Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. sydsvensken

    sydsvensken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    vad var det för olika anledningar till doa?
     
  2. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Två hade flimrande skärm (främst gråa/ljusa ytor), en hade en stor glipa ovanför glaset, på en satt glaset löst nere i högra hörnet och en hade en skada på insidan av glaset.

    Sen hade alla mer eller mindre problemet med "vågor" på skärmen om man rörde på kanterna. Det var mer störande och inte en avgörande orsak till DOA.
     
  3. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    jag var och bytte min första i dag.
    hade dålig signal, trots högsta hastighet laggade varje webläsare, statusfält som flimrade, extremt dålig batteritid. Kände mycket skönare att använda sonens galaxy S...lite andra fel med, men också att "glaset" sitter för nära skärmen så det blir avtryck, främst i kanterna. Var även så på den i butiken, och även på min nya men det får man väl leva med.


    :S
    men det här med signal...jag fattar inte riktigt. En kompis till mig säger att man ska söka manuellt efter ett annat nätverk än mitt (3) välja det och sen byta tillbaks till 3.
    Att det ska funka? för mig fungerade det inte, dock låg jag på 85 dBm när jag nyss kollade här hemma, staratde om den och då låg den ett bra tag på 63...då flöt det bättre att surfa.
    Men nu har den hoppat tillbaks till 85....suck!!

    den jag doade låg mellan 85-97
    fan också!
     
  4. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Hade 4 HoX totalt, och alla hade HT23 2 av dom vart det fel på efter en vecka drygt, fick senare en HT24 som fungerar än och inga problem och igår tog jag ut en ny HT24 Vit då med samma HT24 men annan siffra bakom(ska nog inte betyda något dock) men den nyaste hade 1.28 från kartongen och led lampan är tillbaka som jag vill ha den "startakre" sken än bara genom ett litet hål längst upp. Kollade Leden på 3 i butik och alla dom senaste dom hade fått in hade starkare "led" sken än mina tidgare, som bara är ett + för mig själv. Ska dock se om andra problem dyker upp på den senaste efter några dagars användande.
     
  5. gizmo

    gizmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skickade tillbaka min telefon till tele2 idag.
    När jag ringde till folk så brusade/knastrade det i andra ändan. Jag hörde dock inget. Detta inträffade endast med handsfree inkopplad. Bytte till 3olika med samma problem.
    Så hade jag en repa innanför kameraglaset. Något jag inte skulle DOA för.

    Annars var telefonen guld!!

    Får man se hur lång tid detta tar :cry:
    Dom sa mellan 1½-2v :cry:
     
  6. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    3's andra leverans av vita kommer denna vecka och det ska tydligen vara bättre kvalite på dem. Återstår att se :)
     
  7. MinaNötter

    MinaNötter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    4e HOXen gilt nu. Och självklart var det fel på denna också. Gul prick nere i högra hörnet när jag klämmer lite där, samt precis över homeknappen när jag trycker där... Händer även på högersidan. Trycker jag med tummen på vänstra sidan så blir det såntdär ljusflimmer, ser nästan ut som om det är vatten innanför vid tryck... Blir så jävla trött på dethär, när ska denna cirkus ta slut? Börjar bli riktigt pinsamt och gå till butiken och träffa samma personal om och om igen och konstatera att man har fått ett måndagsex gång på gång... FAAAAAAN
     
  8. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    DOA:de mina hos 3 idag. Bra service! Fick behålla min nuvarande tills dess att dom nya kom i lager! DOA pga av flimmer och personalen var fullt förstående.
     
  9. RickardCK

    RickardCK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppladdningstid?

    Hur lång tid tar det för er HOX att ladda upp från ca 5% batteri till full laddning?
     
  10. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vilken butik var det? tre butiken i karlstad var allt annat än tillmötesgående undrar man hur personal inte ska agera så kan man gå dit..
     
  11. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Tråkigt. Detta var i göteborg.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som har en ojämn belysning på touch-knapparna? Fick min nya lur igår och kan inte minnas att det var så på min förra. Ser ut som ljuskällan är nere i vänstra hörnet av symbolen bara. Är det så på alla?
     
  13. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    tar upp till 5h för mig! va normalt enligt HTC's kundtjänst
     
  14. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Samma fel som gör att man får DOA täcks sånt av garantin? Om jag skulle få en gul fläck t.ex. täcks det av garantin då?
     
  15. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Yes sålänge du inte tappar den i toan eller har sönder skärmen. Men iom att det är ett vanligt fel så kanske de är förstående om det uppkommer senare.
     
  16. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nån som har problemet med att glaset nuddar skärmen vid tryck i kantera o d blir vita flåckar vid svart bakgrund, och inte doat?
     
  17. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haft samma problem på alla mina nu, mer eller mindre. Tredje som jag har nu har det börjat glipa mellan skärm o list först efter ca en vecka. Dammet som kommer in där verkar orsaka lite mysko störningar med skärmen, typ aktiverat den, tryckningar som aldrig skett osv. Dags att gå tillbaks till MM o gnälla. Förutom det och tryckvågor längs kanterna har de varit i stort sätt felfria. Förra hade iof dålig signal, o denna e lite slö i webläsare osv.

    Nån som har koll på media markts DOA policy för HTC?
     
  18. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Okej det lät ju väldigt bra. Blir nojig när alla upptäcker fel hela tiden haha och finns ju dem som säger att garanti knappt täcker någonting. Har dock tappat min i backen så får hoppas att de inte gnäller över det om det blir nåt fel senare (ta i trä)
     
  19. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Japp. DOA!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  20. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Har DOA:t 4 stycken hos Tele2 nu, butikerna är inte så tillmötesgående och när dom ser att man kommer in så kan dom säga att dom inte har några utan att ens gå in och kolla på lagret för dom vill inte att man DOA:r den, alternativt så säger dom att en butik någon annanstans har den och att man ska åka dit, men när man åker dit så har dom inte heller några.
    Den 5:e HOX:en jag har fått har till min "stora" förvåning samma fel, enormt känslig när man smeker kanten och det blir färgskiftningar i kanterna, alla här vet vad det är. Funderar på att gå in i butiken och säga att jag väntar tills S3:an kommer och ta en sån då, alternativt så häver jag köpet eftersom det har varit samma fel mer än 3 gånger och då har man rätt till det.
    Läste om någon härinne som förut hade fått 2 st Xperia i utbyte mot sin HTC One X när han hade DOA:t den flera gånger i rad, någon här som har någon aning om hur han gjorde hehe? :D

    Just det, kan tillägga att jag nappade på Tele2:s Maxi Unlimited deal och fick HOX:en så!

    Märkte nu också att på denna jag har fått, om jag trycker mitt på skärmen så blir hela bilden förvrängd haha, som om man trycker på en gammal datorskärm :P
     
    Last edited: 26 apr 2012