Problem: Nätverks problem

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Sallis, 12 apr 2012.

  1. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var i kontakt med Sonys support, de sa att jag skulle säkerhetskopiera telefonen sen göra om senaste uppdateringen (reparera i pc companion) om inte det hjälpte så skulle jag begära ett nytt sim-kort från tele2. Har väntat lite då det var strul med 3g-nätet i helgen och igår tyckte jag det funkade bättre. Vet inte helt säkert än ifall problemet finns kvar eller inte.
     
  2. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Alright, ska testa det imorgon då jag ändå är ledig..
     
  3. ihpv

    ihpv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur gick det?

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  4. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag vet ej om detta hör till denna tråd men tänker iaf försöka :).

    Har lagt märke till en sak. När jag är uppkopplade via mobilt nätverk och inte gör något som belastar nätet så står det att den är uppkopplad till 3G. Så fort jag börja anstränga nätet genom att köra t.ex. TP-test/öppnar en hemsida så växlar den över till "H".

    Så, betyder det att den verkligen växlar mellan de olika lägena eller är det bara en "kul grejj"?
    För om den håller på att växla över så här hela tiden så lär väl det dra på batteriet?

    Aja, det är bara en tanke. Behöver kanske inte betyda något men vore bra och får lite klarhet i det.
     
    Last edited: 29 apr 2012
  5. Caroline81

    Caroline81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Efter senaste uppdateringen till .73 så har jag också haft problem med det som skrivs^^. Dessutom har det ibland stått "inget simkort" eller liknande. Det som också hänt i samband med att det ej finns ngt nätverk är att när folk ringt till mig så har de kommit direkt till mitt mobilsvar, mina sms kommer ej fram till mottagaren MEN däremot har jag kunnat ringa ut... När jag tog bort mitt simlås så verkar det ha blivit en viss förbättring *ta i trä*, men hur tråkigt är det inte att behöva göra det? Jag vill gärna ha en pinkod när man slår på mobilen eller om simkortet skulle bytas ut.
     
  6. ihpv

    ihpv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det här blir bara värre och värre för mig. Vet inte hur många gånger jag varit tvungen att skifta mellan 2g /3g. Och så av och på datatrafiken idag. Testade slå av simlås men det hade ingen effekt. Tele2 länken säger inget om dålig täckning i Helsingborg. Jag fick också nytt kort med telefonen och problemen har bara varit sen senaste uppdateringen

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  7. Liz

    Liz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem med Tre

    Jag har också haft samma problem, fast med Tre.

    Köpte min Xperia S för dryga 1,5 månad sedan. Funkade fint till en början, men sen har telefonen börjat att ständigt tappa kontakten med nätet. Både 3G och själva nätverket. Går inte att ringa, skicka sms eller mms.

    Börjar tröttna på detta!
    Kan det vara senaste uppdateringen som ställt till det?
    Någon som har ett bra tips på vad som kan vara fel?
     
  8. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skicka in felrapporter till Sony, så de blir medvetna om problemet. Låter tveklöst som ett fel som introducerats av deras senaste hemliga uppdatering (.73).
     
  9. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har beställt ett nytt sim kort ifall det skulle hjälpa. Fortsätter problemet så får man väl djupdyka lite mer och fel anmäla.
     
  10. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag väntade med att pröva dessa åtgärder för att se om det var nätet som strulade och efter någon dag så försvann problemet, nu verkar den funka normalt igen så det kan ha varit nätet som spökade för mig.
     
  11. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu verkar problemet vara tillbaks igen, tappar 3g täckningen och sen växlar telefonen inte tillbaks till 3g utan jag blir tvungen att stänga av datatrafik o sätta på igen för att den ska växla över.. eländiga skit!
     
  12. ihpv

    ihpv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är extremt nära att slänga telefonen i väggen varje gång jag tappar data trafiken. Vilket är ungefär var tredje minut om jag sitter och använder den och varje gång jag plockar upp telefonen annars. Vet inte om jag vill strypa Sony eller Tele2 heller

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  13. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Den där glasskivan med antenn för bättre täckning/mottagning är ju helt värdelöst. Har haft HTC Magic och Desire hemma där jag alltid ligger på gränsen till 3G... har oftast (95%) Edge och ibland 3G/H med 1 bar (så fort jag rör den så hoppar den till Edge) och då tänkte jag att min XperiaS då kommer förhoppningsvis ha bättre mottagning som det stått i recensioner och specs etc.. pga denna glasskiva med antenn.. gott då kommer jag här förhoppningsvis kanske ha "mer" 3G än Edge med XperiaS jämfört med de andra.

    Men icke!! Lika som de andra (Edge).. så i praktiken där detta (glasskivan) skulle ha haft nytta så faller den kort. Så vad är meningen!? vart är det jag ska få bättre mottagning? Synd är det!! De 2-3 mm kunde ha gjort mobilen en aningen kortare istället.

    1mån gammalt SIM kort (micro). Äldre klippt Mini SIM ger samma resultat på alla lurar.
    Min anslutning till Tele2 har startats om.
    Alla lurar fabriksåterställda, samma APN.

    Magic = Edge
    Desire = Edge
    XperiaS = Edge

    Jag får helt enkelt flytta :)
     
  14. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Eller ännu enklare, byta operatör!
     
  15. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Sony. Liknande problem fortfarande med ett nytt tele2 kort.
     
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låter onekligen inte som mobilen är ett problem utan operatörsproblem. I det här fallet verka ni alla ha tele2.

    Skickat via tapatalk från min fina Xperia S
     
  17. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Om 1,5 år ;-)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  18. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Kanske... men om man har Edge o är på gränsen till 3G/H med en operatör med äldre lurar och en lur (läs XPS) påstår sig ha bättre mottagning pga utförandet så tycker man att det är just där man ska få ut det fantastiska fördelen o kanske tippas över till 3G/H men som sagt det kanske är bara säljtrick o påstå att den får bättre mottagning pga glaslisten.
     
  19. ihpv

    ihpv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Var i Sverige befinner ni er som har problem? Och har ni Tele2 eller andra operatörer?

    Jag har förflyttat mig över Skånes gränser och ska se hur det funkar nu. Hittills lovande

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  20. mrjocke

    mrjocke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett annat problem som jag upplever, vet inte om det beror på telefonen eller tele2 är att det inte går att aktivera Samtal väntar funktionen. Det står okänt svar från nätverket. Är det någon med tele2 som lyckats få det att fungera?