Lancher Pro beteende

Diskussion i 'Applikationer' startad av croowley, 24 apr 2012.

  1. croowley

    croowley Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Swedroid. Idag uppdaterade jag mitt android till 4.0.3 och installerade lancher pro, som jag haft innan.

    Allt är som innan förutom att beteendet när jag "bläddrar" sidor är helt annorlunda. Jag måste dra mycket längre och ibland när jag drar åt ett håll så blir det ett studs och den byter åt fel håll istället?!

    Blir galen på detta och verkar inte kunna ställa in det i inställningarna. Någon som vet vad detta beror på?
     
  2. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tror inte Launcher Pro har fullt stöd för ICS än. Jag kan ha fel dock.
     
  3. croowley

    croowley Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tycker ändå inte att den borde ha ett annat beteende beroende på androidversion?
     
  4. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tycker inte jag heller, men det är inte första gången som appar börjar strula efter uppdatering till en senare OS-version
     
  5. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Launcher pro har blivit uppdaterad på flera månader. Är därför inte anpassad för ics. Kör apex launcher, nova launcher eller go launcher.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  6. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Mmm, Frederico verkar ha övergett LP vilket är synd. Var länge trogen användare men gav upp när jag köpte min Galaxy Nexus. Synd på en så bra launcher.
     
  7. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag använde också launcher pro ett bra tag när jag använder gingerbread, men den började bli lite utdaterad. Nu när ics finns tillgänglig så finns det flera nya bra launchers som är mycket bättre och med fler inställningsmöjligheter.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  8. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag körde länge med LP+ men bytte till annan launcher då det inte händer något på uppdaterings-fronten..

    jag kör med nova launcher atm, sjukt skön & lätt att andvända. tycker att du ska testa ifall du inte redan har gjort det!
     
  9. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Konstigt. Har du provat andra launchers, har dom samma problem?

    Mitt LauncherPro Plus (den senaste versionen) fungerar precis lika bra som det gjorde på alla tidigare versioner av Android. Just nu kör jag ICS, 4.0.3, och det fungerar perfekt.
     
  10. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Det där har ingen med launcher pro att göra. Det har enbart med ics att göra. Eller det kanske inte är helt korrekt då googles lurar kanske inte lider av det.

    Samsungs egna gränssnitt orsakar iaf detta. Läste om en som fick en uppdatering av 4.0.3 och efter den så försvann detta problem. Så är väl bara vänta tills den kommer till norden.

    Det sämsta är då man ska ringa någon och drar till med fingret till höger på en kontakt och släpper, kontakten blir grön och man tror det ska ringa men då studsar skiten till vänster och vill skicka ett sms istället.
     
  11. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    LPP craschade för mig hela tiden efter ICS...fick gå över till GO istället....