klar att kolla mail ligga på "CPU: 0.00%". Om man har "buggen" så kommer e-post att ligga och visa 0% -> 0.5% -> 10% -> 0.5% -> 0%. Så här håller den på. Den slutar aldrig dra CPU.

    För att fixa detta så får man ta bort Exchange kontot och sedan lägga tillbaka det igen. Buggen kan komma tillbaka när som helst verkar de som. Jag har iaf inte hittat något mönster. Men för de som är drabbade så visas Android OS som största boven till batteriförbrukning.

    My two cents i alla fall.
     
  16. Sw_V

    Sw_V Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, det här ska jag testa.
     
  17. ingels

    ingels Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100
    ROM:
    LineageOS 20-20230729-NIGHTLY-nio
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    LG G3
    Info:
    Nova
    Info:
    Nova
    Installerade Nightly build 23/4 av Cyanogenmod9 update-cm-9-20120423-NIGHTLY-galaxys2-signed.zip) igår, laddade batteriet under natten och det visade 100% i telefonen imorse, runt kl 13:00 idag var telefonen helt död (Provade och skulle få igång telefonen i Download mode, då sa den att det var så dåligt med ström så det inte gick att starta upp telefonen i Download mode. Starta normalt gick inte alls)

    Har varit strul med batteritiden innan dess också sedan någon dag tillbaka (funget bra när man varit på jobbet och använt telefonen enbart under lunchen) och när man kommit hem har det sugit slut innan man gått och lagt sig (har inte ändrat Wifi av eller på något, har dock Wifi hemma).

    Efter att ha laddat telefonen ett tag, slagit igång den och kollat hur det ser ut under settings/battery så verkar det ju som om Google+ appen har kukat ur rejält (kör inte mycket G+ alls)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 25 apr 2012
  18. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Gjorde du fabriksåterställning och rensade Cache Partition/Dalvik Cache etc etc efter att du uppdaterat till CM9? Har du prövat rensa data för Google+? Pröva avinstallera appen och installera igen...
     
  19. ingels

    ingels Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100
    ROM:
    LineageOS 20-20230729-NIGHTLY-nio
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    LG G3
    Info:
    Nova
    Info:
    Nova
    Rensade Cache och Dalvik Cache enl. det som står på den officiella sidan på XDA-Developers forum, körde ingen dock factory reset och alla appar och allt fanns kvar när jag startade upp telefonen

    Tog bort Google+ appen och telefonen är fortfarande på laddning (83%) och kollar man under batteristatus i inställningarna så står Operativsystemet Android nu på 79% "Batteri som förbrukats av appar"
     
  20. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Android OS kan stå på 99% om du inte använt skärmen så mycket... 99% av 1% är inte så mycket liksom! ;) Så att, ladda upp mobilen och vänta en timme, se hur mycket det drar...