Diskussion: Skal/fodral till Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av snyggsomfan, 4 nov 2011.

  1. Solander

    Solander Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur pass mycket? Är det användbart fortfarande? Jag tycker min precision med pennan är ganska dålig i t.ex. Draw Something redan.

    Hörde något om någon som hade moddat ett fodral med magnet, och tagit bort magneten. Någon som vet vart man hittar information om en sådan lösning?
     
  2. Haider

    Haider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Medan jag satt o läste tråden lärde jag en hel massa!
    Tack till samtliga som bidrog :)

    Beställde ett flip cover, ej original, via Tradera. Och så fortsatte jag att läsa och stötte på en länk som visade ett demo på ännu något flip cover.
    Där påpekade han ett problem som fick mig att bli besviken i förväg.
    Nämligen volymknapparna.

    Kör för närvarande screen protection och ett silikonskydd för sidorna och baksidan. Hela tiden har jag dock haft flip cover i åtanke och som mål att införskaffa (har varit svårt att få tag på en vit varför jag ännu letar - den andra anledningen var visserligen mitt missnöje med den gummiaktiga känslan i Copter skärmskyddet och märken efter pennan med ).

    Så min fråga till er som kör flip cover - hur hanterar ni volymknapparna?
    Har ett Urbanears headset som saknar volyknappar - vill inte spendera för mycket pengar på headsets men inser att jag kanske är nödvändigt om man vill ha ett med egna volymknappar.
     
  3. Solander

    Solander Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hade ett original flip cover och det gick utmärkt att höja och sänka volumen även fastän knapparna var under "skinnet".
     
  4. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Rakt ovanför magneter går det inte rita på skärmen alls, försöker jag fylla skärmen med färg i ett ritprogram genom att dra över hela skärmen blir det två tomma cirklar (sitter två magneter i skalet). Det är helt enkelt inte användbart, när jag använder pennan tar jag ut mobilen, har dock beställt ett nytt fodral utan magneter.

    jag har inte orginal flipcover men det är inge problem att trycka genom lädret för att ändra volymen.
     
  5. Solander

    Solander Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vilket då, om man får fråga? :)
     
  6. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
  7. Matsnork

    Matsnork Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som gillar riktigt minimalistiska skal? Hittade ett baksideskal i tunn perforerad plast. Riktigt snyggt men tyckte priset var väl högt... Sugen på ett skal i kolfiber från ebay, någon som testat?
     
  8. Misan69

    Misan69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Köpt för två veckor sen för 600:- inkl frakt från expansys.se. Säljes för 250.- inkl frakt hem till dig. Ska byta nalle då jag uppenbarligen har för små händer :). Sjukt bra kvalitet på detta flipcaset! Kartong och kvitto m.m. finns givetvis kvar intakt.
     
  9. BasRutten

    BasRutten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    Jag tar det!

    Tar detaljerna i ett Pm ::)
     
  10. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Zenus Masstige och Glas.t

    Tänkte tipsa och visa upp ett fodral och ett skyddsglas. Hela albumet med bilder på båda produkterna hittar ni här:

    Dropbox Album

    Köpte Zenus Masstige Block folio, bruna varianten från
    http://zenuscase.net/androids/galaxy-note/zenus-galaxy-note-masstige-block-folio.html

    Tycker att den fungerar utmärkt! Den är lagom tunn och materialet känns bra mot huden när man pratar i telefon till exempel (man kan ha den stängd medan man pratar. Materialet har efter ca 1 månad inte slitits ut mer än att det kanske har blivit lite "skrynkligt" där det böjs oftast, men det ser bara snyggt ut. Det går att ställa telefonen för att se på film t.ex. eller använda på skrivbordet. Volymknapparna hamnar bakom lädret men det går att trycka på dom ändå. Allt annat kommer man åt obehindrat. Skalet väger 60 gram enligt min våg och jag kan inte påstå att det känns. Man stänger mobilen genom att kroka ett elasiskt band runt en hake på skalet. I början känns det knepigt men efter en eller två dagars användande känns det naturligt. Fördelarna är att man slipper magneter och att locket är stängt om telefonen faller.

