CaptainC
Senaste aktivitet:
24 mar 2024 kl 21:34
Blev medlem:
25 dec 2009
Inlägg:
2 149
Mottagna gillanden:
2 319
Födelsedag:
november 7
Ort:
Malmö

CaptainC

Professional Droid, från Malmö

Medlem
CaptainC sågs senast:
24 mar 2024 kl 21:34
    1. silverfang
      silverfang
      Köpte en hdmi adapter av @CaptainC snabb och super smidig affär. Rekommenderas varmt!
    2. eb-
      eb-
      Köpte ett Nintendo Classic Mini av @CaptainC snabb och smidig affär, bra packat. Varma rekommendationer!
    3. gualm
      gualm
      Sålde 4 Wii U spel, inga konstigheter. Bra kontakt och snabb betalning!
    4. Scary_toothbrush
      Scary_toothbrush
      Hej, Ang din Copter skärmskydd, lappar den över edgen på skärmen? Alltså är den heltäckande?

      Mvh
      1. CaptainC
        CaptainC
        Jadå den är klippt för s7 edge och täcker kanterna.
        10 mar 2016
    5. tfntoken
    6. tfntoken
      tfntoken
      Hej lite grön härinne men det får bli senare ikväll .men inte en repa öppnat igår
    7. Akillles
      Akillles
      Har faktiskt ingen aning om vad problemet kan vara.
      För att få igång wifi ska man inte behöva meka bland inställningarna utan det ska bara fungera efter anslutning :)
      Det enda jag skulle kunna tänka mig är att nätverket inte är gratis utan bara öppet. För att det ska fungera behöver man då ett lösenord som man skriver in första gången man öppnar browsen.

      Jag har samma inställningar som du
    8. Timpppa
      Timpppa
      Jag upplever 1.4 som grymt bra MEN har inte kört 2.02 tillräckligt mycket för att säga om 1.4 är bättre. 1.4 är tveakad av skaparen till Cog. Prova! Jag ska lägga in 2.02 men drar i det längsta på det bara för att jag är så nöjd med 1.4...
    9. Timpppa
      Timpppa
      Jag gillar nog Batista70 lite mer än LeoMar. Sen lägger du in denna kernel så kommer den bli grymt batterisnål.
      Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    10. Timpppa
      Timpppa
      Och sen Batista skaparen tagit bort en massa Samsung junk.
    11. Timpppa
      Timpppa
      Radera lite skit från rommen med Titanium. Om du lägger in Ninpo kerneln så är det batteritiden nästan kusligt lik Cog S2. KG2 modemet är klart bäst. Och webläsaren mosar Cogs dito. Jag provar en ny nu, Batista70, den är också odexed och det som skiljer mot LeoMar är utseende då jag kör med Ninpo kerneln här med. Webläsaren är grym här med!
    12. Timpppa
      Timpppa
      Heej!

      Jag tycker det är värt. Den är relativt lika som Cog men jag skulle säga llite snabbare. Webläsaren fungerar grymt smidigt och jag surfar ganska mycket på min. Och vill köra stock. Det är inget svårt och gå över heller, wipa allt som går och kör....
      Om du provar lämna recension sen.
    13. 4official
      4official
      så nu är allting klart ville bara tacka dig så hemskt mycket!
    14. CaptainC
      CaptainC
      har du packat upp filen? eller är de telefonen som inte vill ansluta till odin?
    15. 4official
      4official
      har flashat in firmwaren och fått in nordiska kollade kies och det fungerade perfekt. men nu är det bara en sak som inte fungerar när jag ska flasha filen du skicka asså kernelen så kommer det upp en error i odin <ID:0/013> Can't open the serial(COM) port.
    16. CaptainC
      CaptainC
      jag kör på stock, tycker inte om att överklocka, undervolta och sånt trams.
      jag är nöjd med telefonen stock + root . tycker inte att samsungs bloat stör mej än så länge. när rom kockarna kommer igång på allvar tänker jag börja leka på allvar men först måste jag få hem min jig så jag kan återställa räkneverket.

      root kernel rekommenderar jag denna http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=640677&d=1309348522 .
    17. 4official
      4official
      okej jag håller på med att installera den vilken kernel rekommenderar du efter jag har flashat firmwaren
    18. CaptainC
      CaptainC
      [ROM + Guide]Official i9100 KE7/KE8/KF1/KF3/KF4/KF3/KG1/KG2 download and Root Guide. - xda-developers

      bra länk där du kommer hitta alla officiella roms efterhand de släpps
      tänk på för att få svenskt tangentbord och swyp måste vi ha WX rellarna
    19. CaptainC
      CaptainC
      Om du har lust att göra om flashningen så finns det den här Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! den ska innehålla MultiCSC(AUT, COS, CYO, DBT, DCM, DNF, EUR, FWB, KOR, LUX, NEE, OMN, ORG, ORS, PAN, PLS, SEB, SUN, SWC, TMS, TPH, VDH, VIA, VOM, XEE, XEH, XEO, XEZ, XSK) KLC är kasakstan eller nått :)
    20. 4official
      4official
      japp det har jag alltid haft
  • Laddar...
  • Laddar...
  • Om

    Födelsedag:
    november 7
    Ort:
    Malmö
    pilla i näsan

    Signatur

    Sitter en odis smula under g-knappen så g-trycket registreras inte alltid :)
  • Laddar...