CaptainC
Senaste aktivitet:
24 mar 2024 kl 21:34
Blev medlem:
25 dec 2009
Inlägg:
2 149
Mottagna gillanden:
2 319
Födelsedag:
november 7
Ort:
Malmö

CaptainC

Professional Droid, från Malmö

Medlem
CaptainC sågs senast:
24 mar 2024 kl 21:34
    1. 4official
      4official
      filen som du skickade asså nordiska så står det KCL på den och det står KCL och på min luren när jag kolla. har det inget med de att göra?
    2. 4official
      4official
      japp jag sparade efs mappen och jag flashade supercurio insecure eller vad den heter.
    3. CaptainC
      CaptainC
      den du flasha in ska vara nordisk och ha en nordisk CSC. jag har nämligen lagt in samma. min telefon är tysk köpt eller något. men egentligen spelar de ingen roll. alla nya officiella romar släpps i odin versioner också. och nu vet du ju hur odin funkar :) . jag använder aldrig kies då de går snabbare med odin.

      Du sparade efs mappen?
      vilken root skaffa du? finns CF root som ger dej CMW recovery och gör de enklare om du ska leka med mods och custom roms. :)
    4. 4official
      4official
      kan jag inte flasha om ett helt nytt stock rom NNE?
    5. 4official
      4official
      jag får bara KCL
    6. CaptainC
      CaptainC
      jag får upp en preconfig meny. sales code sen en ruta i vitt med NNE sen under finns det en jädrans massa olika koder som typ XSK XXEZ osv bläddrar jag ner hittar jag NNE
    7. 4official
      4official
      nej jag flasha bara det du skicka till mig och när jag trycker på kcl så kommer det inte lista
    8. CaptainC
      CaptainC
      hrm har du bläddrat ner i listan ? du har inte lagt in någon annan rom efter du rootat eller så?
    9. 4official
      4official
      kommer inte upp NNE
    10. 4official
      4official
      kom in i det det står Sales : KCL install eller cancel är det rätt? asså kcl?
    11. CaptainC
      CaptainC
      du ska skriva *#272*ditt imeinr#

      du hittar imei nr på kvittot eller i telefonen under inställningar om telefonen status och bläddra ner
    12. 4official
      4official
      jag jag inte ens slå nån kod
    13. 4official
      4official
      kopierade det här i min dialpad *#272*Device IMEI# men det funkade inte stog anslutningsproblem or ogitlig minikod
    14. 4official
      4official
      så nu har jag gjort allting klart ville bara tacka dig men sen har jag en sista fråga jag har fått den nya versionen som jag flasha, det står också det i kies med brevid det står det fortfarandet (AFR) och när jag bootar telefonen så kommer det fram Kcell som boot bild är det också normalt? tack!
    15. 4official
      4official
      glömde säga att den kommer upp efter jag roota den
    16. 4official
      4official
      när luren startar upp*
    17. 4official
      4official
      är det normalt om det är den varnings triangel under SGS2 i9100 logon vid booten? asså luren startar upp...
    18. CaptainC
      CaptainC
      du måste först ha in 2e recovery eller cwm recovery innan du kan göra något. nu såg jag ditt pm lite sent har du inte fixat det än så kan jag guida dej i kväll runt 9 . måste aktivera kidzen nu :) .
    19. Fakka-ur
      Fakka-ur
      Ursäkta om jag Pm'ar men jag har nu lagt in "Darkys_v8.0_Gingerbread_Edition_Wipe.zip" i root på min lur, bootade med 3knapps kombon och hittar fan inget där om nån zip från sd... finns bara update.zip. Ideas ? :P
    20. TrueDesire
      TrueDesire
      Tror som du, SGS är nog den "bästa" telefonen som finns ute just nu.
      jag kommer inte använda mig av något annat än s-amoled skärm har jag kommit fram till också, spel/bilder/filmer ser så mycket bättre ut :)

      det är bara fråga på! :)
      alltid kul att kunna dela med sig av sina upplevelser :)

      i mitt fall kommer jag behålla min SGS minst ett år, då nya dual core telefoner nästa år är lite för "nytt" och måste bli bättre anpassat spekulerar jag
      även spel/program-tillverkare måste anpassa sig efter de nya dubbla cpuerna, och förmodligen bättre grafikkort.
      så nästa år blir så pass stor förändring att jag låter alla tillverkare/mobiler etc blir varma i kläderna innan jag köper en sådan :)
  • Laddar...
  • Laddar...
  • Om

    Födelsedag:
    november 7
    Ort:
    Malmö
    pilla i näsan

    Signatur

    Sitter en odis smula under g-knappen så g-trycket registreras inte alltid :)
  • Laddar...