Går själv i ettan på gymnasiet nu faktiskt har inte läst en enda kurs eller nått. Men eftersom du redan verkar ha en del erfarenhet så är det bara att ta ner SDK:t och eclipse och börjar laborera, java och Android är inte särskilt svårt, tycker jag i alla fall.
Vad som kan vara lite klurigt till en början om man är van vid .NET t.ex. är ju att bygga användargränssnitt. Jag var själv van vid att bara dra ut kontrollerna på min form(C#). Men när man kom till Android så var det xml som gällde, allt skulle deklareras där.
Själv läste jag de första 40 sidorna i en bok (Pragmatic Bookshelf Hello Android) men tröttnade så klart på den när jag hade fått lite basic kunskaper om hur man byggde gränssnitt då. Sen var det bara att börja och laborera lite, vid problem så vände jag mig till Google, finns inte mycket som inte kan lösas med lite sökande.
Nu finns min första app på Market, (mVideoPlayer) som du säker känner igen sen yxflash tråden och har ca 15 000 användare idag.
Lycka till, vänd dig bara hit till forumet om du stöter på några problem, vi hjälper gärna till.
Och så klart, måste ju nämna att du ska kolla in lite på Android officiella dev sida. Där kan du lära dig en hel del, även om jag tyckte det var lite rörigt i början.
http://developer.android.com
Jag rekommenderar dig att komma på den bra app ide, då har du något som driver dig framåt och du kommer lära dig en massa på vägen. Dyk inte ner i en massa böcker, det blir man bara trött av.

Click to expand...