    Skyddsglaset är från Spigen SGP och heter Glas.t och finns att köpa på ebay för lite över 200 kr på ebay.

    http://www.ebay.co.uk/itm/Spigen-SG...Accessories&hash=item2ebc50baa1#ht_5161wt_978

    Glaset är reptåligt och känns som glaset som redan sitter på telefonen. Det är lätt att montera och ger ingen märkbar försämring i känslighet. Pennan fungerar som vanligt. Om det inte vore för att home-knappen hamnar lite längre ner så skulle man inte alls märka att glaset faktiskt är där.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 6 maj 2012
    Haider gillar detta.
  11. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  13. Solander

    Solander Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag köpte det hos Phone House precis när det kom tror jag. Använde det i ca en månad och sen lämnade jag tillbaka det och fick pengarna tillbaka för alla hörn på skalet hade gått sönder och den tunna, tunna skinnet (eller fuskskinnet) som omger pappbiten som är skalet, hade gått sönder och höll på att lossna. Phone House sa att de förstod att jag inte ville ha det och att de hade märkt på flera som de hade sålt till, att skalet hade gått sönder snabbt.

    Annars jätteskönt skal. :P
     
  14. markoff

    markoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har detta fodral i svart. Jag tycker att det är jättebra, bygger lite lika mycket på tjockleken som andra läderfodral gör. Volymknapparna täcks av lädret, men det är inga problem att trycka genom lädret. Det enda negativa jag ser är att det i alla fyra hörnen har börjat skavas av och lossna lite.
     
  15. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett schysst skal till min Note för bara 2.89 dollar (!!!) på focalprice.com, en tokbillig sida som har massor av prylar med gratis frakt.

    Skalet är hårt och har en gummerad yta, känns sjukt bra i handen och klockren passform. Har använt det nu i 7-8veckor och det har skaft bort lite av färgen i hörnen (syns knappt) inget som stör mig med tanke på vad jag betalade. Finns i rött, blått, svart, och vitt.

    http://www.focalprice.com/MS0136B/D...or_Samsung_Galaxy_Note_I9220_N7000_Black.html
     
    Last edited: 7 maj 2012
  16. Solander

    Solander Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag beställde just en sån här från focalprice.com. Tänkte testa eftersom den också var ganska billig och fri frakt. :) Återkommer med recension. :)

    http://www.focalprice.com/MS0195B/Ultraslim_Protective_Flip_Case_for_Samsung_Galaxy_Note_i9220.html


    Edit: Såg precis att det skalet är till Galaxy Note i9220 och min svenskköpta antar jag är en N7000. Det verkar vara lite debatt om i9220 verkligen är släppt än, så det kan hända att skalet passar till min mobil. Får hålla tummarna.
    http://forum.xda-developers.com/archive/index.php/t-1324463.html
     
    Last edited: 8 maj 2012
  17. Haider

    Haider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Väldigt fint det där med Dropbox bildspelet!

    Angående glaset så känns det väldigt lockande; är det självhäftande? I så fall; är det risk att det blir damm under? Finns det tips på hur man undviker damm när man kör med dubbelhäftande lösning?
    Är det lätt att ta bort vid behov?
    Skulle du kunna säga att detta är "bästa" display lösningen i och med att det är glas? Har nämligen kört med gummi och ska lämna tillbaks den. Dels så lämnar pennan spår som inte går bort och med tiden blir skärmen elastisk och inte längre hal som innan.
     
  18. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej. Skulle vilja hitta ett skal som man kan byta ut batterilocket med. Dvs endast batteriluckan, vill inte ha skal som går ut över sidorna. Skalet ska bara vara lite tjockare än orginal luckan så den skyddar kamera linsen. Gärna i typ silikon eller gummi så den inte är så hal som orginalet. Någon som har ngt tips??
     
  19. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Kolla efter skins som du sätter utanpå locket, jag har ett kolfiberskin som är sjukt läckert på min. Repas inte åt ser snyggt ut
     
  20. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Glaset har en självhäftande sida ja. Jag torkade rent skrivbordet och torkade sedan mobilen med en duk och en alkoholtrasa som Spigen skickar med. Fick bort all damm. Annars har jag läst att man kan göra sånt här i badrummet efter att duschen stått på ett tag. Det ska vara så dammfritt det går att ha hemma.

    Jag påstår att det här är en bättre lösning än alla plastskikt man kan köpa ja. Ytan är lika hal, och har i övrigt samma egenskaper som telefonens glas. Reptåligt, oleofobiskt, etc. Pennan känns precis likadant nu som förr. Som sagt, om det inte vore för att hemknappen sitter lite djupare skulle jag inte märka att den är där. Det finns video på hemsidan för hur man sätter fast den, och på youtube. Finns en lång tråd om just det här glaset för galaxy note på xda:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1531858

    Finns en liten risk för bubblor men dom skickar med ett gummi som man kan använda för att trycka ut dem. Resultatet brukar bli väldigt bra enligt de som testat där på xda.