Officiella tillbehörstråden för HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av CaptainC, 16 mar 2012.

  1. Parsifal

    Parsifal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. Hagel

    Hagel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    De flesta generic laddare kör 5V 0,5A vilket är samma som USB porten på en dator, dock är stockladdare till bl.a. telefoner på 1A eller högre, för att dels ladda snabbt när telefonen inte används men även för att du just ska kunna använda den samtidigt som den laddas.
    Detta är ett ganska vanligt problem som jag upptäckte för ett par år sen när jag använde min dåvarande mobil (Htc Magic tror jag det var) som GPS när jag skulle ut i urskogarna och telefonen laddade ur halvvägs ute i Värmländska vildmarken.. xP

    Så kolla alltid Ampere på laddare, ju högre desto bättre, så länge det är 5 Volt. Och telefonen använder bara så mycket kräm som den klarar av så nej, du ska inte kunna bränna något batteri. Annars är det hårdvarufel på antingen laddare eller telefon.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  3. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hittade en snygg väska/skal på themobilstore.se men tycker det är lite väl mkt pengar för ett skal(375kr). Är det någon som har testat den eller vet ett billigare ställe att köpa på? har försökt att googla men hittar inte skalet på något annat ställe... [​IMG]
     
    Last edited: 26 apr 2012
  4. adde1337

    adde1337 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ställer om min fråga:
    Hahaha kalla mig dum.. men va e grejen med flip case? Finns det någon youtubelänk elle nåt, så man kan se

    *skamsen*
     
  5. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har den! den finns på ebay kostade 90:- tog 1 vecka att få hem ungefär.

    Tyckte den var väldigt fin faktiskt, är egentligen ett hardcase med läder runtomkring. Enda negativa är att korten ligger emot displayen som på alla liknande plånböcker.
     
    Necko89 gillar detta.
  6. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Grejen för mig är att jag vill skydda min mobil när jag jobbar....

    Skickat från min HTC One X
     
  7. Moridin

    Moridin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10
    Snacka om besvikelse!

    Var och hämtade ut mitt skärmskydd idag, ett Copter skall nämnas.
    Sämsta, j*vla passformen!!! Saknades flera millimeter på sidorna och upp och ner till. I min värld skulle jag konstruera skärmskyddet till HOX'en så att allt glas täcks, dvs allt det svarta på min vita, fina HOX var täckt.

    Gaaah! Förbannad så det heter duga!
    Dyrt j*vla märkesskydd och passar skit!

    Sorry... ville bara spy lite galla och samtidigt varna för att de dyra skydden inte alltid är vad man förväntar sig heller...
     
    addejo gillar detta.
  8. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så länge det täcker 99% skiter jag i om det fattas någon mm. Har beställt Martin Fields och någon här i tråden skrev att de var dåliga. Men googlade och där påstår folk att de är bra till HOX hmm... Orkar inte avbeställa.

    Köpte nya hörlurar nyss och stör mig som fan på att de inte går att sätta dit dem ordentligt (var samma med mina förra som gick sönder) jacket är ju helt värdelöst. Då ljudet var rätt kasst tänker jag köpa typ klipsch is4 eller liknande. Sitter de bra? De htc-lurarna man fick med har suttit bäst av alla jag provat.
     
  9. Aglurgas

    Aglurgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vad ska man satsa på då? Känslan spelar ingen roll för mig egentligen, eftersom jag haft en Galaxy Ace med en jättebillig plastbit på, och det vande jag mig vid och tyckte funkade utan problem.

    För övrigt sjukt nöjd med telefonen. :)
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag rekommenderar EZGuard 6pack, jag har länkar till dem tidigare här i tråden. Kostade ca 50kr för frakt och 6 skydd. Fin passform och skön känsla :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    aframo gillar detta.
  11. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Köpte precis ett 6pack jag med, ska gå loss med saxen till kameran.
    Testade först damens xperia skydd som hon fick med, men dom var inte så medgörliga som jag hade hoppats.
     
  12. adde1337

    adde1337 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej nej, menade inte så ! menar mer att jag inte vet hur den ser ut i verkligheten. Skulle gärna vilja se någon videolänk där man visar upp mobilen i fodralet.. Är inte den vita läderbiten i vägen? typ om man skulle vilja spela spel eller något, går det att vika den helt o hållet osv..?
     
  13. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Det kan jag svara på när jag fått min :P ... jag vet inte om det går att vika den helt... men det finns ju de som har den så de hinner kanske svara innan :)
     
  14. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack, beställde själv ett 6pack idag.
    Mobilen känns väldigt gedigen och skön att hålla i och jag funderar på att köpa ett läder pouche istället för case. Det lutar mest åt denna modellen nedan men bilderna gör att färgen kan lura en. Funderar på att ta och beställa DESERT modellen.

    Ebay: http://search.eim.ebay.se/?kw=htc+one+x+bugatti&el=3&en=50&elc=-2&ep=1&es=21

    Bugatti: http://www.bugatti-mobilecases.de/en_htc-one-x-skinny-xl-leather-desert_6711_6361.html

    DESERT
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    UMBER
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    STEEL
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  15. Aglurgas

    Aglurgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Okej, tack!

    (Praktiskt taget ny i "branschen", så ursäkta min okunskap...) Köpte ett som hette invisible shield nu idag, satte precis på det. Värdelöst känns det nu, lite småbubblor trots många försök och inte alls skön känsla på skärmen.

    Kan det vara så att det lägger sig? Blir känslan bättre? Är det just denna som är värdelös?

    Har beställt skalet med skinnflik som förhoppningsvis dyker upp inom några veckor, om det inte är så att jag bara hade sjuk otur med skyddet åker det av och jag kör utan då skalet kommer.
     
  16. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ang skärmskydd så hoppas jag att skärmen på HOXen är minst lika bra som på min Desire som jag har haft i 3 år. Inte en enda repa på skärmen på min desire,och har aldrig haft något skydd på den. Jobbar som lastbilschaufför och kör grävmaskin....många skitiga miljöer.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du tycker att invisible shield känns lite gummiaktikt och har lite "apelsinskals effekt" så är det inte konstigt. Det är tillverkat av sådant material. De flesta bubblorna försvinner innan 48h efter applicering - dock gör inte alla det tyvärr.
     
  18. Aglurgas

    Aglurgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tack igen för svar!

    Vi får helt enkelt se. Om bubblorna inte försvinner tillräckligt eller om jag inte riktigt vänjer mig så åker det av. Jag jobbar inte i skitiga miljöer, men jag har barn... (Vilket iofs mest betyder att skalet känns viktigare än själva skärmskyddet, men ändå!)

    Om inte annat kan du ju langa över ett par av dina 18 (!!!) skydd till mig! ;)
     
  19. FTWTysken

    FTWTysken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Håller med om att desiren hållt bra.

    Men om du haft den i tre år måste du haft en MYCKET tidig prototyp, den kom ju ut i början av 2010...
     
  20. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Låter lockande.
    Söker efter liknande men vill ha par fickor för kreditkort ev. körkort
    Hittar du sådan så säg till