Spel som verkligen utnyttjar kraften i Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Sveakungen, 3 sept 2010.

1. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    öpp öpp du lär få varning om du postar i denna tråden utan att nämna iphone4

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    "allt utom vår telefon" inkluderar även iphone, så där hade du fel. ;)

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

3. skruven

skruven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Som du skriver tänker dom nog inte. Dom tänker ungefär så här skulle jag tro ''Nu ska jag göra ett spel till en mobil plattform. Vilken ska jag börja med?''

Då är det självklart man väljer iphone i och med att det går snabbare att koda ett program till det och så finns det betalningsmöjlighet i fler länder.

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Att det skulle gå snabbare att programmera till iPhone kontra Android tror jag inte riktigt på. Du får gärna ta fram statistik om du har.

Det finns bättre möjligheter att sälja apps genom Apples App Store än Android Market, ja. Att påstå att det finns bättre betalningsmöjligheter för iPhone är däremot att gå lite långt. Iom att det är möjligt att installera apps från andra källor så öppnar man upp för väldigt många säljmöjligheter.

En stor anledning till att många har valt att programmera till iPhone är att den har varit ute på marknaden längre än Android. Det ter sig då rätt så naturligt att iPhone då har ett större utbud av apps. Nu har dock (vad jag vet) android gått om iPhone i antal telefoner, och därför är det inte omöjligt att folk väljer att programmera mot Android istället, i större skala.

En annan anledning kan vara vilket språk man är hemma i sen tidigare. Android använder Java, medans iOS använder någon egenutvecklad version av C++, om jag inte missminner mig.

Det jag försöker säga är att det är mycket som spelar in när utveklarna väljer vilken plattform de ska skriva sin app till. Jag säger inte att folk kommer att sluta att göra iPhone-apps, för det kommer inte hända på väldigt länge. Jag vill dock påpeka att ditt argument "Det är självklart att utveklarna väljer iPhone" inte håller. Det är inte lika självklart längre.

5. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men om man ser till antal apps/spel så ligger ju Apple fortfarande i framkant och hitills har jag inte sett någon dramatisk skillnad i spelutbud till Android men till Apple fortsätter det att komma nya spel hela tiden. Självklart blir det flera sånna möjligheter när betal-apps kommer till Android men det har ju vart uppe på tapeten ganska länge nu utan att det händer någonting.

Android har en grymm potential men jag tycker fortfarande Apple är betydligt starkare på den delen och jag tror det kommer vara väldigt svårt att bli lika framgångsrika på det sättet som Äpple har lyckats med.

6. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    En modern GPU renderar i upplösningen som skärmen har i REALTID om du inte fattat det ännu. Jag behöver alltså inte koda specifikt för enskilda upplösningar på mobiltelefonen (fast det kanske man måste med en iPhone, skulle inte förvåna mig ett dugg). Det tar INGEN extra tid att koda för högre upplösningar om man faktiskt vet vad man gör.

Angående betalningsmöjlighet så kan snudd på alla androidtelefoner installera apk som laddas ner från annat än market. Alltså kan man sälja spel till alla länder i hela världen. Appstore/Market är bekvämt och säljer säkerligen några hundratusen fler spel om det finns tillgängligt, men om det är ett spel folk vill ha så kommer folk köpa det även på traditionellt vis.

Det enda som skiljer är antalet telefoner, det är INGET självklart med det du svamlar om.

Nu ska jag ta ett bad och se på film, sen kommer jag förmodligen ignorera dina inlägg helt och känna mig allmänt fri. :)

7. skruven

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

När man öppnar upp att installera apps från andra källor är jag säker på att antalet personer som installerar apps från andra källor är folk som piratkopierar appar som egentligen kostar. Det är osmart av google att det är så otroligt enkelt att piratkopiera en app då det definitivt inte gynnar utvecklarna.

Sen finns det andra sorters små markets men dom har bara några tusen apps och dom appsen finns ändå på betalmarket. Så om man ändå går en omväg för att få en app kan man lika gärna ladda ned den gratis än att betala för den? Så tänker nog dom flesta användarna.

Varför ser du det som en fördel att det finns alternativa markets till android? Är det inte bättre att allt är samlat på ett ställe som det är hos iphone?

8. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Nej. JAG ska avgöra om jag vill ha porrappar i min telefon, inte Steve Jobs. Det är alltid fel när en enskild instans ska ha patent på moral.

Last edited: 7 sept 2010
  9. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nivån börjar sjunka rejält nu allså...

Finns inget rätt o fel, bara åsikter. Android är bra på sitt och Iphone på sitt. Vilket man väljer är en smaksak.

10. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Vad? Så bara för att jag nämnde ordet porr sjönk nivån? Moraltanterna finns tydligen även här.

11. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nej va inte det jag syftade på men orkar inte äns förklara tror min disskussionsenergi är slut för dagen :)

12. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittils har iOS haft övertaget som plattform, och därmed självfallet attraherat fler utvecklare. Android har nyligen etablerat sig på stor skala och fortsätter den nuvarande trenden kommer iOS att bli omkörd med god marginal inom en snar framtid.

