Problem: Galet varm Galaxy Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Denker, 2 maj 2012.

  1. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har haft min Galaxy Nexus sen en månad efter den släpptes och jag märkte då att den blev riktigt varm men det var väl inget jag tänkte på direkt utan körde bara vidare. Har börjat irritera mig riktigt jävla mycket på det nu dock.
    Det som jag tycker är konstigt är att den inte blir så varm när man är ansluten till WIFI utan bara när man sitter på bussen och surfar med 3g. Känns som att det har något med de att göra, har läst att andra har samma problem.

    Den blir varm till vänster om kameralinsen både på framsidan och baksidan. När man har haft den i fickan medan man åker buss så känner man fan att det hettar om låret där telefonen ligger.

    Har någon annan upplevt det här problemet? Verkar som att många hade problem med de första batcherna av Galaxy Nexus. Vad tycker ni att jag ska göra? Går det ens att lämna tillbaka telefonen för det?
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hur lång batteritid har du på ett ungefär?
     
  3. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Kolla tempen på ditt batteri.
     
  4. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ganska vanligastegt "fel" på samsungs nya High-End lurar. Både sgs2 och noten blir otroligt varma. Inget att oroa sig över dock. Tunna telefoner med kraftig hårdvara. Rätt självklart att dem blir varma.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  5. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Batteritiden brukar hålla precis en dag, måste sätta den på laddning ett litet tag innan jag går och lägger mig oftast.

    Det är inte batteriet som blir varmt utan området till vänster om kameralinsen på båda sidorna.

    Kan Göra det sen, tyvärr byter jag operatör den här veckan så kommer inte kunna använda 3g på hela veckan (är då den blir varmast). Men kan fixa det senare idag kanske.

    Var någon på XDA-Dev som sa att hans telefon blev riktigt varm men när han bytte baseband så blev det mycket bättre. Just nu har jag den som kom med telefonen I9250XXKK6 så kanske borde testa att byta den. Vad jag har förstått så sitter 3g kortchipet där min telefon blir varmså verkar vara något lurt med det.
     
  6. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tycker att man ska "ora" sig över detta min bror har en sg2 som inte alls blir det minsta varm så något fel verkar det vara just nu på min....

    Inte bara jag som verkar ha detta problemet med Galaxy Nexus också.
     
  7. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Oroa sig kan man ju göra, men det är nog ingen risk att telefonen går sönder. Både sgs2 och Noten blir varna vid kameralinsen, både på framsidan och och baksidan. Detta pga att processorn sitter där. Samma med Galaxy Nexusen. Har man skärmen igång och man surfar eller spelar så blir telefonen varm. Och ibland väldigt varm. Det är egentligen inget konstigt med det.
     
  8. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    När jag har mobilen i fickan så har jag så att skärmen ligger mot benet och linsen ligger "utåt", om du vet vad jag menar.

    Jag vet att min mobil kan bli lite varm vid användning men inget som stör mig.
     
  9. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Aldrig upplevt att den blivit varm i fickan, men efter fem minuters aktivt användande, ja hela överdelen vid kameran.
     
  10. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ja, när man inte använder telefonen till nånting ska den inte bli varm. Dock borde du som sagt märka av det på batteriförbrukningen, för värmeenergin måste komma nånstans ifrån :)

    Ett tips är ju att försöka kolla vilka appar som drar batteri (i batteristatistiken). Det som borde dragit mest är skärm, Android OS och kanske Android System (finns nån bugg i 4.0.2 som gör att statistiken är lite skev). Om du har någon egeninstallerad app som ligger i topplistan, bör du kika närmare på den appen.
     
  11. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    om du vill kan du testa med att ställa max cpu till 1000MHz. kanske coolar ner sig lite då. min blir endast het då jag spelar nåt kraftfullt spel, aldrig annars.
     
  12. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Håller på och byter operatör nu så har inte tillgång till 3g men den blev inte det minsta varm idag. Ska testa byta radio sen om jag lyckas kom på hur man gör det, för något med 3g kortet är det som gör den varm.
     
  13. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Håller den en dag är det ingenting som är konstigt. Alla vi som måste ladda varje kväll har gjort av med ganska precis lika mycket energi då vi alla har samma batterimodell. Energin i batteriet blir nämligen till värme, som inte kan komma någon annanstans ifrån.
     
  14. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    När jag körde AOKP på min lur blev den också väldigt varm, tror det blev så varm att någonting med högtalaren man sätter mot örat när man pratar i luren gick sönder.. Fick skicka in den på service och dom fick byta skiten.. Ska tillägga att jag inte är 100% säker på att det är orsaken men är ganska övertygad