Diskussion kring kommande Galaxy S III

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Albin-132, Sep 17, 2011.

1. Hulle

Hulle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej S3:an har Back, Home och Menu som "riktiga knappar". (home riktig, de andra två kapacitiva) Så den har inte det här problemet.

Kanske något som Samsung tänkt på? Folk undrade ju varför de hade menu-knappen.

/hulle.

Gempressarn and falkinski like this.
  2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Det har väl mobilen på bilden med?

3. Hulle

Hulle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej HTC One X som är på bilden har Back, Home och Recent Apps. Det är därför som Menu-knappen måste visas på skärmen och därmed tar en hel del skärmyta.

På S3'an ligger Recent Apps på långtryck på Home istället.

/hulle.

4. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt korrekt, det är därför man INTE vill ha recent apps knappen om man inte har enbart onscreen buttons. :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

5. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ganska besvärligt att sätt att låsa upp luren tar ju en evighet

Sent from my HTC One X using Tapatalk

6. Frequey

Frequey Kid Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Om man inte har uberkänslig information så räcker max typ en enkel kod eller något, allt annat tar ju för lång tid imo.

7. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Jag har nu fått ett kvitto på att jag skall få en SGS3 med Total dealen. Det står ju på deras hemsida att likvärdig produkt ska ges :)

8. Clarence_S

Clarence_S Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Härligt att höra! Jag ska ge mig dit imorgon och försöka lyckas med samma :)

Edit: Nyss hemkommen och får nu göra samma! De ringer mig när de får in Galaxy S3! :)

Last edited: May 18, 2012
  9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Root Achieved on the Samsung Galaxy S III

Root Achieved on the Samsung Galaxy S III

POSTED MAY 18, 2012 AT 2:30 PM BY WILL VERDUZCO

[​IMG]Not too long ago, we went hands-on with the Samsung Galaxy S III. In fact, XDA Elite Recognized Developer Chainfire, who was later kind enough to go on camera for a fun interview and unboxing, even made a brief cameo in the video as we tested USB Host functionality on the SGS3 using his popular DSLR Controller app. Needless to say, much of the Android community is eagerly anticipating the launch of Samsung’s new flagship.
    However, many people won’t bother with devices that aren’t rooted. Luckily this has been quick to achieve on Samsung devices in the past, and the Galaxy S III is no different. Before the official release, Chainfire has managed to root the SGS3. While Chainfire is currently unable to release the insecure boot image because it may be traceable, this most likely won’t be the case for long. In his words:
    Unfortunately, I am not able to share the “insecure” kernel with you at the moment, because of fears it is traceable to the leaker (this is said to be the last traceable firmware revision).
    This root is, as expected, trivial. It was a simple matter of repacking the stock kernel, with a modified adbd binary that thinks ro.secure=0 (even if ro.secure=1). This gives access to all adb root commands (see screenshots). Then SuperSU was installed manually.
    Kernel - The modification was trivial, because this time around, Samsung is using the standard boot.img format, instead of the zImage format used for SGS1, SGS2, SGNote, etc, that is much harder to repackage.
    Recovery - The recovery partition is also being used this time around. And thus we can flash recoveries separately from the kernel.
    Bootloaders - There was no warning triangle at boot-up after flashing the modified kernel, but download mode did show a custom kernel flash counter which increased. Whether or not flashing a custom recovery also triggers this counter is as of yet unknown.
    Final note - This was all tested on a current (release candidate) SGS3 firmware. There may be a newer firmware on true retail/production devices. Though some things may change, it is unlikely to changemuch. Let’s hope nothing [​IMG]
    Also, Triangle Away did not work. They have hidden the boot partitions again as on the latest SGNote firmwares.
    (No, I don’t have an SGS3 yet, everything was done remotely)
    Now if you take a closer look at that last line, you’ll see what is perhaps the most impressive aspect of Chainfire’s achievement. Not only is he the first to root the device, but he did so working remotely, sight-unseen.
    What are you waiting for? If you’re lucky enough to have your hands on a pre-release SGS3, head over to the original thread to learn more. This is exciting news even if you don’t yet own the device, but wish to purchase one in the near future!

Gavin_Gadget, Dahliz91 and Hrc4u like this.
  10. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här är riktigt trevliga nyheter.
    Men jag hängde inte riktigt med när han började nämna de andra modellerna.
    Jag vet att det är simpelt som sören att leka med SGS, men ska den här vara ännu lättare och "säkrare" att jobba med? :S
    Menar då brickrisken.

11. alexelrey

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Det gick ju trots allt! Men var de tvungna att skicka iväg ett mail till reklammationsavdelningen för din del?

12. Clarence_S

Clarence_S Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet faktiskt inte, det var förvånansvärt lite strul för min del... Tror att de kan ha att göra med att jag har väntat på att få en ny HOX i nästan två månader. Killen jag pratade med ringde ett samtal och en minut senare sa han att det bara var för mig att komma in och hämta min SIII när de ringer mig! De bad till och med om ursäkt för att de inte kunde ge mig pengarna tillbaka för de månader jag inte har kunnat använda mitt abonnemang, verkligen supernöjd med det bemötande jag fick! :D

13. alexelrey

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Wow! Jag var tvungen o vänta 2 dagar på bekräftelse från reklamationsavdelningen. Lite OT nu känner jag ;)
    Är det någon som vet om man kan ta bort 3's egna appar från telefonen? SGS2 har ju dem så jag förmodar att SGS3 också kommer att få dem.

14. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det går, men jag vet bara ett sätt och det är root eller flasha in original firmware via Odin

From my I9100 it is sent

15. mbn_man

mbn_man Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns en snubbe på youtube som fått tag på en S3:a. Han lägger upp alla möjliga tester som är sjukt bra! Hans profil finns här.

Stresstest (Två spel + 6 appar = WIN) - Länk
    S Voice - Länk
    S2 vs. S3 Bootingtime - Länk
    Custom Vibration feature - Länk
    Accessibility Features - Länk
    Additional features - Länk

Hoppas ni gallar´t och för hans skulle prenumererar på hans flöde. Personligen längtar jag som fan till min nya S3 kommer!

mrBira, jollelund, wuqqs and 3 others like this.
  16. percoolio

percoolio Adult Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Inte kollat på alla än, men blev imponerad av S Voice! Han pratar lite slöddrigt och har inte klockrent uttal av t.ex. th-ljud, ändå gör den som han vill :)

17. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Interesting.
    Var inne på expert idag och frågade om s3 och råkade säga svart istället för blå och fick höra att 3 hade svårt exklusivt i början.
    Confirm/deny någon?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

18. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Blomkungen: Damn det var ju MKT intressant info.. Nästan så att man blir sugen att avboka och avvakta.. Frågan är ju bara hur länge man kan tänkas få vänta..? Å andra sidan, info från säljare brukar man ju få ta med en stor nypa salt! Hoppas någon kan bekräfta :P

19. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon får komma in och confirm/deny här även om det inte spelar någon roll för mig.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

20. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

MINA ENHETER

Det finns ingen svart modell, hos någon. Jag har inte heller hört att någon av färgerna kommer att vara exklusiv. dubbelkollar dock med inköp efter att de kommit ut från möte.

EDIT: fick det nu bekräftat. Svart finns inte och varken blå eller vit är exklusiv till någon :)

Last edited: May 21, 2012
    foxman and iNDePeNDeNt like this.