Appcelerator gjorde en enkät till utvecklare och fråga bl.a. vilken plattform de tyckte såg bäst ut på längre sikt, och där svarade de flesta Android:
    http://www.appcelerator.com/mobile-developer-survey-june-2010/

Då det gäller hur lång tid det tar att utveckla är det inte det som är intressant. Tid beror på många faktorer, exempelvis hur många och hur duktiga utvecklare man har. Och med pengar kan man få fler och bättre utvecklare om man vill producera snabbare. Apple kräver att man använder X-Code och Objective-C, vilket är förhållandevis få utvecklare som kan och gillar att jobba med. Det är enklare och billigare att hitta duktiga Java utvecklare.
    Och de flesta utvecklare tycker nog att det är betydligt smidigare att jobba med moderna verktyg som Eclipse och Java istället för Apples miljö som känns som man skickats tillbaka 30 år i tiden.

Sedan kommer det bli mer populärt med x-plattform verktyg för att nå ut till den uppsjö av operativsystem som nu finns istället för att koda en version till varje OS. Apples begränsningar där man ställer krav på vilket språk man får använda kommer nog märkas av snart då det gäller utbudet för iOS. Det fungerar att vara arrogant då man har en stor marknadsandel, men då den sjunker kommer de få ändra inställning eller bli utan en massa applikationer och spel.

13. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är just det här som fick mig att välja Iphone. När man pratar om jämförelser mellan Android och Iphone brukar många säga "Android är framtiden" eller " i längden är det si eller så", "bara de fixar detta så...". Allting känns ofärdigt och betaversionsbeteende. När jag väljer en telefon och binder upp mig på 18/24 månaders abonnemang vill jag ha en produkt som är komplett från början.

För mig är det ingen tröst att "Bara detta fixas så då jävlar..." när man ändå inte har den lösningen i händerna och ingen vet hur länge du ska vänta. 4 månader? 1.5 år? 3 år?
    Att vara med i början på "Androids resa" är för mig inget självändamål eller vad man vill kalla det, för mig kvittar det om det är Android eller Apple som företaget heter som gör den produkten jag köper, sålänge de levererar.

Begränsningarna i min värld i Iphone är att jag inte kan byta bakgrunder, ringsignaler, ha widgets osv, men när den förtjusningen lagt sig är det för min egen del viktigare att det finns mkt och roliga prg, dvs appar/spel till telefonen. Eftersom både Android och Iphone är "smartphones", mera som datorer vill jag kunna leka runt bland olika program som jag vet funkar bra och är kontrollerade och att allt inte enbart handlar om att fortsätta "personalisera" min telefon för det tröttnar i vilket fall jag på efter ett tags användande.

Jag kör på med min Iphone 4 tills jag ser att Android har utvecklats till det som det kan bli om alla korten sköts rätt, sen hur lång tid det kommer ta kan nog inte någon svara på i dagsläget...

14. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vad i ¤¤¤ är det här för tråd. Den ska inte handla om någon äcklig Iphone. Den ska handla om SGS och Vad det finns för bra 3d spel.. Jag ber Mod att flytta det till Iphone vs SGS..

Last edited: 7 sept 2010
  15. skruven

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Tyvärr finns det i dagsläget inget spel som är anpassat just för sgs.

16. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Krazy Kart finns faktiskt endast för SGS så vitt jag vet.

17. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vad är det för fel på Niklase och skruven egentligen? jobbar ni åt apple eller vad erat problem, denna tråd är inte en android vs iphone tråd, heller är det inte en SGS vs iphone 4 tråd. Kom med tips på bra spel till SGS istället för att leka dagis.

Och det många säger om både android och iOS är ju så sjukt himla fel, gör lite research innan ni uttalar er.

"Det är just det här som fick mig att välja Iphone. När man pratar om jämförelser mellan Android och Iphone brukar många säga "Android är framtiden" eller " i längden är det si eller så", "bara de fixar detta så...". Allting känns ofärdigt och betaversionsbeteende. När jag väljer en telefon och binder upp mig på 18/24 månaders abonnemang vill jag ha en produkt som är komplett från början.

För mig är det ingen tröst att "Bara detta fixas så då jävlar..." när man ändå inte har den lösningen i händerna och ingen vet hur länge du ska vänta. 4 månader? 1.5 år? 3 år?
    Att vara med i början på "Androids resa" är för mig inget självändamål eller vad man vill kalla det, för mig kvittar det om det är Android eller Apple som företaget heter som gör den produkten jag köper, sålänge de levererar."

hmmmmm finns verkligen saker och ting att fixa på alla plattformer i hela världen. Finns väl ingenting som är perfekt, nä inte ens apple... säg till när jag kan göra en månlandning med en iphone... gah

Finns andra bättre analyser men just denna bevisar att android sköt i höjd vintern 2009, det är väl inte så konstigt det inte finns samma skara utvecklare till en sådan ung plattform.

18. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Men himmel..

Har jag frågat din AJfånröv(dvs din skärt) Om det finns några anpassade spel? Mitt inlägg var ett påstående och ett bra sådant. Ingen fråga!

Kan dessutom hålla med föregående talare även om det var en aning "off topic"

19. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

20. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER