Problem: Byter ringsignal mm

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av premonitioner, 9 apr 2012.

  1. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan igen alla droidz :P

    Nu har jag några funderingar om min Razr som jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig med.

    Min telefon envisas med att ofta byta ringsignal/sms-signal/mailsignal mm... alltså alla signaler jag har valt ändras eller så blir det helt tyst när det ringer och telefonen bara vibrerar.
    Varför beter sig telefonen så??


    Sen har jag även en fundering kring kameran och bilder... ska de vara så katastrofalt dåliga?? :P

    Finns det något sätt att förbättra kvalitén på bilderna vi inställningar på kameran/app? Har det inställt på max-kvalité nu.

    Jag var på Elmia i helgen och tog några få bilder med mobilen... i telefonen ser de helt okej ut men när jag kollar hemma i datorn (full-hd skärm) så ser det fruktansvärt dåligt ut :ehm:

    Bilderna är oskarpa och korniga och kameran verkar väldigt känslig mot rörelser så fort det inte är strålande sol och perfekta förhållanden.

    Jag hade tidigare en Nokia N8 och är kanske lite bortskämd med bildkvalitén men detta tycker jag faktiskt är under all kritik för en så pass dyr telefon.

    Kan lägga upp några exempelbilder om någon skulle vilja det (?)



    Mvh Kenta.
     
  2. ovard

    ovard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att ringsignalen ändras var jag precis med om :S Kameran är också hemskt kinkig med ljus. Annars har jag inte upplevt dina andra problem just. Sen är det ju skrattretande att man inte kan ställa stegrande ringsingnal.
     
  3. AndersN

    AndersN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gjorde en del tester av olika kameraappar under helgen (helt amatörmässigt) och helt klart tycker jag standardappen är sämst på allt. Däremot blir närbilder riktigt bra men bilder tagna på lite håll blir suddiga så det finns att jobba på där Motorola.
     
  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    angående ringsignalen så har jag aldrig haft problem med den, inte kameran heller för den delen då jag inte är någon fotograf :P tar bara de bilder jag behöver och de verkar se bra ut.

    Om du sitter på 2.3.5 försök uppdatera till 2.3.6 via OTA eller Motocast (om du har fått uppdateringen!)
     
  5. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Min RAZR ändrade ringsignal och sånt. Men hade laddat ner ringsignalen via en app, så när appen dog i bakgrunden så dog även ringsignalen vilket gjorde att den bytte ringsignal.

    Har du laddat ner ringsignalen via en app?
     
  6. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Kan även vara så ifall ljudfilen ligger på minneskort och vid boot så laddas minneskortet för långsamt så kan signalerna försvinna temporärt.
     
  7. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar... har varit allt för dålig på att kika in här.
    Angående vart ljudfilerna ligger så ligger de inte på något minneskort. Det måste väl ligga på telefonens minne för att det ens ska gå att använda som ringsignal (?)

    Hur som helst så är nu telefonen inskickad och som jag förstod det så skulle det gå på "uppackningsgarantin" så jag skulle få en ny.
    3,5mm-uttaget var helt löst och glappade som tusan.
    Samt att något var löst och skramlade inuti telefonen.

    Får hoppas att den nya luren kanske beter sig lite bättre :P



    Mvh Kenta!
     
  8. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lite uppdatering/vidarefundering ;)

    Skickade in min telefon pga glapp i hörlurskontakten.
    Fick tillbaka den utan något utfört arbete förutom att de gjort en systemåterställning. De lyckades tydligen inte hitta felet.

    Väldigt konstigt tyckte jag då det var helt hopplöst att lyssna på musik för det bröts hela tiden så fort något nuddade vid pluggen.
    Förbannad ringde jag direkt och skällde på dom men de skulle återkomma nästa dag.

    Jag testade sen telefonen massor tills de ringde igen och visst så funkade det fint nu... jävligt konstigt dock hur glappande kontakt kan förklaras med fel på mjukvaran men, men. Funkade fint ett par dagar iaf.

    Nu gör telefonen istället som så att med hörlurar i och man touchar pluggen lite så hoppar "voice command" igång och tjötar på friskt. Flera ggr har telefonen även ringt upp det senaste uppringda numret.

    Usch vad hemskt less jag blir på detta nu!!

    ...och problemet med att ringsignaler och aviseringsljud ändras när telefonen varit ikopplad i datorn kvarstår :/



    Mvh Kenta
     
  9. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Cirap gillar detta.
  10. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Aaahh... TACK! TACK! :D

    ...det är ju exakt så som det uppstår. När jag har den eller stoppar ner den i fickan så hoppar "voice command" igång.

    Men... ska det verkligen behövas en installation av ännu ett program för att åtgärda problemet. Det tycker jag låter idiotiskt.
    Varför går det inte bara att avinstallera "voice command"?


    Som nämnt tidigare så är jag absolut ingen van android-användare.
    Vilken app rekommenderas? ;)


    Har nog inte root (?) ...förklara gärna ;)



    Mvh Kenta
     
  11. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Här är en förklaring lite kort till vad root gör och är http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Why_Root

    http://www.tomsguide.com/us/Root-Your-Android-Phone,review-1688.html

    Om du t.ex rootar din telefon så kan du frysa(ungefär som 'stoppa') voice command appen så den inte stör dig längre, men som jag ser nämnt i tråden så kan du ladda ner en app i market som fixar det också.
     
  12. premonitioner

    premonitioner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Det förklarade en hel del. Tack för hjälpen.
    Har nu testat med "headset blocker" hela dagen och det funkar klockrent :D
    ...no more voice command!

    Tack, Tack för alla tipsen!!


    Mvh Kenta