Fråga: Är batteritiden bra eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MaXmeOliver, 7 apr 2012.

?

Hur är din batteritid?

  1. Mycket bra

    10,9%
  2. Bra

    33,6%
  3. Medel

    29,9%
  4. Dålig

    15,1%
  5. Mycket dålig

    10,5%
  1. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hur är egentligen samtalstiden för er? Självklart ringer man aldrig upp hela batteriet.
    Men de beräkningar jag har gjort utifrån batteri-diagrammet är att jag får ut ungefär 3 timmars samtal på 3G nät. Vafan, det är en telefon. Ska det inte vara bättre?
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo "Vafan" det är ju en smartphone !.... det beror ju vad du gör mer än att surrar !
     
  3. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Det är ju en Hox, då blir det inte bättre...:)
    Min klarade inte en full dag med det jag använder min mobil till på en vanlig dag, och där ingår rätt mycket samtal.
    Normalt sett så kan väl det förbättras av HTC med tiden dock, om dom nu bara jobbar på att förbättra det och inte bara på vilken ny mobil dom ska släppa härnäst. :)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Senaste veckan och idag var det extremt men jag var upptagen i några möten......

    [​IMG]

    Hursomhelst nonsens att en HOX skulle dra mer än någon annan !!;)
     
  5. Andersh

    Andersh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har en Prime 201, på den så kan man slå på tre olika lägen.
    Energisparläge: då körs bara en kärna= Energibesparing
    Balanserat käge: Då används kärnorna efter behov= Optimal batteristatus och prestanda
    Normalt läge= Optimal systemprestanda
    Den kör ju på samma processor som HOX, det kan vara bra att kunna slå på energisparläge om man nöjer sig med lägre prestanda.
     
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Yup, jaq har själv en Prime men med HOXen så finns det inga lägen.

    Det har diskuterats men förmodligen så tror inte HTC att dagens användare klarar av att välja..... det blir för svårt...:P:P

    (däremot kommer det säkert för de som "befriar" sin lur från HTCs ok !! )
     
  7. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nej, men om man göra massa saker kan jag acceptera att den drar massa batteri. Men det jag inte förstår är att en sådan enkel och vital sak i en telefonen som att ringa drar så hiskeligt med batteri? Borde väl gå att optimera ner tycker man.
     
  8. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jag är mer än nöjd med min batteritid.... Vid vanligt användande!

    Men när jag testade att spela Dark Meadow, tegra 3 spel, så sjönk batteriet väldigt snabbt. Nu är det ett tungt spel och luren blev oxå väldigt varm. Så jag är inte så förvånad över det. Nu är jag inte nån som spelar tunga spel på mobilen speciellt ofta, det använder jag min PS3a till, men kan tänka att de som gör det är missnöjda med batteritiden.

    Skickat från min HTC One X
     
  9. AlexGBG

    AlexGBG Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    3 timmar och 30 minuter och det är 18 % kvar....

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  10. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Kan tipsa om att det finns MYCKET batteri att spara på att ändra till interactive governor och försöka begränsa CPU-speeden med hjälp av SetCPU. Spana in detta:

    (och jag har ANVÄNT telefonen, inte bara låtit den ligga med skärmen igång)

    [​IMG]
    Högupplöst: https://www.dropbox.com/s/85n2l0dxry9kxvu/2012-04-29_15-14-39.png

    [​IMG]
    Högupplöst: https://www.dropbox.com/s/1e5eoa945g0wz8v/2012-04-29_15-14-47.png

    Minimalt laggande. Autobrightness på lowest i LeeDrOiDs app... Men varit i ljusa miljöer hela dan.

    Det här kommer bli riktigt bra när vi får en öppen kärna och kan undervolta/underklocka mer kontrollerat mina vänner. :-)

    EDIT: Shit vilken dålig kvalitet det blev på bilderna. Ska åtgärda.
     
    Last edited: 29 apr 2012
  11. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Lägre effektförbrukning på gång

    www.anandtech.com testar två varianter av HTC One X, en med två kärnor för de amerikanska marknaden och en med fyra kärnor som de kallar den internationella. Som jag fattar det är det denna som säljs i Sverige. Den fyr-kärniga drar betydligt mer effekt än den tvåkärniga. Det intressanta är, enligt HTC, att detta beror på mjukvaran och att en ändringar är på gång. Anandtech skall redovisas en test av nya hårdvaran inom kort.
     
  12. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Intressant, då kommer kanske ännu en uppdatering snart...
     
  13. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Nu efter en knappt månads användande kan jag konstatera att batteritiden överlag är riktigt bra. Men jag ligger långt ifrån den absoluta toppen. Nu har telefonen varit på i 22 timmar (8 timmar vila över natten), varav skärmen varit aktiv i 2 timmar. Jag har inte gjort mer än skickat sms, ringt några korta samtal samt surfar i 10 minuter. Kvar har jag 15%. Flipp eller flopp, vad säger ni?
    Det jag är lite besviken över att skärmen inte kan vara aktiv mer än. Man har ju sett de som har liknande passningstider som jag har, men kanske haft skärmen igång i 3, eller till och med 4 timmar.


    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  14. lamer71

    lamer71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lite sämre batteritid är det man får betala för en telefon med just nu iallafall, bäst prestanda, ljusstark skärm med en upplösning som en 720p Plasma TV på 42 tum.
    Tycker man att det väldigt viktigt att kunna ringa många och långa samtal, så är nog inte HOX det rätta valet...

    För mig som kommer från en LG O2x är det ett kanon lyft i batteritid. Den drar ca: 5-6% i standby på lika många timmar, LG´n drog 3ggr så mycket.

    Jag har kört ungefär samma laddningsteknik som jag gjorde med LG´n, vilket betyder lite laddning i bilen, jobbet och hemma. Nu ligger jag nästan aldrig under 50-60% i batteri, men med LG´n var jag nere under 10% ibland. Inte direkt vetenskapligt, men en för mig stor skillnad iallafall. :)
     
  15. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har idag kört Badass Battery Monitor med JuiceDefender. Jag plugga ur laddaren klockan 11:00 och satte i den nu 02:15 och då var det 6% kvar. Jag har pillat ovanligt mycket på min älskade hox (mot vad jag gjort med tidigare modeller). Har spelat en del....inga krävande spel dock. Lekt runt med lite olika appar, surfat....3 samtal på endast 7-8 minuter. Alltså över 15 timmar med mer än normalt användande. Jag är nöjd med det!
     
  16. westw

    westw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det hjälpte. Batteri indikatorn blev nollad och nu visar den att den är fulladdad.
     
  17. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    tycker att batteritiden vid röstsamtal är ovanligt bra för en smartfån. spöar skiten ur sensations som är direkt pinsam i jämförelse (jobbtelefonen tyvärr)
     
  18. S1887

    S1887 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+
    Fråga till er som använt er Hox ett tag: Hur mycket bättre anser ni att batteritiden har blivit med tiden? Har laddat min 5-6 gånger nu och märker (tyvärr) ingen skillnad.
     
  19. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kan springa runt med musik, RunKeeper och Maps igång (och då även gå runt med skärmen på för navigation), i några timmar utan att komma under 50%. Jag kan ha inbillat mig men efter flera laddningar så känns det som om batteritiden har blivit bättre. Tror dock att det har nått sin "peak" nu eller vad man ska säga (om det inte bara är placebo alltihopa). Jag är hursomhelst nöjd med batteritiden. :) Den var sämre i min HTC Desire jag hade innan.
     
  20. Dunda

    Dunda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Last edited: 4 maj 2012