Fråga: Roota experia arc 2.3.4 vers: 4.0.2.A.0.62

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Titika, 28 apr 2012.

  1. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Startar en egen tråd på uppmaning ;) Vill roota telefonen och har följt några olika guider men inget händer. Fick tips om att flasha tillbaka till ver: 0.42 för att sedan roota och sedan O.T.A till vers:0.62. Någon sade att det inte går då jag redan har lagt in vers:0.62 i telefonen. Någon annan sa att det går visst. Vad gäller? Om det går så har jag några frågor....
    1.Vart hittar jag filen vers:0.42 som jag skall lägga in i flashtool? (Har Halebop)
    2.Kan jag använda mig av x10 flashtool?
    Mvh Titika
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Ja du skall använda flashtool för att flasha in filen du hittar här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=786343

    Eftersom du ändå flashar så kan du om du önskar lägga in en av de generiska filerna och därmed slippa ev branding.

    Efter att du flashat in .42 så rootar du förslagsvis med Doomlords one click. Sedan så uppdaterar du direkt UTAN att modifiera någonting till .62 genom telefonens inbyggda uppdateringsfunktion.

    Du kommer nu ha root och .62.

    Om det inte skulle fungera så läs igenom en gång till och prova på nytt.

    Sent from my S(E) Xperia arc using TapaTalk
     
    Titika gillar detta.
  3. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, nu gick det bra att få tillbaka 0.42 men inte att roota....kommer bara upp att "adb server is out of order"...använder mig av DooMLoRD_v4_ROOT......har gjort detta förut med samma och då funkade det...fattar inte vad jag gör för fel...
     
  4. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu funkar det!!! Tack snälla :-)
     
  5. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu vill jag bara byta rom oxå ;-) Nån som vet nån bra guide som är lättfattlig...Har kollat igenom flera men hittar ingen som passar till just min telefon....
     
  6. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    LÅT DÅ BLI!
    För att byta rom, så måste du låsa upp bootloader...

    Vet du inte vad du sysslar med, så riskerar du att bricka telefonen.
    ---
    Sent from my SE Xperia Arc
     
  7. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast jag bytte till Wolfbreak på x10:an utan större problem så lite vet jag ju.....men JAG LÅTER VÄL BLI DÅ! ;-)
     
  8. Ticker

    Ticker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kanske en dum fråga men.. Min tjejs arc har börjat jävlas med fullt internminne även fast hon inte har många appar. Jag tänkte att problemet kan lösas genom att roota den för det fungerade med min xperia Play.

    Min fråga är då, då Arc inte har varit rootad förut och nu har 0.62.. Visst kommer väl alla appar försvinna om jag flashar den till 0.42 och följer din guide?

    Eller finns det nått bra sätt att säkerhetskopiera mobilen även om den inte är rootad?
     
  9. flawlless

    flawlless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    tror att titanium backup låter en säkerhetskopiera appar utan att telefonen är rootad, sedan kan du stoppa tillbaka dem.. installera o kolla.