Problem: Wifi och blåtands problem

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av 9070, 2 maj 2012.

  1. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej

    Har upptäckt att jag har något sorts strul med wifi och blåtanden. Dom går i stort sett inte att stänga av. Så här funkar det hos mig just nu: Wifi, blåtand samt mobilt nätverk är ON. Jag stänger då av Wifi och blåtand men efter ett par sekunder så går de på igen. Jag stänger då av alla 3 (wifi, bt samt mn) och väntar i 7sek och då har wifi och bt gått på igen. Har då gått in i PLATS (i inställningar) och tagit bort allt som har med GPS, trådlösa nätverk m m och göra, ändå så går wifi o blåtanden igång

    Någon som vet hur man kan se vilka program som kräver tillgång till blåtanden? Jag vill bara stänga av allt och sen ha igång dem när jag själv valt det!

    Om jag gör en fabriksåterställning så borde väl allt nollställas? Är det mitt enda sätt att bli av med problemet?
     
  2. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hittade nu, då jag sökte i pågående appar, bluetooth-delning, och när jag kikade där så stod det: BluetoothOppService ("tjänsten startades av appen. Om du avbryter den kan det bli fel i appen") samt BluetoothPbapService(med samma varningstext)

    Sen fanns BluetoothFtpsService och BluetoothMapService också under pågående appar och samtliga stängdes av, men ingen lycka
     
  3. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ingen? Har nu gjort en fabriksåterställning, och problemet försvann. Men är det ingen annan som råkat ut för detta?